Управління людським потенціалом в установах соціальної сфери

Спеціальність: Управління установами соціальної сфери
Код дисципліни: 7.232.01.M.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: професор, доктор політичних наук Климанська Лариса Дмитрівна старший викладач Уманець Наталія Анатоліївна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння студентами змісту найважливіших ідей та практик, які торкаються управління людським потенціалом в установах соціального забезпечення, психологічних механізмів організаційної роботи з персоналом, процедур оцінювання персоналу, прийому на роботу і звільнення.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності: ФКС 2.1. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети ФКС 2.2. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління людським потенціалом установи соціальної сфери
Результати навчання: ПР2.1. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу установи соціальної сфери ПР2.2. Вміти мотивувати персонал установи, делегувати повноваження та управляти людським розвитком
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Правові засади управління установами соціальної сфери • Іноземна мова за професійним спрямуванням • Особистісна і комунікаційна ефективність керівника установи соціальної сфери • Психологічні засади та комунікаційні технології в управлінні установами соціальної сфери • Методологія і методи наукового дослідження кореквізити: • Супервізія в установах соціальної сфери • Коучінг і консультування в управлінні персоналом в установах соціальної сфери • Адміністрування організаційної діяльності установи соціальної сфери • Управлінська практика • Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи • Виконання магістерської кваліфікаційної роботи • Захист магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення цієї дисципліни передбачає засвоєння студентами змісту найважливіших ідей та практик, які торкаються управління людським потенціалом в установах соціального забезпечення; психологічних механізмів організаційної роботи з персоналом, процедур оцінювання персоналу, прийому на роботу і звільнення. Курс має теоретично-практичне спрямування, тому навчання не відбувається за традиційною схемою лекційно-семінарських занять. Кожне заняття є комбінованим, оскільки поєднує міні-лекції та практичні вправи. Успішне засвоєння курсу, отже, є неможливим без активної участі студентів в навчальних заняттях.
Опис: Тема1. Управління людським потенціалом в системі менеджменту установ соціальної сфери. 1.Розвиток науки про працю. 2.Характеристика основних понять: людський потенціал, трудові ресурси, трудовий потенціал, кадровий потенціал, персонал, менеджмент персоналу. Тема2. Тема2. Концепції управління персоналом/ людським потенціалом в історичній ретроспективі 1.Основні віхи історії кадрового менеджменту. 2.Управління розвитком персоналу в умовах економіки, заснованої на знаннях. 3. Фактори конкурентоспроможності персоналу, засновані на використанні інтелектуального капіталу. Тема3.Методологічні основи управління людським потенціалом в установах соціальної сфери 1. Підходи до трактування терміну «людський потенціал». 2. Роль людського потенціалу для установ соціальної сфери. 3. Суть, функції ті методи управління людським потенціалом. Тема4. Природа поведінки людини в установах соціальної сфери. Організаційна поведінка 1. Теорія поведінки особистості. Поведінка людини в групі. 2. Мотивація трудової діяльності персоналу. 3. Етика ділових відносин. Тема5. Взаємодія людини з організаційним оточенням 1. Комунікативна діяльність та ділове спілкування як управлінська функція. 2. Міжособистісна комунікація. 3. Ділове спілкування та його характеристика. Тема6. Вплив, влада і лідерство в організації. 1. Поняття про владу та вплив в управлінні. 2. Форми влади. Поняття лідерства. 3. Риси сучасного керівника. Стиль роботи керівника Тема7. Мотивація та стимулювання персоналу в установах соціальної сфери як елемент управління людським потенціалом. 1. Теорії мотивації та їх використання у різних економічних системах. 2. Сучасні мотиваційні механізми для заохочення персоналу до ефективної праці. 3. Методи оцінки результативності від впровадження мотиваційних механізмів. Тема 8. Групи і команди в організації. 1. Утворення та види груп та команд. 2. Вплив групи на особистість. 3. Організаційні переваги командної роботи. Тема9. Організаційний контекст управління людським потенціалом. 1. Вплив «м’яких» факторів на управління людським потенціалом. 2. Особливості національної ділової культури. 3. Моделі участі в управлінні Тема10. Організаційна культура установ соціальної сфери. 1. Характеристика організаційної культури та її складових. 2. «Клімат (атмосфера)» та «моральний дух» організації. 3. Інструменти оцінювання організаційної культури соціальної установи. Тема11. Кадрова політика як елемент управління установами соціальної сфери. 1. Сучасні вимоги до кадрової політики. 2. Вплив зовнішніх і внутрішніх чинників на кадрову політику. 3. Моніторинг персоналу як механізм підтримки адекватної кадрової політики. Тема12. Технології в управлінні людським потенціалом: формування кадрового складу. 1. Сутність, мета і завдання планування та формування персоналу. 2. Розвиток людського потенціалу як засіб забезпечення конкурентоспроможності організації. 3. Аналіз якісної основи кадрів. Тема13. Технології в управлінні людським потенціалом: планування і управління кар’єрою 1. Формування загальноосвітнього та кваліфікаційного рівня людського потенціалу. 2. Управління діловою кар’єрою. Тема14. Технології в управлінні людським потенціалом: оцінювання персоналу. 1. Сутність та види оцінювання персоналу. 2. Сутність і фактори конкурентоспроможності робочої сили. 3. Підвищення кваліфікації людських ресурсів організації 4. Методичні підходи до оцінювання персоналу соціальної установи. 5. Управління людським потенціалом в умовах кризи.
Методи та критерії оцінювання: 1. Атестація студентів з дисципліни «Управління людським потенціалом в установах соціальної сфери» здійснюється за допомогою засобів об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей. 2. Атестація проводиться на підставі оцінки рівня досягнутих компетентностей та результатів навчання магістра зі спеціальності «Соціальне забезпечення», з використанням методів комплексної діагностики: семестрове оцінювання (СО) знань студентів здійснюється за сумарною кількістю отриманих балів за результатами поточного контролю (ПК), виконання індивідуального наукового завдання (ІЗ) та участі в НДР. 3. Інформаційною базою, на підставі якої формуються засоби об'єктивного контролю ступеня досягнення кінцевих цілей освоєння дисципліни є її тематика, завдання до практичних та самостійних робіт, перелік літератури та методичних рекомендацій. 4. Атестація якості освоєння дисципліни здійснюється після виконання студентами робочої програми у повному обсязі . Індивідуальне науководослідне завдання - - рівень самостійності та глибина осмисленості, рівень обізнаності за фактичним матеріалом, термінологією та поняттями; - рівень обізнаності з фактичним матеріалом; - вміння застосовувати отримані знання напрактиці; - своєчасність представлення роботи - якісна презентація індивідуального завдання(20балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль(ПК) - 40балів: ПрЗ – оцінки виступів та відповідей на семінарських заняттях -10балів); ПДЗ – оцінка за виконання обов’язкових поточних домашніх завдань – 10 балів; ІНДЗ – оцінка за виконання індивідуального науково-дослідного завдання - 20балів. • Екзаменаційний контроль (ЕК) – 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Азаренкова,Г. (2015) Управління персоналом в умовах економіки знань: монографія. Київ: УБС НБУ. Балабанова, Л., Сардак,О.(2011)Управління персоналом: підручник. Київ: Центр учбової літератури. Зайченко,О., Кузнецова,В.(2015) Управління людськими ресурсами: навч. пос. /за наук. ред. О. І. Зайченко. Івано-Франківськ. «Лілея НВ» Коваль,З.(2014) Менеджмент персоналу: навч.посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки Комунікації в публічному управлінні: аспекти організаційної культури та ділового спілкування (2016): навч. посіб. / уклад.: Гошовська В. А. та ін. Київ : К.І.С. Людський потенціал підприємницької діяльності: навчальний посібник (2021)/ за заг.ред. Н.Ю. Кубіній. Ужгород: Вид-во УжНУ «Говерла» Палеха,Ю. (2010) Менеджмент персоналу: навч.посіб. К.:Знання. Право соціального забезпечення(2013) навч. посіб. / авт.: С. М. Прилипко, Г. С. Гончарова, В. В. Юровська, О. О. Конопельцева; за заг. ред. В. В. Жернакова. Х.: Нац. ун-т «Юрид. акад. України ім. Ярослава Мудрого» Технології управління персоналом(2017): монографія/ О.А.Гавриш, Л.Є.Довгань, І.М.Крейдич,,Н.В.Семенченко. Київ. НТУУ « КПІ ім. Ігоря Сікорського»
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).