Фінансовий менеджмент

Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Код дисципліни: 7.075.04.O.005
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., проф. Мних Ольга Богданівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері маркетингу або у процесі навчання, що передбачає застосування фінансової теорії в умовах невизначеності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. загальних: Здатність приймати обґрунтовані рішення. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахових: Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням міжфункціональних зв’язків. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування.
Результати навчання: Планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням крос-функціонального характеру її реалізації. Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти ними. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів. Збирати необхідні дані з різних джерел, обробляти і аналізувати їх результати із застосуванням сучасних методів та спеціалізованого програмного забезпечення. Уміти демонструвати поглиблені знання методичного інструментарію оцінювання маркетингових рішень, їх впливу на фінансові показники логістичної діяльності підприємства та його ринкові позиції. Зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Маркетингова політика розподілу
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання студентам знань про сутність і функції фінансового менеджменту, оцінювання впливу факторів ринкового середовища на зміст моделі фінансового менеджменту, систему її інформаційного забезпечення, на вибір фінансових інструментів, а також формування практичних навичок з фінансового аналізу і розроблення різних видів фінансових стратегій підприємства з широким використанням сучасних хмарних технологій для обробки фінансової інформації різних суб ‘єктів господарювання.
Опис: Теоретичні та організаційні основи фінансового менеджменту Сутність фінансового менеджменту та принципи формування фінансової стратегії і суть фінансового механізму підприємства Системи забезпечення фінансового менеджменту. Система організаційного забезпечення фінансового менеджменту. Теоретичні і методичні основи прийняття рішень у фінансовому менеджменті Оцінка вартості грошей в часі, проценти і процентні ставки, фінансові ренти (ануїтети), методичний інструментарій врахування чинника інфляції. Управління активами, власним і позичковим капіталом Економічна сутність і види активів підприємства, управління фінансуванням оборотних та необоротних активів, амортизаційна політика, фінансовий леверидж. Управління прибутком Управління формуванням прибутку. Зміна структури маржинального доходу у фінансовій стратегії підприємства. Управління інвестиціями Оцінювання опціонів на акції, визначення затрат на залучення капіталу. Дивідендна політика. Модель Дюпона для оцінки рентабельності власного капіталу. Управління грошовими потоками на підприємстві. Звіт про рух грошових засобів. Методи оптимізації та моделі управління грошовими потоками. Зміна грошових потоків при розпродажі активів. Управління фінансовими ризиками та антикризове фінансове управління підприємством Класифікація фінансових ризикі. Внутрішні механізми нейтралізації фінансових ризиків Реструктуризація заборгованості підприємства в процесі його санації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне фронтальне та вибіркове опитування; обговорення проблемних теоретичних питань; виконання та захист лабораторних робіт; обговорення ситуаційних завдань та кейсів. Підсумковий контроль: диференційований залік за результатами поточного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100): виконання та захист лабораторних робіт (40%); виконання та захист практичних робіт (20%); виконання та захист контрольних робіт (20%) контрольне тестування (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Фінансовий мененджмент: електр. навч. посібник / І.А.Бігдан, Л.І. Лачкова, В.М. Лачкова [та ін.] – Х.:ХДУХТ, 2017. - 197 с. 2. Фінансовий менеджмент : підручник / Д. І. Дема, Л. М. Дорохова, О. М. Віленчук [та ін.] – Житомир : ЖНАЕУ, 2018. – 320 с. 3. Фінансовий менеджмент : навч. посіб. / О. В. Посилкіна, Ю. С. Братішко, О. В. Гладкова. Х.: НФаУ, 2018. - 193 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).