Психологія та особиста ефективність керівника

Спеціальність: Бізнес-адміністрування: стратегічний розвиток та інновації
Код дисципліни: 7.073.15.E.015
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: к.держ.упр., доц. Колосовська І.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Розвиток особистісних, лідерських та управлінських навичок, необхідних керівникам для здійснення ефективного управління установою; формування сучасних теоретичних і практичних знань, умінь і навичок незалежного критичного мислення, творчості, ініціативності, всебічного неупередженого осмислення суспільних й управлінських проблем; сприяння майбутнім керівникам у підвищенні їх організаційної ефективності, посиленні конкурентних переваг їх організацій на основі успішного формування оптимального організаційного середовища через упровадження командної роботи, раціональне використання ресурсів, зниження кількості і серйозності протиріч між учасниками управлінського процесу.
Завдання: • Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети; • Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); • Здатність генерувати нові ідеї (креативність); • Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту; • Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління; • Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процсі управління людьми; • Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом; • Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний та аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; - Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на поведінку для вирішення професійних задач; -. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу; - Знати об’єкт, предмет, завдання, структуру, методи, історію і сучасний стан психології управління; основні положення психології особистості керівника та організації в управлінні; психологічний зміст функції мотивування; психологічні аспекти управлінських рішень; основні форми ділового спілкування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Особистісні та командні взаємодії
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Психологія та особиста ефективність керівника» є навчальною дисципліною, яка дає знання про психологічний профіль ефективного керівника як особистості, що відзначається єдністю емоційних, раціональних і вольових чинників; вплив рівня емоційного інтелекту на компетентність керівника у сфері організації як особистої роботи, так і роботи усього персоналу організації, уміння приймати ефективні управлінські рішення та застосовувати сучасні концепції самоменеджменту для підвищення особистої ефективності.
Опис: - Психологія управлінського впливу: влада, авторитет, лідерство - Керівник як суб’єкт прийняття управлінських рішень - Соціально-психологічні аспекти управлінського спілкування. - Мотиваційні механізми та технології ефективного керівництва - Моральність та доброчесність керівника - Шляхи забезпечення публічного успіху керівника - Сучасні підходи та методи підвищення особистої ефективності керівника
Методи та критерії оцінювання: • вибіркове усне опитування на початку занять; • фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.; • фронтальна перевірка виконання письмових завдань; • оцінка активності студентів у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.; • письмова (до 45 хв.) контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточна успішність - 40 балів Іспит відповідно до затверджених завдань - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Корман М.М. Психологічний профіль ефективного керівника: Методичний посібник. – Тернопіль, 2012. – 112 с. Книш А. Є. Емоційний інтелект лідера у сфері бізнесу: навч. посібник / за заг. ред. О. Г. Романовського, С. В. Калашникової. К.: ДП «НВЦ Пріоритети», 2016. 40 с. Кузьмін О.Є. Креативний менеджмент: навч. посіб. / О. Є. Кузьмін, С. В. Князь, І. В. Литвин, Д. К. Зінкевич. - Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2010.51 с. Нестуля О.О. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера: навч. посіб. / О.О. Нестуля, С.І. Нестуля, В.В. Карманенко – К.: Знання, 2013. – 287 с. Психологія управління. Методичні вказівки для самостійної роботи для студентів усіх форм навчання економічних спеціальностей / уклад. О. Г. Романовський, Л. М. Грень, С. В. Карлюк. – Харків : Видавництво Іванченка І. С., 2021. – 51 с. Романовський О.Г. Психологія управлінської діяльності лідера: навчально-методичний посібник / Романовський О.Г., Михайличенко В.Є., Грень Л.М., Книш А.Є. – за заг. ред. О.Г. Романовського. – Харків: ТОВ «В справі», 2016. – 48 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).