Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери

Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.O.004
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: к. е. н., ст.викл. Зеленко Н.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Полягає у розкритті, ознайомленні студентів із базовими завданнями, принципами функціонування установ соціальної сфери , аналізі джерел формування та напрямів використання коштів цих установ.
Завдання: Загальні компетентності: Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Фахові компетентності: 1.Здатність до впровадження методів і технологій інноваційного практикування та управління в системі соціального забезпечення. 2.Здатність розробляти і впроваджувати програми соціального захисту населення. 3.Здатність оптимізувати процеси прийняття управлінських рішень у вирішенні питань соціально-економічної допомоги мало захищених категорій населення. 4.Вміння інформувати населення щодо форм, методів та засобів надання соціальної допомоги, пенсійного забезпечення та страхування.
Результати навчання: Результати навчання: 1. Критично оцінювати результати наукових досліджень і різні джерела знань щодо соціального забезпечення, формулювати висновки та рекомендації щодо його впровадження. 2. Проектувати теоретичну модель роботи з об’єктами соціального забезпечення в рамках соціальних служб, організацій, установ. 3. Застосовувати загальне та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних задач та здійснення наукового дослідження. 4. Автономно приймати рішення в складних і непередбачуваних ситуаціях. 5. Пояснювати та надавати обґрунтовані відповіді населенню щодо форм, методів та засобів надання соціальної допомоги, пенсійного забезпечення та страхування. 6. Аналізувати ефективність реалізації соціально-економічної підтримки населення та здійснювати відповідну корекцію в межах напряму діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Правові засади управління установами соціальної сфери Психологічні засади та комунікаційні технології в управлінні установами соціальної сфери Коучінг і консультування в управлінні персоналом в установах соціальної сфери Іноземна мова за професійним спрямуванням Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи Управлінська практика Виконання магістерської кваліфікаційної роботи Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери» передбачає оволодіння і реалізацію компетентностей, заявлених для даної дисципліни; розуміння сутності та специфіки функціонування установ соціальної сфери; оволодіння навичками аналізувати фінансово-економічний стан установ соціальної сфери в розрізі оцінки динаміки їх доходів та видатків задля розробки пропозицій щодо ефективності діяльності установ соціальної сфери. Значна частина цього курсу буде виконуватися у вигляді групової аудиторної та позаудиторної роботи. Викладач надаватиме студентам індивідуальні консультації. Також буде застосовано консультації між студентами і супервізія (професійний супровід) викладача
Опис: тема 1 . Сутність та структура фінансів соціальної сфери (Фінансове забезпечення соціальної політики держави: завдання, принципи. Характеристика соціальної сфери та її установ.Джерела фінансування соціальної сфери в Україні.Законодавчо-правові засади фінансового забезпечення соціальної сфери.) тема 2. Фінансовий механізм соціального захисту як інструмент регулювання рівня життя населення (Сутність фінансового механізму соціального захисту населення. Структурно функціональну модель фінансового механізму соціального захисту населення, характеристика її основних елементів. Значення фінансової системи у регулюванні суспільних відносин) тема 3. Фінансові аспекти функціонування Пенсійного фонду України (Пенсійний фонд як головний орган управління солідарною системою. Порядок формування та виконання бюджету ПФУ. Моніторинг доходів бюджету Пенсійного фонду України в розрізі джерел, співвідношення його доходів і видатків та динаміка дефіциту.) тема 4. Фінансово-економічне забезпечення Державної служби зайнятості України.(Завдання, функції Державної Служби зайнятості. Виплати та соціальні послуги, що надає Фонд. Джерела коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та їх використання.) тема 5.Роль і місце Управління соціального захисту населення та Національної соціальної сервісної служби України в системі соціального захисту (Основні напрями роботи Національної соціальної сервісної служби України. Управління соціального захисту населення в Україні, його завдання та особливості функціонування.) тема 6. Фінансування вищої освіти : стан та перспективи (Стан фінансових витрат на вищу освіту в Україні. Практики фінансування вищої освіти за кордоном .Перспективи фінансування вищих навчальних закладів України.) тема 7. Фінансування системи охорони здоров’я в умовах її реформування.(Особливості концепції реформи фінансування системи охорони здоров'я. Система фінансування охорони здоров’я в Україні: медичний бюджет. Перспективи запровадження загальнообов’язкового медичного страхування в Україні) тема 8. Проблеми та перспективи удосконалення фінансового забезпечення складових соціальної сфери в Україні (Оцінка стану фінансового забезпечення соціальної сфери в Україні. Перспективи удосконалення фінансового забезпечення складових соціальної сфери в Україні)
Методи та критерії оцінювання: 1. Атестація студентів з дисципліни «Фінансово-економічне забезпечення установ соціальної сфери здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей. 2. Атестація проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання магістра зі спеціальності «Соціальне забезпечення», з використанням методів комплексної діагностики: семестрове оцінювання знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), виконання індивідуального наукового завдання (ІЗ) . 3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей освоєння дисципліни є її тематика, завдання до практичних та самостійних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 4. Атестація якості освоєння дисципліни здійснюється після виконання студентами робочої програми у повному обсязі . Поточний контроль (40%): усне опитування, тестовий контроль, індивідуальна науково-дослідна робота. Підсумковий контроль (60 %, іспит)
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль (ПК)-40 балів Екзаменаційний контроль (ЕК) -60 балів Разом за дисципліну -100 балів Поточний контроль (ПК)-40 б. де: ПрЗ – оцінки виступів та відповідей на практичних заняттях (20б.); ПДЗ – оцінка за виконання обов’язкових поточних тестових завдань (10 б); ІНДЗ – оцінка за виконання індивідуального завдання(10 б); Написання Індивідуально науково-дослідного завдання вимагає дотримання наступних вимог: 1. Якість джерел інформації та змісту роботи - 1б; 2. Рівень самостійності та глибина осмисленості- 2б; 3. Рівень обізнаності з фактичним матеріалом, термінологією та поняттями-1б; 4. Вміння аналізувати, порівнювати, класифікувати та узагальнювати матеріал- 2б; 5. Змістовність, конкретність, достатня повнота викладення питання, завершеність викладення кожної думки, усунення повторів-2 б; 6. Якісна презентація індивідуального завдання-1б; 7. Своєчасність представлення індивідуальної роботи -1б
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова: Чугунов ,І.Я., Насібова, О.В.(2017). Фінанси пенсійного забезпечення: монографія. Київ: Київ. нац. торг.-екон.ун-т, 248. Будеянський, Б. (2023). Проблеми та перспективи публічного управління бюджетним фінансуванням соціального захисту населення в Україні. Наукові перспективи (Naukovi perspektivi), (4 (34)). Дем’янишина, О., Гвоздєй, Н., & Ареп’єва, О. (2023). Проблемні аспекти фінансового забезпечення соціальної допомоги населенню. Наукові інновації та передові технології, (1 (15)). Dorosh, V., & Moskovchuk, A. (2022, July). SWOT-аналіз інструментального базису фінансового забезпечення соціальної сфери територіальних громад. In Economic forum (Vol. 1, No. 2, pp. 134-140). Жукевич, С., Карпишин, Н., & Шегера, О. (2023). Аналіз фінансової стійкості закладів охорони здоров’я в умовах сталого розвитку. Світ фінансів, (3 (72)), 111-126. Архипенко, С. (2023). Бюджетне фінансування галузей соціальної інфраструктури території. Актуальні питання у сучасній науці, (5 (11)). Фрадинський, О. (2022). Фінансово-економічний механізм забезпечення соціальної безпеки в Україні. Економіка та суспільство, (42). Yurchenko, A., Kraus, K., & Kraus, N. (2022). Інституційні засади управління фінансовим забезпеченням закладів освіти: світовий досвід та українська практика. Європейський науковий журнал Економічних та Фінансових інновацій, 1(9), 16-33. Бугель, Ю. (2022). Джерела фінансового забезпечення освітніх послуг в Україні. Економічний дискурс, (1-2), 91-96. Купира, М. І. (2022). Модернізація системи соціального захисту: фінансовий аспект. EDITORIAL BOARD, 155. . Допоміжна Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” № 2464. (2010). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#Text Про запобігання корупції. № 1700. (2014). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1700-18#Text Про обчислення середньої заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням. №1266. (2001). URL:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1266-2001-%D0%BF#Text Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування. № 1105. (1999) URL: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T991105.html Інформаційні ресурси Національна соціальна сервісна служба України. Офіційний сайт. Retrieved from: https://nssu.gov.ua Управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики. Офіційний сайт. Retrieved from: https://social.lviv.ua/ Державний центр зайнятості. Офіційний сайт. Retrieved from: https://www.dcz.gov.ua/ Пенсійний фонд України. Портал електронних послуг. Офіційний сайт. Retrieved from: https://portal.pfu.gov.ua/sidebar/Templates/HowToReg Кабінет Міністрів України Офіційний сайт. Retrieved from::http://www.kmu.gov.ua Міністерство фінансів України Офіційний сайт. Retrieved from::http://www.minfin.gov.ua Державний комітет статистики України Офіційний сайт. Retrieved from:: http://www.ukrstat.gov.ua/ Журнал «Актуальні проблеми економіки». Офіційний сайт. Retrieved from: http://www.eco-science.net/ Журнал «Економіка і держава». Офіційний сайт. Retrieved from::www.economy.in.ua Закони України Про Державний бюджет України на поточний рік. Офіційний сайт. Retrieved from:: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4 1?pf3511=52941
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).