Соціальна відповідальність бізнесу

Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Код дисципліни: 7.075.04.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., професор Гринкевич С.С., к.е.н., доцент Мащак Н.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Завдання: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. загальних: ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК7. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК9. Здатність до постійного самовдосконалення та оволодівання сучасними знаннями. фахових: ФК2. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування. ФК7. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням міжфункціональних зв’язків. ФК8. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування. ФКП 3. Здатність формувати адаптивний маркетинговий інструментарій ринкового суб’єкта, зайнятого у сфері нематеріального виробництва.
Результати навчання: Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії, методи і практичні прийоми маркетингу. Вміти адаптовувати і застосовувати нові досягнення в теорії та практиці маркетингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач ринкового суб’єкта. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації. Презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта. Використовувати методи міжособистісної комунікації в ході вирішення колективних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу Вміти презентувати та обговорювати результати наукових і прикладних досліджень, маркетингових проектів державною та іноземною мовами. Знати та розуміти важливість соціальної відповідальності за прийняті рішення, дотримуватись морально-культурних цінностей. Знати сучасні концепції та технології комплексного обслуговування споживачів із використанням критеріїв системної оптимізації роботи ринкового суб’єкта.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Маркетингова політика розподілу Логістичний менеджмент Медіа-планування
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність і особливості соціальної відповідальності, критерії, показники та методику оцінювання соціальної відповідальності в маркетинговій діяльності та її вплив на стратегічну діяльність підприємства.
Опис: Соціальна відповідальність бізнесу як чинник стійкого розвитку 1.1. Концепція сталого розвитку. 1.2. Реалізація концепції сталого розвитку на засадах соціальної відповідальності бізнесу 1.3.Сутність концепції корпоративної соціальної відповідальності (КСВ). Соціальна відповідальність людини, держави та суспільства 2.1. Сутність та параметри розвитку соціальної відповідальності людини. 2.2. Соціальна відповідальність держави. Організаційно-економічне забезпечення управління корпоративною соціальною відповідальністю. 3.1. Структура організації та управління КСВ на підприємстві. 3.2. Сучасні моделі управління КСВ. 3.3. Нормативно-правове регулювання взаємодії суб’єктів і об’єктів КСВ. Формування відносин роботодавців із працівниками на засадах соціальної відповідальності. 4.1. Корпоративна соціальна відповідальність у внутрішньому середовищі підприємства. 4.2. Міжнародне законодавче регулювання трудових відносин на основі соціальної відповідальності бізнесу (СВБ). 4.3. Забезпечення достойної праці у системі КСВ. Формування відносин бізнесу із зовнішніми організаціями на засадах соціальної відповідальності. 5.1. Взаємодія зі стейкхолдерами як основний принцип соціальної відповідальності. 52. Державна політика як основа формування простору взаємодії держави, суспільства й бізнесу: вітчизняний і зарубіжний досвід. Екологічна компонента соціальної відповідальності бізнесу 6.1. Стан довкілля як глобальна проблема 6.2. Сутність екологічної відповідальності як складової соціальної відповідальності бізнесу 6.3. Елементи екологічної відповідальності бізнесу 6.4. Досвід реалізації та шляхи посилення екологічної відповідальності бізнесу Формування корпоративної соціальної відповідальності в діяльності підприємства 7.1. Новітні інструменти формування соціальної відповідальності. 7.2. Соціально відповідальний маркетинг. Соціально відповідальні ланцюги постачання Сутність та процес підготовки нефінансового звіту. 8.1. Нефінансова звітність як інструмент розвитку соціальної відповідальності бізнесу. 8.2. Стандарти та процес підготовки нефінансового звіту. 8.3. Нефінансова звітність у світі та в Україні. Оцінювання ефективності соціальної відповідальності підприємств. 9.1. Фактори ефективності функціонування інструментів КСВ в управлінні підприємством 9.2. Рівні та показники соціальної відповідальності бізнесу. Стратегічні напрями розвитку соціальної відповідальності в Україні 10.1. Активізація діяльності підприємств щодо розвитку соціально відповідального бізнесу. 10.2. Мета, завдання і цілі Концепції реалізації державної політики у сфері сприяння розвитку соціально відповідального бізнесу в Україні на період до 2030 року.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: - усне опитування на практичних заняттях; - обговорення запитань до ситуаційних вправ та кейсів; - представлення результатів вирішення завдань у формі презентації; - оцінювання виконання контрольних робіт (повнота розкриття завдання, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) .
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне експрес-опитування – 20 балів. За кожне усне експрес-опитування під час практичного заняття студент може заробити максимально 4 бали. Письмове розв’язання ситуаційних завдань – 40 балів. За кожне письмове розв’язання ситуаційних завдань та кейсів виставляємо максимально 10 балів. Виступи і презентації – 20 балів. За виступ з представленням результатів у формі презентації студент отримує максимально 10 балів. У кожній контрольній роботі за теоретичне питання виставляється максимально по 10 балів, а за її усний захист – максимально 10 балів. За правильність виконання кожної контрольної роботи студентів заочної форми навчання згідно варіанту максимально виставляється по 12 балів, а за її захист – максимально 8 балів. Зокрема, при оцінюванні повноти відповідей при розгляді теоретичних, проблемних питань теми чи ситуаційних завдань та кейсів, відповідей при захисті контрольних робіт: на 100 % оцінюється відповідь, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, передбачає опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, передбачає подання стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % оцінюється відповідь, яка характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності в формулюваннях чи передбачає подання пропозицій чи рішень, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється відповідь, яка свідчить про низький рівень знання студентом матеріалу і розкриває зміст питання менше, ніж на 50% чи передбачає подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Соціальна відповідальність бізнесу» / Мащак Н.М., Миськів Г.В. Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://vns.lp.edu.ua/course/view.php?id=05069. 2. Конспект лекцій з дисципліни «Соціальна відповідальність у маркетингу» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спец. 075 «Маркетинг» / Укл. Крикавський Є.В., Мащак Н.М., Донець Д.М. – Львів, 2016р. – 130с., № 6907. 3. Методичні вказівки до проведення практичних занять з дисципліни «Соціальна відповідальність у маркетингу» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спец. 075 «Маркетинг» / Укл. Крикавський Є.В., Мащак Н.М., Донець Д.М. – 2019. – 64с., №8815. 4. Методичні вказівки для самостійної роботи з дисципліни «Соціальна відповідальність у маркетингу» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спец. 075 «Маркетинг» / Укл. Крикавський Є.В., Мащак Н.М., Донець Д.М., Прийма Л.П. – Львів, 2016р. – 38с., №7064. Базова рекомендована література 1. Корпоративна соціальна відповідальність: моделі та управлінська практика : підручник / [Саприкіна М. А. та ін. за наук. ред. д.е.н., проф., засл. діяч науки і техніки України Редькіна О. С.] – К.: ТОВ «Фарбований лист», 2011. – 480 с. 2. Соціальна відповідальність : підручник / В. М. Тарасевич [та ін. ] ; за наук. ред. В. М. Тарасевича, О. В. Золотарьової ; Нац. металург. акад. України. – Дніпро: Економіка, 2019. – 203 с. 3. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I. (2010). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit / Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan. Wiley 4. Kotler P., Kartajaya H., Setiawan I. (2017). Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital Marketing. New York, United States. 5. Балуєва Ольга Володимирівна. Соціальна відповідальність : навч. посіб. / О. В. Балуєва, О. В. Боднарук. – Маріуполь : ДонДУУ, 2017. – 283 с. 6. Охріменко О.О. Соціальна відповідальність. – Навч. посіб. / О.О. Охріменко, Т.В. Іванова. – НТУУ «КПІ», 2015. – 180 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).