Маркетинговий менеджмент

Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Код дисципліни: 7.075.04.O.002
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: д.е.н., проф. Крикавський Євген Васильович, к.е.н., доц. Дмитрів Анна Ярославівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння теоретичних знань з організації, планування, реалізації та контролю маркетингової діяльності на підприємстві та вивченні практики сучасного маркетингового менеджменту як сукупності прийомів і методів, що використовуються фірмами для досягнення поставленої мети, і як філософії ділової активності в умовах ринкових відносин і конкуренції.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. загальних: ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК9. Здатність до постійного самовдосконалення та оволодіння сучасними знаннями. фахових: ФК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу. ФК2. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування. ФК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування. ФК6. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі. ФК8. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування.
Результати навчання: ПРН 2. Вміти адатову-вати і застосовувати нові досягнення в тео-рії та практиці марке-тингу для досягнення конкретних цілей і вирішення задач рин-кового суб’єкта. ПРН 4. Вміти розроб-ляти стратегію і так-тику маркетингової ді-яльності з урахуван-ням крос-функціональ-ного характеру її реалізації. ПРН 6. Вміти підви-щувати ефективність маркетингової діяль-ності ринкового су-б’єкта на різних рівнях управління, розробля-ти проекти у сфері маркетингу та управ-ляти ними ПРН 8. Використову-вати методи між осо-бистісної комунікації в ході вирішення колек-тивних задач, ведення переговорів, наукових дискусій у сфері маркетингу. ПРН 9. Розуміти сут-ність та особливості застосування марке-тингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень. ПРН10. Обґрунтовува-ти маркетингові рі-шення на рівні ринко-вого суб’єкта із засто-суванням сучасних управлінських прин-ципів, підходів, мето-дів, прийомів. ПРН 11. Використову-вати методи маркетин-гового стратегічного аналізу та інтерпрету-вати його результати з метою вдосконалення маркетингової діяль-ності ринкового су-б’єкта. ПРН 12. Здійснювати діагностування та стра-тегічне й оперативне управління маркетингом задля розробки та реалізації маркетин-гових стратегій, про-екттів і програм. ПРН 13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів, груп і мереж, визначати крите-рії та показники її оцінювання. ПРН 16. Знати та розуміти важливість соці-альної відповідальності за прийняті рішення, дотримуватись морально-культурних цінностей. ПРПС 1. Уміння організовувати торговельну діяльність суб’єкта господарювання з використанням мережі інтернет. КОМ1. Зрозуміле і не-двозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обгрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. КОМ2. Використання іноземних мов у про-фесійній діяльності. АіВ1. Прийняття рішень у складних і не-передбачуваних умовах, що потребує застосування нових підлодів та прогнозування. АіВ2. Відповідальність за розвиток професій-ного знання і практик, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Соціальна відповідальність бізнесу. Кореквізити: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи; Виконання та захист магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна покликана забезпечити засвоєння студентами теоретичних знань з питань організації, планування, реалізації та контролю маркетингової діяльності на підприємстві. Розкрити сутність процесу здійснення маркетингового менеджменту на підприємстві, показати відмінності між поняттями управління маркетингом та маркетинговим менеджментом. Надати теоретичні знання та практичні навички у питання маркетингового планування на підприємстві. Дисципліна вивчає системи методів та алгоритмів керування маркетинговою діяльністю на підприємстві, при цьому демонструє важливість та актуальність цілковитого управління підприємством на засадах маркетингу. Предметом вивчення навчальної дисципліни є процеси, методи та інструментарій управління маркетинговою діяльністю підприємства та управління підприємством на засадах маркетингу.
Опис: Процес маркетингового менеджменту. Маркетингове стратегічне планування. Стратегії маркетингу. Система маркетингового планування. Організація маркетингового менеджменту. Контролювання маркетингової діяльності підприємства. Етика в маркетинговій діяльності.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль роботи студента: - оцінювання знань студентів на практичних заняттях (оцінювання виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; оцінювання участі в дискусіях, підведеннях підсумків з питань, що розглядаються на практичному занятті, оцінювання участі у ділових та рольових іграх); оцінювання виконання контрольних робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи) – для студентів заочної форми навчання. 2. Екзаменаційний контроль: оцінювання знань студентів на екзамені, що передбачає письмову та усну компоненту. Письмова компонента: завдання 1-го рівня – тести; завдання 2-го рівня – розкрити зміст поняття, дати визначення, встановити його характерні ознаки; завдання 3-го рівня – розв’язати задачі чи дати відповідь на ситуаційну вправу. Усна компонента: усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30 балів): результати роботи на практичних заняттях, усне опитування. Підсумковий контроль (70,балів), екзамен: письмова (60 балів) та усна (10 балів) компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Крикавський Є.В., Дейнега І.О., Дейнега О.В., Лорві І.Ф. Маркетинговий менеджмент: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 308 с. 2. Бондаренко В.М., Поліщук І.І., Шарко В.В. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. Вінниця: Видавничо-редакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2016. 224 с. 3. Войчак А. В. Маркетинговий менеджмент: Навч.-метод. посібник для самост. вивч.дисц. Київ: КНЕУ, 2015. 100 с. 4. Лепейко Т.І., Колик А.В., Кінас І.О. Маркетинговий менеджмент: навчальний посібник. Харків: Видавництво ХНЕУ, 2012. 103 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).