Управлінська практика

Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.O.012
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: Шаповалова Тетяна Вікторівна, кандидат економічних наук, доцент Зеленко Наталія Михайлівна, кандидат економічних наук, доцент
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета управлінської практики полягає у закріпленні та поглибленні теоретичних знань, отриманих здобувачами вищої освіти в процесі вивчення певного циклу теоретичних дисциплін, формуванню у них практичних умінь і навичок як висококваліфікованих фахівців управління в системі соціальної сфери
Завдання: Загальні компетентності: ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. ЗК9. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК10. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності: СК3. Здатність до впровадження методів і технологій інноваційного практикування та управління в системі соціального забезпечення. СК5. Здатність доводити знання та власні висновки до фахівців та нефахівців СК8. Здатність оптимізувати процеси прийняття управлінських рішень у вирішенні питань соціально-економічної допомоги мало захищених категорій населення. СК12. Здатність до формування позитивного іміджу професії, її статусу в суспільстві. СК13.Здатність до розроблення, апробації та втілення соціальних проектів і технологій.
Результати навчання: Володіння методами комунікації у застосуванні різних форм взаємодії та спільної діяльності Самостійно й автономно знаходити інформацію необхідну для розвитку професійних навичок та якостей. Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. Пояснювати та надавати обґрунтовані відповіді населенню щодо форм, методів та засобів надання соціальної допомоги, пенсійного забезпечення та страхування. Виявляти потреби різних верств населення та розробляти відповідні програми соціального захисту щодо їх вирішення. Аналізувати ефективність реалізації соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах напряму діяльності. Визначати можливості конституційного та правового регулювання суспільних відносин, забезпечувати оптимальні моделі соціально-правового супроводу орієнтованих на загальнолюдські цінності. Розробляти програми навчання та обміну досвідом в системі соціального захисту населення. Демонструвати позитивне ставлення до власної професії та відповідати своєю поведінкою етичним принципам і стандартам соціальної роботи. Розробляти та апробувати соціальні проекти і технології.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери Правові засади управління установами соціальної сфери Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери Психологічні засади та комунікаційні технології в управлінні установами соціальної сфери Адміністрування управлінської діяльності установ соціальної сфери. Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи. Виконання магістерської кваліфікаційної роботи. Захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Під час проходження практики, здобувачі вищої освіти повинні ознайомитися зі статутом підприємства, нормативно – правовими документами, що регламентують діяльність підприємства, формою власності, видами діяльності, організаційною структурою, посадовими інструкціями, розподілом обов’язків між працівниками, специфікою діяльності різних підрозділів та відділків установ соціальної сфери, фінансовою звітністю, результатами господарської діяльності установи.
Опис: Управлінська практика здобувачів вищої освіти з ОП «управління установами соціальної сфери» спеціальності «Соціальне забезпечення» є частиною програми професійної підготовки магістрів з соціального забезпечення у Національному університеті «Львівська політехніка». Дана програма фокусується на формуванні цілісної здорової особистості фахівця загальної практики соціального забезпечення, готового до управлінської діяльності на всіх керівних рівнях в установах соціальної сфери, до творчого розв'язання різного роду проблем соціальної сфери і задоволення потреб клієнтів на законодавчо-правовій основі, здатного до саморозвитку, самоактуалізації, самореалізації. Завданнями управлінської практики є: ?ознайомити здобувачів вищої освіти зі статутом установи соціальної сфери, нормативно – правовими документами, що регламентують її діяльність; ?розглянути організаційну структуру установи, посадові інструкції, розподіл обов'язків між працівниками; ?ознайомити з напрямами діяльності різних підрозділів та відділів установ соціальної сфери; ?розглянути фінансову звітність установи соціальної сфери та результати її господарської діяльності ; ?удосконалити навички ведення професійної документації в закладах системи соціального захисту; ?набути досвіду фахової та організаційної роботи ; ?сформувати у здобувачів вищої освіти соціально-управлінський рівень професійної діяльності та комплекс компетенцій достатніх для початку роботи за фахом на первинних посадах під керівництвом досвідчених професіоналів чи керівників; ?формувати навички самостійно приймати рішення під час роботи в установах соціальної сфери та розвивати у здобувачів вищої освіти професійно-значущі лідерські якості особистості.
Методи та критерії оцінювання: Диференційований залік, звіт з практики, щоденник практики, відгуки керівників практики від університету та установи соціального захисту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік (100 б.). Оцінка за практику вноситься у бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку здобувача вищої освіти та засвідчується підписами членів комісії. Здобувач вищої освіти, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку “незадовільно” за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Гурова, О.О., (2017). Менеджмент організації : навч. посібник.Харків:ХНАУ. Монастирський, Г.Л. (2008). Теорія організації: навчальний посібник. Київ: Знання. Бобровська, О. Ю. (2018).Державне та регіональне управління : навчальний посібник. Дніпро : ДРІДУ НАДУ. Селютін, В. М., Яцун, Л. М., Ольшанський, О. В. (2017).Теорія організації : навчальний посібник. Харків : ХДУХТ.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).