Економіко-математичні методи і моделі у маркетингу

Спеціальність: Інтернет-маркетинг
Код дисципліни: 7.075.04.M.013
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Леонова С.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення необхідних для моделювання бізнесу змістовних і формальних постановок основних організаційно-економічних задач маркетингу з використанням методів системного аналізу, економетрики, теорії дослідження операцій, теорії прийняття рішень в умовах невизначеності, мережевого моделювання, математичного програмування, дискретної математики, теорії ігор, теорії багатокритеріальної оптимізації, теорії масового обслуговування. На основі засвоєння вивченого матеріалу повинно відбутися формування теоретичних знань і практичних навичок з використання сучасних економіко-математичних методів і моделей для аналізу, розрахунку та прогнозування показників систем маркетингу з метою забезпечення їх ефективності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальних: ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК5. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК7. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. фахових компетентностей спеціальності: ФК2. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування. ФК3. Здатність до проведення самостійних досліджень та інтерпретації їх результатів у сфері маркетингу. ФК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування. ФК6. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі. ФК8. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування. фахових компетентностей професійного спрямування: ФКП 5. Здатність до організації комплексу маркетингу торговельного підприємства. ФКП 10. Здатність інтегрувати критерії ефективності діяльності ринкового суб’єкта у маркетинговому та логістичному вимірах.
Результати навчання: Знати: основні економіко-математичні методи і моделі, які використовуються при аналізі систем маркетингу; вільно орієнтуватися в прикладних математичних розробках, що відносяться до їх галузі; володіти здатністю до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування. Уміти: використовувати у своїй діяльності відповідні економіко-математичні методи і моделі встановлювати межі їх застосування, правильно інтерпретувати отримані результати у термінах маркетингу; планувати і здійснювати власні дослідження у сфері маркетингу, аналізувати його результати і обґрунтовувати ухвалення ефективних маркетингових рішень в умовах невизначеності; вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти ними; розуміти сутність та особливості застосування маркетингових інструментів у процесі прийняття маркетингових рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Маркетинг Маркетингові дослідження Інформаційні системи і технології в маркетингу Економіко-математичні методи і моделі - кореквізити: Стратегічний маркетинг Маркетинговий менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Математичні моделі систем маркетингу: класифікація, методологія моделювання. Принципи побудови економетричних моделей і можливості їх використання для вирішення завдань маркетингу. Моделювання процесів з використанням моделей множинної регресії. Методи портфельної оптимізації систем маркетингу. Проектування систем маркетингу. Мережеві графіки проектів: аналіз методом критичного шляху. Методи планування тимчасових і ресурсних показників.
Опис: Моделювання бізнесу. Статистичні методи обробки маркетингової інформації. Методи мережевого моделювання в маркетингу. Оптимізаційні методи та моделі в маркетингу. Методи та моделі управління товарними запасами в маркетингу. Моделювання попиту і споживання в маркетингу. Моделі прогнозування купівельного попиту. Теорія масового обслуговування в задачах маркетингу. Теорія ігор в задачах маркетингу Експертні методи у маркетингових дослідженнях. Роль і місце імітаційного моделювання в управлінні маркетинговою діяльністю Вступна лекція до комплексної комп’ютерної ділової гри “Динамічне маркетингове моделювання ”
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (70%) Підсумковий контроль (30%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 70 балів: Лабораторні заняття - 40 балів, Контрольні роботи для заочної форми – 30 балів Максимальна оцінка в балах – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Виконання контрольних робіт – 30 балів. За правильність виконання контрольної роботи студентам максимально виставляється 20 балів, а за її захист – максимально 10 балів. Протягом семестру максимальна оцінка за виконання і захист контрольних робіт 30 балів. Виконання лабораторних робіт – 40 балів. Студент виконує в якості лабораторних робіт 8 етапів ділової гри. При умові правильного виконання, оформлення, вчасної здачі, присутності при обговоренні проміжних результатів та прийнятті рішень на наступні періоди, а також володіння матеріалом при груповому захисті лабораторної роботи студент отримує 40 балів (максимум). Якщо робота містить помилки, студент був відсутній при проміжних обговореннях та прийняттях рішень, робота здана невчасно або неправильно оформлена знімається по 5 балів за кожен пункт. Якщо студент виконав все згідно вимог, проте не знає матеріалу при захисті лабораторної роботи – він отримує 20 балів. Якщо студент виконав не свій варіант – робота не зараховується (студент отримує 0 балів).
Рекомендована література: 1.Математичні моделі в маркетингу та менеджменті: Навчальний посібник/ Укладачі: Гамалій В.Ф., Сотніков В.С., Вишневська В.А., Жовновач Р.І., Загреба М.М. – Кропивницький, 2017. – 136 с. 2. Вітлінський В. В. Економіко-математичні методи та моделі: оптимізація: Навч. посібник / Вітлінський В. В., Терещенко Т. О., Савіна С. С. - К. : КНЕУ, 2016. - 303 с. 3. Економіко-математичне моделювання: Навч. посібник / [Р.В. Фещур, В.П. Кічор, І.Я. Олексів та ін.]. – Львів: Бухгалтерський центр «Ажур», 2010. – 340 с. 4. Економіко-математичне моделювання: Навч. посібник / За ред. О. Т. Іващука. – Тернопіль: ТНЕУ «Економічна думка», 2008. – 704 с. 5. Економіко-математичні методи та моделі: Навч. посібник. / За заг. ред. В.М. Мацкул - Одеса: ОНЕУ, 2018.- 404 с. 6. Вовк В.М. Оптимізаційні методи і моделі : навч. посібник / В.М. Вовк, Л.М. Зомчак. – Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2014. – 360 с. 7. Дацко М.В. Оптимізаційні методи і моделі : Практикум. / В.Б. Антонів, М.В. Дацко. – Львів, Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2012. – 116 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).