Основи економічного аналізу та прогнозування

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.028
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Сергій ШЕВЧЕНКО, доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння знань щодо системного оцінювання діяльності організацій, виявлення внутрішніх резервів раціонального використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування здобувачів освіти компетентностей
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності. РН 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення. РН 3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети. РН 4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп. РН 5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН 6. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність. РН 7. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН 8. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень. РН 9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності. РН 10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків. РН 11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур. В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання : Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи Зн2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей Уміння: Ум1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог Ум2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: „Менеджмент ЗЕД”, „Логістика”, „Міжнародна економіка”, „Мікроекономіка”, „Планування діяльності підприємства”, „Менеджмент організацій”.
Короткий зміст навчальної програми: пререквізити Теоретичні основи товарознавства Економіка торговельного підприємства Основи менеджменту кореквізити Організація біржової діяльності Основи економічного аналізу та прогнозування Інформаційні системи торговельного підприємства
Опис: 1. Предмет, види та методи економічного аналізу 2. Джерела інформації у процесі здійснення економічного аналізу та прогнозування 3. Аналіз витрат виробництва та собівартості продукції 4. Аналіз реалізації продукції, доходів та фінансових результатів 5. Аналіз використання матеріальних та трудових ресурсів 6. Аналіз інвестиційної діяльності підприємства 7. Комплексне оцінювання фінансового стану та прогнозування розвитку підприємства
Методи та критерії оцінювання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знання (допускаються окремі неточності) навчального матеріалу частини основного та додаткових рекомендованих літературних джерел, уміння аналізувати явища, що вивчаються в їх взаємозв’язок і розвиток, чітко, стисло, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміти застосовувати теоретичні положення під час розв’язування практичних завдань; 87–71 бал – («добре») виставляється за в цілому правильне розуміння навчального матеріалу компонента, у тому числі розрахунків, аргументованих відповідей на поставлені запитання, які, однак, містять окремі (несуттєві) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язування практичних завдань; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабке знання навчального матеріалу компонента, неточні або неаргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладу, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язування практичних завдань; 49-26 балів – («не атестовано» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, значні помилки у відповідях на запитання, невміння застосовувати теоретичні положення при розв’язуванні практичних завдань. ; 25-00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, значні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися при розв’язуванні практичних завдань, незнання основних принципових. положення.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі Результати: Поточний контроль (30%): - письмовий експрес-контроль (10%) – максимальна кількість балів за кожен тема – 1 бал; - виконання лабораторних робіт (20%) – максимальна кількість балів за кожну звіт з лабораторної роботи – 2 бали. Підсумковий контроль (70%) - екзамен: - письмова складова (60%); - оральний компонент (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Слав’юк Р. А. Фінанси підприємств: Підручник. – К.: УБС НБУ: Знання, 2010. – 550 с 2. Купалова Г. І. Теорія економічного аналізу: Навчальний посібник. – К.: Знання, 2008. – 639 с. 3. Цал-Цалко Ю. С. Фінансова звітність підприємств та її аналіз: Навч. посібник. – 2-ге вид. , перероб і доп. - Київ: ЦУЛ, 2002.- 360 с. 4. Костирко Р. О. Фінансовий аналіз: Навч. посібник. – Х.: Фактор, 2007. – 784 с 5. Кяран Уолш Ключові фінансові показники. Аналіз та управління розвитком підприємства: Пер. з англ. – К.: Всеувито: Наукова думка, 2001.- 367 с. 6. Доля В.Т. Экономический анализ: теория и практические методики: Учебное пособие.- К.: Кондор, 2003 .- 208 с. 7. Економічний аналіз / За ред. М.Г. Чумаченка : Навч. пос. – К.: КНЕУ, 2001. – 540с. 8. Слав’юк Р. А. Фінанси підприємств: Підручник. – К.: УБС НБУ: Знання, 2010. – 550 с 9. Мних Є.В. Економічний аналіз: Підручник. - Київ: ЦНЛ, 2003.- 412 с. 10. Теорія економічного аналізу: Навчальний посібник /Т. М. Чебан, Т. А. Калінська, І. О. Дмитрієнко: За ред. проф.. В.Є. Труша. – Київ: Центр навчальної
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи економічного аналізу та прогнозування (курсова робота)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 6.076.00.O.030
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Сергій ШЕВЧЕНКО, доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння знань щодо системного оцінювання діяльності організацій, виявлення внутрішніх резервів раціонального використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування здобувачів освіти компетентностей
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 1. Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності. РН 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення. РН 3. Вміти розробляти заходи матеріального і морального заохочення та застосовувати інші інструменти мотивування персоналу й партнерів для досягнення поставленої мети. РН 4. Застосовувати бізнес-комунікації для підтримки взаємодії з представниками різних професійних груп. РН 5. Вміти професійно, в повному обсязі й з творчою самореалізацією виконувати поставлені завдання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН 6. Вміти розробляти та впроваджувати заходи для забезпечення якості виконуваних робіт і визначати їх ефективність. РН 7. Визначати та впроваджувати стратегічні плани розвитку суб’єктів господарювання у сфері підприємництва, торгівлі та/або біржової діяльності. РН 8. Оцінювати продукцію, товари, послуги, а також процеси, що відбуваються в підприємницьких, торговельних та/або біржових структурах, і робити відповідні висновки для прийняття управлінських рішень. РН 9. Розробляти і приймати рішення, спрямовані на забезпечення ефективності діяльності суб’єктів господарювання у сфері підприємницької, торговельної та/або біржової діяльності. РН 10. Вміти вирішувати проблемні питання, що виникають в діяльності підприємницьких, торговельних та/або біржових структур за умов невизначеності та ризиків. РН 11. Впроваджувати інноваційні проекти з метою створення умов для ефективного функціонування та розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур. В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знання : Зн1 Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи Зн2 Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей Уміння: Ум1 Розв’язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог Ум2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити Теоретичні основи товарознавства Економіка торговельного підприємства Основи менеджменту кореквізити Організація біржової діяльності Основи економічного аналізу та прогнозування Інформаційні системи торговельного підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Предмет, види та методи економічного аналізу. Джерела інформації у процесі здійснення економічного аналізу та прогнозування. Аналіз витрат виробництва та собівартості продукції. Аналіз реалізації продукції, доходів та фінансових результатів. Аналіз використання матеріальних та трудових ресурсів. Аналіз інвестиційної діяльності підприємства. Комплексне оцінювання фінансового стану та прогнозування розвитку підприємства.
Опис: 1. Предмет, види та методи економічного аналізу 2. Джерела інформації у процесі здійснення економічного аналізу та прогнозування 3. Аналіз витрат виробництва та собівартості продукції 4. Аналіз реалізації продукції, доходів та фінансових результатів 5. Аналіз використання матеріальних та трудових ресурсів 6. Аналіз інвестиційної діяльності підприємства 7. Комплексне оцінювання фінансового стану та прогнозування розвитку підприємства
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів: диф заліку: Поточного контролю (30%): - письмовий експрес-контроль (10%) - максимальна кількість балів за кожною темою – 1 бал; - виконання лабораторних робіт (20%) - максимальна кількість балів за кожен звіт з лабораторної роботи - 2 бали. Підсумкового контролю (70%) - диф залік: захист проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з навчальної дисципліни здійснюється згідно з Положенням «Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів», затвердженим Ректором Національного університету «Львівська політехніка» 23 січня 2019 р.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Основи економічного аналізу : навч.-метод. посібник / В. М. Микитюк, Т. М. Паламарчук, О. П. Русак [ та ін.]; за ред. В. М. Микитюка. – Житомир: Рута, 2018. – 440 с. 2. Ковальчук К.Ф Аналіз господарської діяльності: теорія, методика, розбір конкретних ситуацій.: навч. посіб./ К.Ф.Ковальчук - К.: Центр учбової літератури, - 2017. - 326с 3. Козак І. І. Економічний аналіз : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / І. І. Козак; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. - 2-ге вид. - Л. : ЛРІДУ НАДУ, 2019. - 217 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).