Статистика в торгівлі

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.009
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Яворська Надія Петрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у здобувачів вищої освіти теоретичних знань та практичних навичок статистичного оцінювання основних показників діяльності торговельних підприємств, оволодіння методами статистичного аналізу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахові компетентності: СК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. СК 10. Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 1. Використовувати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях. РН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. РН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. РН 5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. РН11. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. РН 12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: Зн1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень Зн2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності Уміння: Ум1. Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи підприємництва та менгеджменту Математика для економістів Ч.1 Інформатика Економіка торговельного підприємства Основи економічного аналізу та прогнозування Макроекономіка та мікроекономіка Маркетингові дослідження підприємств торгівлі Кваліметрія
Короткий зміст навчальної програми: Методологічні засади статистики у торгівлі. Організація статистики в Україні. Статистичне спостереження: методологія збору, обробки й аналізу статистичної інформації у торгівлі. Зведення та групування статистичних даних у торгівлі. Узагальнюючі статистичні показники та загальні принципи їх застосування у торгівлі. Ряди розподілу та їх аналіз. Ряди динаміки та їх аналіз. Вибіркове спостереження. Індексний метод аналізу. Статистичні методи вимірювання взаємозв'язків.
Опис: Тема 1. Методологічні засади статистики у торгівлі. Предмет та метод статистики. Основні поняття і категорії статистики. Організація статистики в Україні. Тема 2. Статистичне спостереження: методологія збору, обробки й аналізу статистичної інформації у торгівлі. Сутність, джерела та організаційні форми статистичного спостереження. План статистичного спостереження. Програмно-методологічне забезпечення статистичного спостереження. Питання організаційного забезпечення підготовки і проведення статистичного спостереження. Помилки спостереження. Контроль даних спостереження. Тема 3. Зведення та групування статистичних даних у торгівлі. Поняття та основні елементи статистичного зведення. Групування як основа наукової обробки даних. Принципи групування. Групувальні ознаки та їх вибір. Основні питання методології побудови статистичних групувань. Статистичні таблиці, їх види. Тема 4.Узагальнюючі статистичні показники та загальні принципи їх застосування у торгівлі. Сутність і значення статистичних показників. Види статистичних показників. Абсолютні статистичні величини. Відносні величини. Сутність середньої величини у статистиці. Умови використання і види середніх величин. Тема 5. Ряди розподілу та їх аналіз. Ряди розподілу, їх види та особливості побудови. Форми рядів розподілу. Характеристики центру розподілу. Статистичні характеристики варіації, їх обчислення та економічний зміст. Тема 6. Ряди динаміки та їх аналіз. Ряди динаміки як база аналізу й прогнозування соціально-економічного розвитку. Статистичні характеристики рядів динаміки та їх взаємозв’язок. Способи обробки рядів динаміки з метою виявлення основної тенденції розвитку. Тема 7. Вибіркове спостереження. Сутність вибіркового спостереження. Обчислення похибок вибірки й визначення довірчих меж для середньої величини та частки. Визначення необхідного обсягу вибірки. Способи поширення результатів вибіркового спостереження на генеральну сукупність. Тема 8. Індексний метод аналізу. Сутність індексів, їх функції та роль у статистично-економічному аналізі. Агрегатна форма індексів як основна. Середньозважені індекси, методологічні принципи їх побудови. Аналіз динаміки середнього рівня інтенсивного показника. Особливості побудови багатофакторних індексних моделей. Тема 9. Статистичні методи вимірювання взаємозв'язків. Причинно-наслідковий характер зв’язків між соціально-економічними явищами. Метод аналітичного групування. Дисперсійний аналіз. Кореляційно-регресійний аналіз, умови його застосування та етапи. Методи аналізу взаємозв’язків між ознаками порядкової (рангової) шкали та номінальної шкали.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: письмовий експрес-контроль; виконання практичних робіт; захист звітів з лабораторних робіт Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями: своєчасність виконання; самостійність виконання; правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації; достовірність результатів; відповідність одиниць вимірювання; аргументованість висновків; відповідність звіту встановленим вимогам. Порядок виставляння балів за ОІР у % від максимальної кількості балів виділених на певний вид ОІР: 0% – завдання не виконано або виявлено плагіат чи встановлено факт несамостійного виконання ОІР; 40% – завдання виконано частково та містить суттєві помилки методичного або розрахункового характеру; висновки не аргументовані і не конкретні, звіт підготовлено недбало; 60% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить суттєві помилки у розрахунках або методиці; висновки містять окремі недоліки, судження студента не достатньо аргументовані; звіт підготовлено з незначним відхиленням від вимог; 80% – завдання виконано повністю і вчасно, проте містить окремі несуттєві недоліки (розмірності, висновки, оформлення тощо); 100% – завдання виконано правильно, вчасно і без зауважень Студент зобов’язаний дотримуватися встановленого графіку виконання ОІР.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів – Атестований з оцінкою «відмінно» – відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР); 87-71 балів – Атестований з оцінкою «добре» – відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР), допускаючи окремі помилки; 70-50 балів – Атестований з оцінкою «задовільно» – відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки; виконанню усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР), допускаючи при їх використанні суттєві помилки; 49-26 балів – Не атестований – відповідає незнанню основного програмного матеріалу; не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню більше 50 % ОІР з навчальної дисципліни; 25-00 балів – Не атестований з оцінкою «незадовільно» – відповідає не розумінню сутності поставлених питань та не володінню у достатній мірі основними поняттями курсу; виконанню менше 50 % ОІР з навчальної дисципліни (хоча б з одного їх виду). У разі відпрацювання всіх ОІР студент отримує допуск до екзаменаційного контролю.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронна дисципліна «Статистика в торгівлі» у Віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки - http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=872 2. Методичні вказівки для практичних занять із дисципліни «Статистика в торгівлі» для студентів денної форми навчання із спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність 3. Яворська Н.П. Статистика: електронний навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2018 Рекомендована література Базова 1. Горкавий В. К.Статистика : Підручнк. Третє вид., переробл. і доповн. / В. К. Горкавий.К.: Алерта, 2019. 644 с 2. Яворська Н.П. Статистика: електронний навчальний посібник. – Львів: Видавництво «Львівська політехніка», 2018 3. Назарова О.Ю., Чуприна О.А. Статистика підприємств: Навчальнометодичний посібник за курсом для студентів спеціальності «Прикладна статистика». – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2013. - 112 с. Допоміжна 1. Статистика (модульний варіант з програмованою формою контролю знань) [текст] навчальний посібник / Опря А. Т., Дорогань-Писаренко Л. О., Єгорова О. В., Кононенко Ж. А.– (2-ге вид., перероб. і допов.). – – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 536 с. 2. Щурик М.В., Ключенко А.В. Щ98 Статистика: Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. усіх рівнів акредит. – 3-тє вид., оновлене і доповнене/ М.В. Щурик, А.В. Ключенко. – Івано-Франківськ: НАІР, 2016. – 274 с. Інформаційні ресурси 1. Державна служба статистики України– Режим доступу ? http://www.ukrstat.gov.ua 2. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України – Режим доступу ? http://me.gov.ua 3. Офіційний сайт департаменту статистики Організації Об'єднаних Націй. – Режим доступу : http://unstats.un.org/unsd/default.htm.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Статистика в торгівлі (курсова робота)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.010
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Яворська Надія Петрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у здобувачів вищої освіти теоретичних знань та практичних навичок статистичного оцінювання основних показників діяльності торговельних підприємств, оволодіння методами статистичного аналізу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. фахові компетентності: СК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. СК 10. Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 1. Використовувати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності й уміння критичного мислення, аналізу та синтезу в професійних цілях. РН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. РН 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. РН 5. Організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. РН11. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. РН 12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: Зн1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень Зн2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності Уміння: Ум1. Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи підприємництва та менгеджменту Математика для економістів Ч.1 Кореквізити: Інформатика Основи маркетингу Постреквізити: Економіка торговельного підприємства Основи економічного аналізу та прогнозування Макроекономіка та мікроекономіка Маркетингові дослідження підприємств торгівлі Кваліметрія
Короткий зміст навчальної програми: Методологічні засади статистики у торгівлі. Організація статистики в Україні. На основі дисципліни «Статистика в торгівлі» в навчальних цілях пропонується написання курсової роботи на тему «Статистичний аналіз діяльності торговельного підприємства» за вихідними даними. У процесі написання курсової роботи студент детально вивчає запропоновану тему, аналізує точки зору, що належать вченим різних напрямків, формує власне ставлення до об’єкту аналізу, повинен досліджувати конкретний матеріал, переконливо підтвердити свої погляди розрахунками, фактичними даними. Достовірність інформації доводиться посиланнями на джерело. Студент має право самостійно запропонувати тему курсової роботи з обґрунтуванням її доцільності та виконання на основі даних реального підприємства.
Опис: До курсової роботи висуваються наступні вимоги: - ґрунтовна теоретична проробка досліджуваних проблем на основі аналізу класичної та сучасної економічної літератури; - використання статистичних даних, вміла систематизація цифрового матеріалу у вигляді таблиць, графіків і діаграм докладною оцінкою тенденцій розвитку явищ і процесів економічного життя суспільства; - критичний підхід до фактичних даних з метою виявлення резервів підвищення економічної і соціальної ефективності господарської діяльності; - аргументованість висновків, обґрунтованість пропозицій і рекомендацій; - літературне, логічно вибудуване і самостійне викладення матеріалу. Курсова робота повинна відповідати темі виданого завдання та мати такі структурні елементи: титульний аркуш; завдання; зміст роботи; вступ; основну частину; висновки; список використаних джерел; додатки; рецензія керівника (вкладається). Обсяг курсової роботи має складати приблизно 40 - 50 (без додатків) сторінок. Процес роботи над курсовою роботою включає в себе: 1. Вибір теми та узгодження її з керівником. 2. Підбір і вивчення літератури. 3. Виконання необхідних розрахунків на підставі фактичних/вихідних даних. 4. Оформлення таблиць, графіків, діаграм, рисунків відповідно до вимог ДСТУ 3008:2015. 5. Вивчення вимог до оформлення роботи. 6. Написання роботи та подання її керівнику. 7. Робота з рецензією та підготовка до захисту курсової роботи.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного контролю. Поточний контроль (100%): виконання курсової роботи (60%); захист курсової роботи (40%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями: – ступінь відповідності змісту курсової роботи завданню; – ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам (обсяг; зміст; оформлення титульного листа, рисунків, таблиць, діаграм, посилань, списку літератури тощо); – логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів; – масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах; – ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи; – наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання. – ступінь новизни статистичного та іншого фактичного матеріалу, що використано в курсовій роботі; – ступінь використання сучасних інструментів аналізу; – наявність розрахунків, проведених студентом, ступінь їх обґрунтованості; – наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі відображаючих власний погляд студента. Уніфікація системи оцінювання курсової роботи студентів за 100-бальною шкалою, при якій на максимальну оцінку 60 балів може оцінити керівник за виконання роботи; на 40 балів – комісія на захисті курсової роботи. Критерії оцінювання виконання курсової роботи (максимум 60 балів): 1. Відповідність змісту курсової роботи темі та затвердженому плану: 0 - зміст жодного із розділів курсової роботи не відповідає затвердженому плану; 2 - зміст одного розділу курсової роботи відповідає затвердженому плану; 5 - зміст усіх розділів курсової роботи відповідає затвердженому плану. 2. Обсяг та адекватність використання при написанні роботи першоджерел та дотримання етики посилань: 0- Залучені матеріали лише навчальних підручників та посібників (до 10 джерел), етика посилань не дотримана; 2- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, періодичних видань (10-15 джерел), етика посилань дотримана частково; 5- залучені матеріали навчальних підручників та посібників, монографій, довідників, періодичних видань та мережі Internet (більше 15 видань), етика посилань дотримана 3. Правильність представлення емпіричних результатів та якість їх інтерпретації: 0 - використані методи не відображають мету та завдання курсової роботи; 10 - обрані методики відображають мету та завдання, але аналіз результатів поверховий, не застосовано методів математичної статистики; 15 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, кількісний і якісний аналіз поверховий, методи математичної статистики застосовані, але їх аналіз неповний; 25 - адекватно підібрані методи та грамотно проведені дослідження, ґрунтовний кількісний і якісний аналіз з використанням методів математичної статистики, обґрунтована власна думка, запропоновані практичні рекомендації. 4. Відповідність оформлення курсової роботи встановленим вимогам: 0 - текст курсової роботи оформлено з суттєвими порушеннями встановлених вимог; 5 - текст курсової роботи оформлено з незначними порушеннями; 10 - текст курсової роботи оформлено відповідно до вимог. 5. Наявність елементів творчого пошук, виклад і обґрунтування власної думки: 0 - у роботі відсутні елементи творчого пошуку та обґрунтування власної думки; 2 - частково присутні елементи творчого пошуку та/чи обґрунтовано власну думку; 5 - у роботі наявні елементи творчого пошуку та обґрунтована власна думка. 6. Вчасність виконання як усієї курсової роботи так і її окремих етапів: 0-студент невчасно виконував роботу на усіх етапах; 5- студент вчасно не виконав роботи на одному етапі; 10- студент вчасно виконував курсову роботу на всіх етапах. Критерії оцінювання захисту курсової роботи керівник, присутні члени комісії (максимум 40 балів): 1. Розуміння основних складових, етапів курсової роботи6 0 - студент не може пояснити тему, мету дослідження; 5- доцільність обрання теми зрозуміла, а формулювання мети та завдань не переконує слухачів у знаннях студента; 10 - усі розділи відповідають темі роботи, методи емпіричного дослідження підібрані неадекватно; студент розуміє доцільність обрання саме такої проблематики, формулює основні складові роботи 15 - усі розділи курсової роботи відповідають темі, адекватно підібрані методи емпіричного дослідження, студент розуміє перспективність та актуальність досліджуваної теми, важливість результатів. 2. Виступ студента на захисті та якість презентації виступу: 0 - виступ студента без презентації; 5 - виступ студента неповний, порушена логічна побудова, презентація не відповідає вимогам до неї і дуже велика; 10 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація гарна і якісна (можливі й інші види унаочнення, які використовує студент, хоч не обов‘язково), але студент не вклався у визначений час; 15 - виступ студента аргументований, змістовний, логічно побудований, презентація лаконічна, компактна і якісна (можливі й інші види унаочнення, але не обов‘язково), студент вклався у визначених йому для захисту 7 - 10 хвилин. 3. Повнота, глибина, обґрунтування відповідей на питання: 0 - студент не може дати відповідь на поставлене запитання; не може сформулювати підсумків роботи; 5 - студент дає неповні, поверхневі, неґрунтовні відповіді; 10 - студент дає повні, глибокі, обґрунтовані відповіді на поставлені питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Уніфікація системи оцінювання курсової роботи студентів за 100-бальною шкалою, при якій на максимальну оцінку 60 балів може оцінити керівник за виконання роботи; на 40 балів – комісія на захисті курсової роботи. Оцінювання навчальних досягнень здобувача освіти здійснюють за 100-бальною шкалою оцінювання, встановленої в Університеті: 100-88 балів – Атестований з оцінкою «відмінно» 87-71 балів – Атестований з оцінкою «добре» 70-50 балів – Атестований з оцінкою «задовільно» 49-26 балів – Не атестований 25-00 балів – Не атестований з оцінкою «незадовільно»
Рекомендована література: Educational and methodological support 1. Electronic discipline "Statistics in trade" in the Virtual learning environment of the Lviv Polytechnic - http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=14377 2. Methodological guidelines for practical classes in the discipline "Statistics in trade" for full-time students of the specialty 076 Entrepreneurship, trade and stock exchange activity 3. Yavorska N.P. Statistics: an electronic study guide. – Lviv: Lviv Polytechnic Publishing House, 2018 Recommended Books Basic 1. Horkavy V. K. Statistics: Textbook. Third ed., revised. and additional / V. K. Horkavy. K.: Alerta, 2019. 644 p 2. Yavorska N.P. Statistics: an electronic study guide. – Lviv: Lviv Polytechnic Publishing House, 2018 3. Nazarova O.Yu., Chupryna O.A. Enterprise statistics: Teaching methodical guide for the course for students majoring in "Applied Statistics". – Kh.: KhNU named after V.N. Karazina, 2013. - 112 p. Auxiliary 1. Statistics (modular version with a programmed form of knowledge control) [text] study guide / Oprya A.T., Dorogan-Pysarenko L.O., Yehorova O.V., Kononenko Zh.A.– (2nd ed. , revised and supplemented). – – K.: "Center for Educational Literature", 2014. – 536 p. 2. Shchuryk M.V., Klyuchenko A.V. Ш98 Statistics: Education. manual for students higher education closing of all levels of accreditation. – 3rd ed., updated and supplemented/ M.V. Shchuryk, A.V. Klyuchenko – Ivano-Frankivsk: NAIR, 2016. – 274 p. Information resources 1. State Statistics Service of Ukraine - Access mode - http://www.ukrstat.gov.ua 2. Ministry of Economic Development and Trade of Ukraine - Access Mode - http://me.gov.ua 3. Official website of the statistics department of the United Nations. – Access mode: http://unstats.un.org/unsd/default.htm.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).