Державне регулювання підприємництва

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.045
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Данько Тетяна Іванівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування системи знань з державного регулювання підприємницької діяльності, організаційно–правових форм здійснення підприємництва.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях. ЗК7. Здатність працювати в команді. ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ЗК10. Здатність діяти відповідально і свідомо ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенство права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. фахові компетентності: ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. ФК2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ФК3. Здатність здійснювати діяльність у взаємодії суб’єктів ринкових відносин. ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності ФК7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур. ФК8. Здатність застосовувати основи обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності. ФК9. Здатність до організації зовнішньоекономічної діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур ФК10. Здатність до бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків і результатів діяльності у сфері підприємництва, торгівлі та біржової практики з урахуванням ризиків.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності РН6. Вміти працювати в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей РН7. Демонструвати підприємливість в різних напрямах професійної діяльності та брати відповідальність за результати. РН10. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально на основі етичних, культурних, наукових цінностей і досягнень суспільства. РН11. Демонструвати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці РН12. Володіти методами та інструментарієм для обґрунтування управлінських рішень щодо створення й функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур РН16. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і застосовувати його на практиці. РН17. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів. РН18. Знати основи обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній і біржовій діяльності. РН20. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: Зн1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень Зн2. Критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності Уміння: Ум1. Розв'язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів Комунікація: К1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності К2.Здатність ефективно формулювати комунікаційну стратегію У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб АВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи підприємництва та менеджменту Економіка торговельного підприємства Торговельна логістика Ціноутворення в торгівлі Кореквізити: Бізнес-планування у торговельних підприємствах Міжнародна торгівля Міжнародні фінанси Постреквізити: Віртуальні підприємства Інтернет-маркетинг Митна логістика Оподаткування комерційної діяльності
Короткий зміст навчальної програми: Державне регулювання підприємництва в умовах сьогодення є системою типових заходів законодавчого, виконавчого та контролюючого характеру, які здійснюють правомочні державні установи та суспільні організації з метою стабілізації та адаптації існуючої соціально-економічної системи до умов, що змінилися.
Опис: Тема 1. Особливості підприємницької діяльності в Україні Сутність та юридична природа підприємницької діяльності як правового регулювання. Підприємництво як основна форма господарської діяльності: поняття, ознаки, принципи. Законодавче забезпечення підприємництва в Україні Тема 2. Державне регулювання підприємницької діяльності. Поняття, суть і принципи державного регулювання підприємницької діяльності. Державна підтримка підприємництва. Органи, що здійснюють державне регулювання підприємництва, та їх правовий статус. Дерегулювання підприємницької діяльності Тема 3. Правовий статус суб’єктів підприємництва. Поняття та загальна характеристика суб’єктів підприємницької діяльності. Громадянин як суб’єкт підприємництва. Підприємство: поняття, види, організаційні форми. Господарські товариства як суб’єкти підприємницької діяльності. Правове становище господарських об’єднань. Правове положення іноземних підприємств та підприємств з іноземними інвестиціями. Тема 4. Легітимація суб’єктів підприємництва Поняття та стадії легітимації суб’єкта підприємницької діяльності. Правове значення і зміст державної реєстрації суб’єктів підприємництва. Порядок державної реєстрації суб’єктів підприємницької діяльності. Ліцензування підприємницької діяльності. Дозвільні процедури у сфері підприємництва Тема 5. Правовий режим майна суб’єктів підприємництва Поняття та зміст правового режиму майна суб’єктів підприємництва. Поняття та склад майна суб’єктів підприємництва. Правовий статус майна громадянина-підприємця. Правовий режим майна юридичних осіб суб’єктів підприємницької діяльності Тема 6. Підстави та порядок припинення підприємницької діяльності Поняття та підстави припинення підприємницької діяльності. Ліквідація та реорганізація суб’єктів підприємництва. Банкрутство суб’єктів підприємницької діяльності. Тема 7. Правові основи законодавчого регулювання конкуренції та монополії Економічна конкуренція: поняття та законодавче регулювання. Монополії та монопольне становище суб’єкта підприємництва. Поняття та види недобросовісної конкуренції. Порушення законодавства у сфері економічної конкуренції. Повноваження державних органів, що забезпечують захист та розвиток конкуренції в підприємницькій діяльності Тема 8. Державний контроль у сфері підприємницької діяльності Поняття та види державного контролю. Здійснення державного контролю у сферах господарювання (підприємництва). Правовий статус органів у процесі здійснення державного контролю у сфері підприємницької діяльності. Правовий статус суб’єктів підприємництва у процесі здійснення державного контролю реалізації в сучасних умовах України
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%): виконання та захист практичних робіт, письмовий експрес-контроль, виконання та захист контрольної роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів Поточного контролю (100%): - робота на практичних заняттях (16%) - - максимальна кількість балів за кожною темою – 4 бали; - виконання контрольної роботи (16%) - максимальна кількість балів 16 балів; - письмовий експрес-контроль 60% - максимальна кількість балів за письмову компоненту – 50 балів, максимальна кількість балів за усну компоненту – 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення: 1. Національна економіка: Підручник. / За ред. П.В. Круша. -К. : Каравела. -2018. - 533 с. 2. Чернявська О. В. Національна економіка. Навч. посіб. / О. В. Чернявська. –К.: Алерта, 2018. –502 с. 3. Конкурентні переваги промислового сектора економіки України: регіональнийвимір : монографія; ДУ “Інститут регіональних досліджень імені М.І. Долішнього НАНУкраїни”; наук. редактор д.е.н., проф. С.О. Іщук. –Львів, 2018. – 246 с. 4. Новікова Н.Л. Стійкість економіки: інструментарій оцінювання та механізми забезпечення / А.В. Бойко, Н.Л. Новікова та ін..; за ред. А.В. Бойко. –Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2019. –451 с. 5. Цілі сталого розвитку дляУкраїни: регіональний вимір: аналітична доповідь. ДУ«Інститут регіональних досліджень імені М. І. Долішнього НАН України». – Львів, 2018.–90 с. 6. Податкова система: навчальний посібник / І. С. Волохова, О. Ю. Дубовик, М. О. Слатвінська [та інш.] / ред. І. С. Волохова, О. Ю. Дубовик. – Харків: Видавництво «Діса плюс», 2019. – 402 с. 7. Зайцев О. В. Податковий менеджмент : підручник / О. В. Зайцев. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2016. – 308 с. 8. Камбур О.Л. Методичні вказівки до виконання розрахунково-графічної роботи з дисципліни: «Державне регулювання і оподаткування». Одеса: ОДАБА, 2020. – 18 с. Інформаційні ресурси 1. Офіційний сайт Верховної Ради України http://rada.gov.ua/ 2. Державна служба статистики України http://www.ukrstat.gov.ua/ 3. Офіційний сайт Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України http://www.me.gov.ua/ 4. Офіційний сайт Міністерства розвитку громад та територій України http://www.minregion.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).