Товарознавство та митна експертиза продовольчих товарів

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.01.E.061
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.т.н., проф. Ємченко І.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни«Товарознавство та митна експертиза товарів (харчові продукти)» є вивчення та оволодіння студентами спеціальними теоретичними знаннями та практичними навиками щодо формування та зберігання натуральних та споживчих властивостей харчових продуктів протягом їх життєвого циклу, формування асортименту продукції й навичок оцінки споживчих властивостей товарів з метою задоволення потреб споживачів.
Завдання: Завдання дисципліни «Товарознавство та митна експертиза товарів (харчові продукти)» полягає в отриманні студентами знань в сфері товарознавства та митної експертизи товарів; вивчення основних категорій товарознавства; оволодіння знаннями та набуття практичних навичок необхідних для дослідження стану ринку окремих товарів, асортименту, споживних властивостей, вимог пакування, маркування та зберігання товарів. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: - здатність спілкуватися державною та іноземною мовами у професійній сфері; - здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; - здатність працювати автономно та в команді, навички міжособистісної взаємодії; - здатність виявляти ініціативу та підприємливість; - здатність ініціювати заходи щодо збереження навколишнього природного середовища та здійснення безпечної діяльності; - здатність діяти відповідально та свідомо. фахові компетентності: - знання і розуміння теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. - розуміння форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин; - здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур - здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності; - знання і розуміння нормативно-правового регулювання у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності; - здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: знання: - застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності; - оволодіти навичками письмової та усної професійної комунікації державною й іноземною мовами; - використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; - знати термінологію і мати базові й структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці; - використовувати знання форм взаємодії суб’єктів ринкових відносин для забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур; - використовувати знання основ обліку та оподаткування в підприємницькій, торговельній і біржовій діяльності; вміння: - організовувати пошук, самостійний відбір, якісну обробку інформації з різних джерел для формування банків даних у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності; - показувати уміння працювати автономно та в команді, мати навички міжособистісної взаємодії, які дозволяють досягати професійних цілей; - проявляти ініціативу і підприємливість в різних напрямах професійної діяльності, брати відповідальність за результати; - оцінювати характеристики товарів і послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності за допомогою сучасних методів; - знати основи нормативно-правового забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і застосовувати на практиці; - вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів; - демонструвати вміння бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності Теоретичні основи товарознавств Товарознавство та митна ексертиза промислових товарів Товарознавство та митна ексертиза біржових товарів
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Товарознавство та митна експертиза товарів (харчові продукти)» належить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін за освітньо-навчальним рівнем «бакалавр». Вона забезпечує формування в бакалаврів знань про класифікацію, асортимент і митну експертизу продовольчих товарів.
Опис: Основи товарознавства та митної експертизи харчових продуктів Товарознавча та митна експертиза зерноборошняних та хлібобулочних виробів Товарознавство та митна експертиза кондитерських товарів. Товарознавство та митна експертиза смакових товарів. Товарознавча та митна експертиза овочів, плодів, грибів та продуктів їх переробки. Товарознавча та митна експертиза харчових жирів. Товарознавча та митна експертиза молока і молочних продуктів Товарознавча та митна експертиза м’яса та і м'ясопродуктів. Товарознавча та митна експертиза риби і рибних товарів Товарознавча та митна експертиза яєць та яєчних товарів Товарознавча та митна експертиза харчових добавок
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка презентацій, доповідей; відповіді при допуску та захисті лабораторної роботи, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточного контролю (30%): - тестовий контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал; - виконання лабораторних робіт (10%) - максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи - 1 бал виконання індивідуальної роботи (10%) - максимальна кількість балів 10 балів Підсумкового контролю (70%) - екзамен: - письмова компонента (60%); - усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. «Довідник товарознавця. Продовольчі товари» автора За ред. д-ра екон. наук, проф. С. В. Князя, Видавництво Львівської політехніки, 2018 р. – 684 с. Базова література 1. Теоретичні основи товарознавства: підручник / [3а заг. ред. Ю.Т. Жука]. – Львів: Компакт – ЛВ, 2019. – 480 с. 2. Бровко О.Г., Булгакова О.В., Гордієнко Г.С. Товарознавство. Продовольчі товари, Видавництво Кондор, 2018 р. – 730 с. 3. Сирохман І.В. Товарознавство продовольчих товарів: підручник / І.В. Сирохман.- Х.: Світ Книг, 2016.- 713 с. 4. Експертиза товарів: навч. посіб. /А.А. Дубініна, І.О. Дудла, М.Р. Мардар, С.В. Сорокіна, Т.М. ЛетутаТ.М. – Харків: ХДУХТ, 2017. ? 685 с. 5. Батутіна А.П., Ємченко І.В. Експертиза товарів: навч. посіб. ? Львів: Видавництво ЛКА, 2003. 312 с. 6. Назаренко Л.П. Експертиза товарів. Експертиза продовольчих товарів. – К.: Центр навчальної літератури, 2014. 312 с. 7. Товарознавство плодоовочевих товарів, пряно-ароматичних рослин та прянощів: Навчальний посібник / Л. Д. Льовшина, В. М. Михайлов, О. В. М’ячиков. – К.: Ліра, 2010. – 388 с. 8. Діагностика та експертиза в митній діяльності : конспект лекцій / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, О.В. Мукан, В.Й. Жежуха, О.Ю. Григор'єв. – Львів : Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2011 р. – 57 с. 9. Приймаченко Д. В. Митна політика держави та її реалізація митними органами: монографія. Дніпро, 2006. 332 с 10. Сирохман І. В Товарознавство смакових товарів: підручник. / І. В. Сирохман, Т. М. Раситюк. – Львів: Видавництво Львівської Комерційної Академії, 2009. – 428 с. 11. Дубініна А.А., Овчинникова І.Ф., Дубініна С.О. Методи визначення фальсифікації товарів. Підручник. – К.: ВД «Професіонал», 2010. – 272 с. 12. Сирохман І.В., Лозова Т.М. Якість і безпечність зерноборошняних продуктів: навч. посібник. – К.: центр навчальної літератури, 2006. – 384 с. 13. Сирохман І.В. Товарознавство м’яса і м’ясних товарів: підручник. / І. В. Сирохман, Т. М. Лозова. – 2-ге вид. Перероблене та допов. Підручник.-К.: Центр учбової літератури, 2009.- 636 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Товарознавство та митна експертиза продовольчих товарів (курсовий проєкт)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.01.E.063
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.т.н., проф. Ємченко І.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни«Товарознавство та митна експертиза товарів (харчові продукти)» є вивчення та оволодіння студентами спеціальними теоретичними знаннями та практичними навиками щодо формування та зберігання натуральних та споживчих властивостей харчових продуктів протягом їх життєвого циклу, формування асортименту продукції й навичок оцінки споживчих властивостей товарів з метою задоволення потреб споживачів.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК 2. Здатність застосовувати отримані знання в практичних ситуаціях. ЗК 6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК8. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. фахові компетентності: ФК1. Критичне осмислення теоретичних засад підприємницької, торговельної та біржової діяльності. ФК 2. Здатність обирати та використовувати відповідні методи, інструментарій для обґрунтування рішень щодо створення, функціонування підприємницьких, торговельних і біржових структур. ФК5. Здатність визначати та оцінювати характеристики товарів і послуг в підприємницькій, торговельній, біржовій діяльності. ФК6. Здатність здійснювати діяльність з дотриманням вимог нормативно-правових документів у сфері підприємницької, торговельної та біржової діяльності. ФК7. Здатність визначати і виконувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних та біржових структур. ФКС1.8. Здатність визначати та оцінювати характеристики харчових продуктів ФКС1.15. Здатність обирати та використовувати відповідні методи організації сенсорної експертизи харчових продуктів
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання: ЗН1. Уміти продемонструвати базові знання з підприємництва, торгівлі і біржової діяльності. ЗН3. Демонструвати базові і структуровані знання у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності для подальшого використання на практиці. ЗН5. Знати характеристики товарів, робіт та послуг у підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. ЗН6. Знати нормативно-правове забезпечення діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і застосовувати його на практиці. ЗН8. Знати основи бізнес-планування, оцінювання кон’юнктури ринків та результатів діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур з урахуванням ризиків. Уміння: УМ 1. Уміння критично мислити, аналізувати та синтезувати в професійних цілях. УМ 2. Застосовувати набуті знання для виявлення, постановки та вирішення завдань за різних практичних ситуацій в підприємницькій, торговельній та біржовій діяльності. УМ 3. Мати навички письмової та усної професійної комунікації державною й іноземними мовами. УМ 4. Використовувати сучасні комп’ютерні і телекомунікаційні технології обміну та розповсюдження професійно спрямованої інформації у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності. УМ 11. Вміти вирішувати професійні завдання з організації діяльності підприємницьких, торговельних і біржових структур і розв’язувати проблеми у кризових ситуаціях з урахуванням зовнішніх та внутрішніх впливів. УМ 13. Вміти оцінювати характеристики товарів, робіт та послуг. УМ 15. Демонструвати знання та уміння проведення експертизи якості товарів та послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теоретичні основи товарознавства Товарознавство та митна експертиза харчових продуктів
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект – це одна з форм самостійної науково-дослідної роботи здобувача закладу вищої освіти. При виконанні курсового проекту студент повинен показати вміння працювати з літературою, аналізувати думки різних авторів щодо досліджуваної проблеми; висловити та обґрунтувати свою позицію; скласти докладний, логічно побудований огляд літератури, показати вміння самостійно організувати і в повному обсязі провести експериментальні дослідження, проаналізувати одержані дані з використанням комп'ютерної техніки і на цій основі зробити висновки та подати реальні, обґрунтовані пропозиції. Курсовий проект обов'язково повинен мати експериментальну частину. Проведення експериментальних досліджень дає студенту можливість на практиці перевірити одержані теоретичні знання; впевнитися в життєздатності особистих ідей та можливості їх практичного втілення. У процесі експериментальних досліджень студент може використовувати не тільки стандартні методики визначення основних (регламентованих) показників якості продовольчих товарів, але й оригінальні і уніфіковані автором методи дослідження.
Опис: Основи товарознавства та митної експертизи харчових продуктів Товарознавство та митна експертиза зерноборошняних та хлібобулочних виробів Товарознавство та митна експертиза кондитерських товарів. Товарознавство та митна експертиза смакових товарів. Товарознавство та митна експертиза овочів, плодів, грибів та продуктів їх переробки. Товарознавство та митна експертиза харчових жирів. Товарознавство та митна експертиза молока і молочних продуктів Товарознавство та митна експертиза м’яса та і м'ясопродуктів. Товарознавство та митна експертиза риби і рибних товарів Товарознавство та митна експертиза яєць та яєчних товарів
Методи та критерії оцінювання: Курсовий проект повинен відповідати темі виданого завдання та мати такі структурні елементи: титульний аркуш; завдання; зміст роботи; вступ; основну частину; висновки та рекомендації; список використаних джерел; додатки; рецензія керівника (вкладається). Обсяг курсової роботи має складати приблизно 30 - 40 (без додатків) сторінок. Етапи курсового проекту – це вибір теми та її затвердження на кафедрі, складання завдання курсового проекту (плану), безпосередня розробка проекту та захист у комісії. Курсовий проект виконується протягом одного семестру і здається на кафедру підприємництва та екологічної експертизи товарів не пізніше, ніж за 2 тижні до початку заліково-екзаменаційної сесії.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100%): виконання курсового проекту (60%) ; захист курсового проекту (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Коен Дж., Шмідт Е. Новий цифровий світ / Пер. з англ. Г. Лелів. Львів: Літопис, 2015. 368 с. 2. Маєвська А.А. Електронна комерція і право: навч.-метод. посібник. Харків, 2010. 256 с. 3. Меджибовська Н.С. Електронна комерція. Київ: Центр навчальної літератури, 2004. 384 с. 4. Мейерсон М., Скарборо М. Основы интернет-маркетинга. Все, что нужно знать, чтобы открыть свой магазин в интернете / пер. с англ. Ольги Терентьевой. М.: Манн, Иванов и Фербер, 2014. 320 с. 5. Плескач В.Л., Затонацька Т.Г. Електронна комерція: підручник скач,. К.: Знання, 2007. 535 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).