Проблеми правового забезпечення інформаційної безпеки

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.051
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Чистоклетов Л.Г.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є: глибоке і всебічне дослідження становлення і розвитку правового забезпечення інформаційної безпеки в Україні, здійснення аналізу існуючої системи інформаційної безпеки держави, орієнтованої на захист національної безпеки, основних прав і свобод громадян України, гарантування рівноправної участі всіх суб'єктів інформаційної взаємодії в системі глобальної безпеки, пріоритетний правовий захист національних цінностей, цілей та інтересів в інформаційній сфері, подолання загроз в інформаційній сфері.
Завдання: Інтегральна компетентність : ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності: ЗК7. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК9. Здатність працювати в міжнародному контенті. Фахові компетентності: СК10. Здатність ухвалювати рішення у ситуаціях, що вимагають системного, логічного та функціонального тлумачення норм права, а також розуміння особливостей практики їх застосування. Компетентності професійного спрямування: ПК6.1 Здатність розуміти правові механізми у сфері інформаційної безпеки.
Результати навчання: РН 3. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, цифрові, статистичні, тестові та інші, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження. РН 9. Генерувати нові ідеї та використовувати сучасні технології у наданні правничих послуг. РН 15. Мати практичні навички розв’язання проблем, пов’язаних з реалізацією процесуальних функцій суб’єктів правозастосування. РН 17. Інтегрувати необхідні знання та розв’язувати складні задачі правозастосування у різних сферах професійної діяльності. ПС6.1 Демонструвати знання особливостей правового забезпечення інформаційної безпеки. Зн2 Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузі знань. Ум2 Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах. К1 Зрозуміле недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АВ1 Управління робочими або начальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика) Наступні навчальні дисципліни: 1. Електронне урядування в публічному управлінні; 2. Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Проблеми правового забезпечення інформаційної безпеки» продиктоване необхідністю освоєння теоретичних, методологічних, нормативно-правових засад організації та функціонування органів публічної влади щодо забезпечення інформаційної безпеки, здійснення аналізу існуючої системи інформаційної безпеки держави, орієнтованої на захисті національної безпеки, основних прав і свобод громадян України.
Опис: Теоретико-правові засади забезпечення інформаційної безпеки в Україні. Теоретико-методологічні засади забезпечення інформаційної безпеки в Україні. Система правового забезпечення інформаційної безпеки держави. Теоретико-правова характеристика сучасних загроз інформаційній безпеці держави та шляхи їх подолання. Міжнародно-правова практика забезпечення інформаційної безпеки держави. Шляхи удосконалення правового забезпечення інформаційної безпеки України в умовах євроінтеграції.
Методи та критерії оцінювання: Формами та засобами контролю вивчення навчальної дисципліни є: • усне опитування на семінарських заняттях; • виступ на практичних заняттях із рефератом, доповіддю, участь у дискусії тощо; • виконання індивідуального науково-дослідного завдання; • письмова контрольна робота (відповіді на питання лекційного курсу); • тестування, у т.ч. комп’ютерне тестування; • робота в групі на семінарських заняттях; • іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): - усне опитування на семінарських заняттях – 30 балів; - виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 10 балів. Разом за ПК – 40 балів Екзаменаційний контроль (ЕК): - письмова компонента – 50 балів - усна компонента -10 балів Разом за ЕК – 60 балів. Разом за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1.Про основні засади забезпечення кібербезпеки України: Закон України від 05 жовтня 2017 року. URL:: http://zakon3.rada .gov. ua/laws/show/2163-19. 2. Нашинець-Наумова А.Ю. Інформаційна безпека суб’єктів господарювання: проблеми теорії та практики правозастосування. Київ. Видавничий дім «Гельветика». 2020. 358 с. 3. Ткачук Т.Ю. Забезпечення інформаційної безпеки України в умовах євроінтеграції: правовий вимір: Монографія / Т.Ю. Ткачук. Київ. 2019. 376 с. 4. Кополовець Р. Інформаційно-психологічне протиборство. Київ, ПАТ «ВІПОЛ». 2018.URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33884. 5. Жаровський Р.О. Захист інформації у комп’ютерних системах. Тернопіль. 2019. 268 с. 6. Захаренко К.К. Міжнародний досвід інформаційної безпеки. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN = UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/cuc_2019_1_11.pdf. 7. Золотар О.О. Інформаційна безпека людини:теорія і практика : монографія. Київ : ТОВ «Видавничий дім «АртЕк», 2018. С. 145. Навчально-методичне забезпечення: - Робоча програма навчальної дисципліни; - Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи студентів; - Курс забезпечений Віртуальним навчально-методичним комплексом з дисципліни (http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14367). Інформаційні ресурси: 1. Електронна база законодавства України: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi. 2. Практика Вищого адміністративного суду України: http://vasu.gov.ua. 3. Офіційна сторінка Кабінету Міністрів України: http://kmu.gov/ua. 4. Державна міграційна служба України: http://dmsu.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проблеми правового забезпечення інформаційної безпеки (курсова робота)

Спеціальність: Правознавство
Код дисципліни: 7.081.01.E.052
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Чистоклетов Л.Г.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є: глибоке і всебічне дослідження становлення і розвитку правового забезпечення інформаційної безпеки в Україні, здійснення аналізу існуючої системи інформаційної безпеки держави, орієнтованої на захист національної безпеки, основних прав і свобод громадян України, гарантування рівноправної участі всіх суб'єктів інформаційної взаємодії в системі глобальної безпеки, пріоритетний правовий захист національних цінностей, цілей та інтересів в інформаційній сфері, подолання загроз в інформаційній сфері.
Завдання: Інтегральна компетентність : ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері права. Загальні компетентності: ЗК2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні. ЗКЗ. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Спеціальні (фахові ) компетентності: СК6. Здатність обґрунтовувати та мотивувати правові рішення, давати розгорнуту юридичну аргументацію. Компетентності професійного спрямування: ПК6.4 Формувати власні обґрунтовані судження на основі аналізу відомої проблеми.
Результати навчання: ПС6.4 Формулювати обґрунтовані висновки та рекомендації щодо правового забезпечення інформаційної безпеки галузі. Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень. Ум1 Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур. К1 Зрозуміле недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. АВ1 Управління робочими або начальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Актуальні проблеми адміністративного права та процесу (судова практика) Наступні навчальні дисципліни: 1. Електронне урядування в публічному управлінні; 2. Проблеми правового регулювання інформаційно-комунікаційної сфери
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Проблеми правового забезпечення інформаційної безпеки» продиктоване необхідністю освоєння теоретичних, методологічних, нормативно-правових засад організації та функціонування органів публічної влади щодо забезпечення інформаційної безпеки, здійснення аналізу існуючої системи інформаційної безпеки держави, орієнтованої на захисті національної безпеки, основних прав і свобод громадян України.
Опис: Теоретико-правові засади забезпечення інформаційної безпеки в Україні. Теоретико-методологічні засади забезпечення інформаційної безпеки в Україні. Система правового забезпечення інформаційної безпеки держави. Теоретико-правова характеристика сучасних загроз інформаційній безпеці держави та шляхи їх подолання. Міжнародно-правова практика забезпечення інформаційної безпеки держави. Шляхи удосконалення правового забезпечення інформаційної безпеки України в умовах євроінтеграції.
Методи та критерії оцінювання: - доповідь за результатами курсової роботи; - усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними умовами одержання оцінки є такі: 100-88 - курсова робота виконана вчасно, самостійно, забезпечує повне розкриття теми. Вірно визначено предмет, об’єкт дослідження. Мета та завдання чітко окреслені та реалізовані у дослідженні. Автор використовує сучасні аналітичні та методологічні інструментарії. Робота характеризується високою якістю і глибиною теоретико-методологічного аналізу, критичного огляду літературних джерел, наявністю наукової проблематики. Узагальнення і висновки базуються на якісно опрацьованій інформаційній базі, що дозволяє чітко визначити авторську позицію. У роботі розроблені суттєві аспекти впровадження рекомендацій. Відповідь аргументована, проілюстрована бездоганно оформленими наочними матеріалами, свідчить про формулювання власної думки студента щодо предмету дослідження та є логічною, повною. Відповіді на питання правильні та стислі; 87-71 - курсова робота виконана вчасно, теоретичні узагальнення та висновки аналітичної частини, в основному, правильні. Проте, існують несуттєві недоліки у виявлені логічності зв’язку заходів, що пропонуються для вирішення проблем, обґрунтування, що впливає на глибину особистого аналізу студентом фактичної інформації. Застосування сучасного аналітичного інструментарію обмежено. Відповідь студента насичена фактичною інформацією, що відображає відповідні результати проведеного дослідження. Відповіді на питання правильні, але не завжди повні чи конкретні; 70-50 - тема роботи в основному розкрита, але мають місце недоліки змістовного характеру. Теоретико-аналітична частина та пропозиції обґрунтовано непереконливо, відсутні аргументовані авторські узагальнення та висновки. Є зауваження щодо логічності та послідовності викладеного матеріалу, який носить переважно описовий характер. Робота недбало оформлена. Студент не володіє окремими питаннями теми, не всі відповіді на запитання правильні або повні. Наочні матеріали не в повній мірі відображають зміст виконаної роботи; 49-0 - відсутня логіка у побудові структури дослідження. В роботі відсутнє розуміння мети, завдань, предмету дослідження. Назви окремих розділів не відповідають їх змісту. Теоретичний аналіз та визначення стану процесів, що є предметом розгляду мають компіляційний характер, відсутні посилання на використані літературні джерела. Відсутні самостійність суджень у запропонованих рекомендацій і пропозиції. Оформлення роботи має суттєві недоліки. Доповідь не відображає зміст виконаної роботи, більшість відповідей на питання неправильні, студент не володіє предметом дослідження. Наочні матеріали до захисту роботи відсутні. Робота до захисту не допускається: Роботу подано з порушенням строків, установлених регламентом. Відгук наукового керівника негативний. Студент не володіє поданим матеріалом, не орієнтується у предметі дослідження. Порушена логіка представленого матеріалу. Назви розділів не відповідають змісту. Змістовне наповнення розділів не пов’язано між собою. Оформлення роботи не відповідає вимогам.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1.Про основні засади забезпечення кібербезпеки України: Закон України від 05 жовтня 2017 року. URL:: http://zakon3.rada .gov. ua/laws/show/2163-19. 2. Нашинець-Наумова А.Ю. Інформаційна безпека суб’єктів господарювання: проблеми теорії та практики правозастосування. Київ. Видавничий дім «Гельветика». 2020. 358 с. 3. Ткачук Т.Ю. Забезпечення інформаційної безпеки України в умовах євроінтеграції: правовий вимір: Монографія / Т.Ю. Ткачук. Київ. 2019. 376 с. 4. Кополовець Р. Інформаційно-психологічне протиборство. Київ, ПАТ «ВІПОЛ». 2018.URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/33884. 5. Жаровський Р.О. Захист інформації у комп’ютерних системах. Тернопіль. 2019. 268 с. 6. Захаренко К.К. Міжнародний досвід інформаційної безпеки. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN = UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/cuc_2019_1_11.pdf. 7. Золотар О.О. Інформаційна безпека людини:теорія і практика : монографія. Київ : ТОВ «Видавничий дім «АртЕк», 2018. С. 145. Навчально-методичне забезпечення: - Робоча програма навчальної дисципліни; - Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи студентів; - Курс забезпечений Віртуальним навчально-методичним комплексом з дисципліни (http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14367). Інформаційні ресурси: 1. Електронна база законодавства України: http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi. 2. Практика Вищого адміністративного суду України: http://vasu.gov.ua. 3. Офіційна сторінка Кабінету Міністрів України: http://kmu.gov/ua. 4. Державна міграційна служба України: http://dmsu.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).