Ініціювання інноваційних проєктів в підприємницькій та торговельній діяльності

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.O.002
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: Сергій ШЕВЧЕНКО, доцент кафедри підприємництва та екологічної експертизи товарів
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: оволодіння необхідними теоретичними знаннями із ініціювання та обґрунтування інноваційних проектів та розроблення управлінських рішень, спрямованих на розробку інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 2. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. фахові компетентності: СК1. Здатність розробляти та реалізовувати стратегію розвитку підприємницьких, торговельних та/або біржових структур. СК4. Здатність до вирішення проблемних питань і прийняття управлінських рішень у професійній діяльності. СК5. Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних проектів в підприємницькій, торговельній та/або біржовій діяльності
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: АіВ 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення; АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН 1. Знання і розуміння базових тенденцій, наукових принципів, понять та методів необхідних для реалізації функції дослідження впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища на організацію. ЗН 2. Знання і розуміння сучасних тенденцій розвитку підприємницької діяльності та наукових принципів і методів прогнозування її динаміки. УМ 1.Вміти адаптуватися та проявляти ініціативу і самостійність в ситуаціях, які виникають в професійній діяльності. УМ 2. Визначати, аналізувати проблеми підприємництва, торгівлі і біржової діяльності та розробляти заходи щодо їх вирішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни Стратегія і тактика поведінки на товарних ринках Управління ризиками у міжнародній комерції Бізнес-діагностика підприємств інтернет-торгівлі
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Ініціювання інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності» належить до переліку обов’язкових навчальних дисциплін за освітньо-навчальним рівнем «магістр». Дисципліна забезпечує формування у студентів системи управлінських та інформаційних навиків, що характеризують інноваційні можливості і очікувані економічні результати від бізнес планування та ініціювання інноваційних проектів в підприємницькій та торговельній діяльності.
Опис: Ініціювання проектів в підприємницькій та торговельній діяльності Планування в системі управління підприємством Методологічні аспекти ініціювання інноваційних проектів Джерела і методи вироблення бізнес-ідей. Процес формування проектів в підприємницькій та торговельній діяльності Джерела і об'єкти інновацій проектів інноваційного проекту Визначення витрат і прибутку на період інвестування проекту та показників ефективності інноваційного проекту Технології Ініціювання інноваційних проектів Поняття та категорії інноваційного аудиту Об'єкти, цілі та завдання аудиту інноваційних проектів Організація проведення аудиту проектів в підприємницькій та торговельній діяльності Етапи проведення аудиту проектів в підприємницькій та торговельній діяльності Результати аудиту інноваційних проектів Аудит державних інноваційних проектів Механізм функціонування системи технологічного та цінового аудиту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): практичні роботи, усне опитування, тестовий контроль. Підсумковий контроль (60%): екзамен; тестові завдання (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів під час модульного та семестрового контролю проводиться згідно з Положенням “Про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів”, затвердженим ректором Національного університету “Львівська політехніка” від 23 січня 2019 р. Контроль результатів навчання студентів є складовою навчального процесу. Його проводять з метою встановлення відповідності результатів навчання студентів вимогам освітніх програм. Основними видами контролю результатів навчання студентів є поточний та семестровий контроль, а також атестація студентів. Поточний контроль (ПК) здійснюють під час лекцій, практичних, лабораторних, семінарських та індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня засвоєння теоретичних і практичних знань та вмінь студента. Це сприяє підвищенню мотивації студентів до системної активної роботи впродовж усього періоду навчання за відповідним освітнім рівнем.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Аудит проектів [Текст]: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О.В. Амеліна, О.А. Романенко; за ред. Є.В. Мниха, д-ра екон. наук, проф. ; Київ. нац. торг.-екон. ун-т. – К. : [Київ. нац. торг.-екон. ун-т], 2010. – 347 с. 2. Бойко Р. В., Бунда О.М. Початкова стадія аудиту інноваційної діяльності підприємств. «Економічні науки». – Серія «Облік і фінанси». – Випуск 7 (25). Ч. 1. – 2010. 3. Глицай Т.Л. Концептуальні основи та методика проведення аудиту інноваційних проектів / Т.Л. Глицай // Економіка та держава. – 2011. – №7. – С. 90 – 92. 4. Оценка и аудит инвестиционных проектов и привлечения инвестиций в АПК: Монография. Голова (Носырева) Е. Е., Мозжерина Т. Г. Scientific magazine "Kontsep, 2011 г. – 156 с. 5. Покропивний С. Ф. Бізнес-план: технологія розробки та обґрунтування : [Навч. посібник] // С. Ф. Покропивний, С. М. Соболь, Г.О.Швиданенко, О. Г. Дерев’янко. –вид. 2-ге, доп. –К. : КНЕУ, 2012. –379 с. 6. Редченко К.І. Oсобливості зовнішнього та внутрішнього аудиту інноваційних проектів [Електронний ресурс] / К.І. Редченко . – Режим доступу: http :// www . nbuv . gov . ua / portal / natural / Vnulp / Menegment / 2019_647/85. Pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).