Бізнес-діагностика підприємств інтернет-торгівлі

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.E.022
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н., проф. Олександра Фарат
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: . Метою вивчення навчальної дисципліни полягає у оволодінні базовими знаннями та навичками у сфері електронної комерції, фінансових Інтернетпослуг. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати належний рівень знань із найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу, а саме: знати основи веб-бізнесу та принципи функціонування віртуальних магазинів; системи безпеки при розрахунках через Інтернет; поняття «Електронного бізнесу» та «Інтернет-торгівлі»; особливості бізнес-моделей електронної торгівлі, особливості і переваги Інтернет-маркетингу; методологію та технологію реалізації маркетингових заходів в мережі Інтернет. вміти аналізувати фінансову, нормативну та економіко-технологічну інформацію в області Інтернет-торгівлі; володіти найновішими теоріями, інтерпретаціями, методами і практичними прийомами маркетингу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Фахова компетентність: ФКС3.3. Здатність реалізації комплексного підходу до аналітичної оцінки економічної і фінансової діяльності підприємства інтернет-торгівлі за умов експрес та поглибленої діагностики.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РНС3.3. Здатність здійснювати комплексну бізнес-діагностику підприємств інтернет-торгівлі, результати якої слугуватимуть основою для розроблення і впровадження ефективних господарських рішень. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи ЗН2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей УМ1. Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог УМ2. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Бізнес-моделі підприємств інтернет-торгівлі Інформаційні технології електронного бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Основні поняття Інтернет торгівлі та електронної комерції. Маркетинг в Інтернет торгівлі. Електронний ринок на базі мережі Інтернет. Електронна підтримка покупців в споживчому секторі. Тактичні прийоми Інтернет торгівлі. Пошукова оптимізація та просування в мережі Інтернет. Електронні платіжні системи та фінансові інструменти. Системи Інтернет-торгівлі в корпоративному секторі економіки
Опис: ТЕМА 1. ФІНАНСОВІ ПОТОКИ ТА ЇХ КЛАСИФІКАЦІЯ Суть фінансових потоків. Конкурентні економічні потоки та їх логістизація. Логістичні операції і їх види ТЕМА 2. УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ ПОТОКАМИ Прогнозування та планування грошових потоків підприємства як основа моделі управління грошовими потоками. Цілі та завдання прогнозування та планування грошових потоків. Критерії прогнозування та планування грошових потоків. Механізми прогнозування та планування грошових потоків. Основи бюджетування грошових потоків. ТЕМА 3. ОПТИМІЗАЦІЯ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ 1. Суть оптимізації грошових потоків. 2. Система зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків. 3. Дефіцитний грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 4.Надлишковий грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 5. Чистий грошовий потік; необхідність та методи його оптимізації. 6.Основні мета та послідовність розробки плану надходжень і витрачань грошових потоків. 7.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від операційної діяльності. 8.Склад вхідних і вихідних грошових потоків від інвестиційної діяльності. 9.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від фінансової діяльності. ТЕМА 4. МОДЕЛІ ПЛАНУВАННЯ ТРАНСФЕРНИХ ПОТОКІВ Суть планування грошових потоків Модель Баумола Модель Міллера - Орра Оптимізація грошових потоків ТЕМА 5. ПОНЯТТЯ ТРАНСФЕРУ Транспортний трансфер Банківським трансфером Трансфер технологій та бізнес-процесів Трансфер сертифіката Трансфер в розумінні спортивних команд Аутсорсинг бізнес-процесів ТЕМА 6. ФОРМИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ТРАНСФЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПОТОКІВ Комерціалізація інноваційних ідей Комерціалізація результатів наукових досліджень Комерціалізація трансферу технології на етапі розробки технології Продаж заснованого на технології виробництва Продаж виробленої за розробленою технологією продукції Механізми комерціалізації технологій
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40%): виконання та захист лабораторних робіт, виконання практичних завдань, письмовий експрес-контроль. Підсумковий контроль (60%): усна компонента (10%); письмова компонента (50%).
Критерії оцінювання результатів навчання: За виконання усіх видів обов’язкових індивідуальних робіт (ОІР) виставляють максимальну кількість балів за такими критеріями: своєчасність виконання; самостійність виконання; правильність методики вирішення завдання та алгоритму її реалізації; достовірність результатів; відповідність одиниць вимірювання; аргументованість висновків; відповідність звіту встановленим вимогам.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Довбня С.Б.Ігнашкіна Т.Б., Гончарук О.В. Економічна діагностика. Частина 1: Навч. посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2019. – 111 с. 2. Довбня С.Б. Ігнашкіна Т.Б., Гончарук О.В. Економічна діагностика. Частина 2: Навч. посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2019. – 133 с. 3. Кавун-Мошковська О.О. Торговельні мережі : підручник / О. О. Кавун-Мошковська. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2021. – 488 с. 4. Побоченко Л.М. Розвиток e-commerce на прикладі інтернет-крамниці Аmazon / Л.М. Побоченко, О.С. Сабатін // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». – 2017. – Том 2. – Вип. (24). – С.38-46. 20. 5. Побоченко Л.М. Розвиток інтернет-торгівлі в Україні під впливом світових тенденцій / Л.М. Побоченко, О.С. Сабатін // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2017. – №6 (11). – С. 9-14. 6. Пушкарь А. И. Стратегическое управление развитием электронного бизнеса и информационных ресурсов предприятия (модели, стратегии, механизмы) : научное издание / А. И. Пушкарь, Е. Н. Грабовский, Е. В. Пономаренко. – Х.: Изд. ХНЭУ, 2018. – 480 с. 7. Румянцев А.П. Глобальний прояв розвитку міжнародної торгівлі // Міжнародна науково-практична конференція «Національні економічні стратегії розвитку в глобальному середовищі»: збірник тез, м.Київ, 13 квітня 2017 р. – К: Національний авіаційний університет, 2017. – с.12-14. 8. Сидоренко К.В. Електронна логістика: роль та перспективи розвитку в Україні / К. В. Сидоренко, К. І. Янченкова // Сучасні проблеми глобалізаційних процесів у світовій економіці: ХІІ міжнар. наук.-практ. конф., 11 листопада 2019 р.: тези доп. – К., 2019. – С. 182-184. 9. Сак Т.В., Ховхалюк Д.О. Електронна торгівля в Україні: стан, тенденції, перспективи розвитку // Маркетинг і цифрові технології. – 2020. – Т. 4. – № 3. – С. 73-85. 10. Скрипник Н.Є. Особливості розвитку інтернет-торгівлі у світовому просторі / Н.Є. Скрипник, Т.С. Панасюк // Східна Європа: Економіка, бізнес та управління. – 2018. – Вип. 6 (17). – С. 310-316. 11. Криша В.В., Колєснік А.Р., Гессен А.Є. Ефективність діяльності підприємств в умовах розвитку електронних ринків // Молодий вчений. 2017. № 5. С. 642-646. 12. Юринець З.В. Інноваційні технології та інструменти розвитку сфери торгівлі // Науковий вісник НЛТУ України. 2016. Вип. 26.2. C. 125-129
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Бізнес-діагностика підприємств інтернет-торгівлі (курсовий проєкт)

Спеціальність: Підприємництво, торгівля та біржова діяльність
Код дисципліни: 7.076.01.E.025
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Підприємництво та екологічна експертиза товарів
Лектор: д.е.н., проф. Олександра Фарат
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у оволодінні базовими знаннями та навичками у сфері електронної комерції, фінансових Інтернет-послуг. У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати належний рівень знань із найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу, а саме: знати основи веб-бізнесу та принципи функціонування віртуальних магазинів; системи безпеки при розрахунках через Інтернет; поняття «Електронного бізнесу» та «Інтернет-торгівлі»; особливості бізнес-моделей електронної торгівлі, особливості і переваги Інтернет-маркетингу; методологію та технологію реалізації маркетингових заходів в мережі Інтернет. вміти аналізувати фінансову, нормативну та економіко-технологічну інформацію в області Інтернет-торгівлі; володіти найновішими теоріями, інтерпретаціями, методами і практичними прийомами маркетингу, вільно користуватися понятійним апаратом, , здійснювати покупки в мережі Інтернет з використанням різних видів електронних платіжних систем і користуватися фінансовими послугами.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Фахова компететність: ФКС3.3. Здатність реалізації комплексного підходу до аналітичної оцінки економічної і фінансової діяльності підприємства інтернет-торгівлі за умов експрес та поглибленої діагностики.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РНС3.3. Здатність здійснювати комплексну бізнес-діагностику підприємств інтернет-торгівлі, результати якої слугуватимуть основою для розроблення і впровадження ефективних господарських рішень. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи ЗН2. Критичне осмислення проблем у навчанні та/або професійній діяльності та на межі предметних галузей УМ1. Розв’язання складних задач проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог УМ2. Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Бізнес-моделі підприємств інтернет-торгівлі Інформаційні технології електронного бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Методи і моделі оптимізації трансферних потоків» є обов’язковою навчальною дисципліною і спрямована на засвоєння і розуміння суті фінансових потоків, конкурентних економічних потоків та їх логістизацію, вміння прогнозувати та планувати грошові потоки підприємства як основу моделі управління грошовими потоками, характеризувати систему зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків.
Опис: ТЕМА 1. ФІНАНСОВІ ПОТОКИ ТА ЇХ КЛАСИФІКАЦІЯ Суть фінансових потоків. Конкурентні економічні потоки та їх логістизація. Логістичні операції і їх види ТЕМА 2. УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ ПОТОКАМИ Прогнозування та планування грошових потоків підприємства як основа моделі управління грошовими потоками. Цілі та завдання прогнозування та планування грошових потоків. Критерії прогнозування та планування грошових потоків. Механізми прогнозування та планування грошових потоків. Основи бюджетування грошових потоків. ТЕМА 3. ОПТИМІЗАЦІЯ ГРОШОВИХ ПОТОКІВ 1. Суть оптимізації грошових потоків. 2. Система зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливає на формування грошових потоків. 3. Дефіцитний грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 4.Надлишковий грошовий потік: його негативні наслідки та методи оптимізації. 5. Чистий грошовий потік; необхідність та методи його оптимізації. 6.Основні мета та послідовність розробки плану надходжень і витрачань грошових потоків. 7.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від операційної діяльності. 8.Склад вхідних і вихідних грошових потоків від інвестиційної діяльності. 9.Склад вхідних та вихідних грошових потоків від фінансової діяльності. ТЕМА 4. МОДЕЛІ ПЛАНУВАННЯ ТРАНСФЕРНИХ ПОТОКІВ Суть планування грошових потоків Модель Баумола Модель Міллера - Орра Оптимізація грошових потоків ТЕМА 5. ПОНЯТТЯ ТРАНСФЕРУ Транспортний трансфер Банківським трансфером Трансфер технологій та бізнес-процесів Трансфер сертифіката Трансфер в розумінні спортивних команд Аутсорсинг бізнес-процесів ТЕМА 6. ФОРМИ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ТРАНСФЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЧНИХ ПОТОКІВ Комерціалізація інноваційних ідей Комерціалізація результатів наукових досліджень Комерціалізація трансферу технології на етапі розробки технології Продаж заснованого на технології виробництва Продаж виробленої за розробленою технологією продукції Механізми комерціалізації технологій
Методи та критерії оцінювання: Виконання курсової роботи:70 балів, Захист курсової роботи: 30 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Керівник оцінює курсову роботу за такими основними критеріями: – ступінь відповідності змісту курсового проекту завданню; – ступінь відповідності оформлення курсової роботи встановленим університетом вимогам (обсяг; зміст; оформлення титульного листа, рисунків, таблиць, діаграм, посилань, списку літератури тощо); – логічність побудови роботи в цілому та в межах окремих розділів; – масштаби представлення в роботі сучасних досліджень даної проблематики, критичність аналізу публікацій та підходів, представлених в літературі та інших інформаційних джерелах; – ступінь повноти та деталізації при розкритті основних аспектів курсової роботи; – наявність фактичного матеріалу, в тому числі первинного, зібраного студентом, масштаби та доцільність його використання. – ступінь новизни статистичного та іншого фактичного матеріалу, що використано в курсовій роботі; – ступінь використання сучасних інструментів аналізу; – наявність розрахунків, проведених студентом, ступінь їх обґрунтованості; – наявність та ступінь обґрунтованості рекомендацій та пропозицій, викладених в роботі відображаючих власний погляд студента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Довбня С.Б.Ігнашкіна Т.Б., Гончарук О.В. Економічна діагностика. Частина 1: Навч. посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2019. – 111 с. 2. Довбня С.Б. Ігнашкіна Т.Б., Гончарук О.В. Економічна діагностика. Частина 2: Навч. посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2019. – 133 с. 3. Кавун-Мошковська О.О. Торговельні мережі : підручник / О. О. Кавун-Мошковська. – Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2021. – 488 с. 4. Побоченко Л.М. Розвиток e-commerce на прикладі інтернет-крамниці Аmazon / Л.М. Побоченко, О.С. Сабатін // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». – 2017. – Том 2. – Вип. (24). – С.38-46. 20. 5. Побоченко Л.М. Розвиток інтернет-торгівлі в Україні під впливом світових тенденцій / Л.М. Побоченко, О.С. Сабатін // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2017. – №6 (11). – С. 9-14. 6. Пушкарь А. И. Стратегическое управление развитием электронного бизнеса и информационных ресурсов предприятия (модели, стратегии, механизмы) : научное издание / А. И. Пушкарь, Е. Н. Грабовский, Е. В. Пономаренко. – Х.: Изд. ХНЭУ, 2018. – 480 с. 7. Румянцев А.П. Глобальний прояв розвитку міжнародної торгівлі // Міжнародна науково-практична конференція «Національні економічні стратегії розвитку в глобальному середовищі»: збірник тез, м.Київ, 13 квітня 2017 р. – К: Національний авіаційний університет, 2017. – с.12-14. 8. Сидоренко К.В. Електронна логістика: роль та перспективи розвитку в Україні / К. В. Сидоренко, К. І. Янченкова // Сучасні проблеми глобалізаційних процесів у світовій економіці: ХІІ міжнар. наук.-практ. конф., 11 листопада 2019 р.: тези доп. – К., 2019. – С. 182-184. 9. Сак Т.В., Ховхалюк Д.О. Електронна торгівля в Україні: стан, тенденції, перспективи розвитку // Маркетинг і цифрові технології. – 2020. – Т. 4. – № 3. – С. 73-85. 10. Скрипник Н.Є. Особливості розвитку інтернет-торгівлі у світовому просторі / Н.Є. Скрипник, Т.С. Панасюк // Східна Європа: Економіка, бізнес та управління. – 2018. – Вип. 6 (17). – С. 310-316. 11. Криша В.В., Колєснік А.Р., Гессен А.Є. Ефективність діяльності підприємств в умовах розвитку електронних ринків // Молодий вчений. 2017. № 5. С. 642-646. 12. Юринець З.В. Інноваційні технології та інструменти розвитку сфери торгівлі // Науковий вісник НЛТУ України. 2016. Вип. 26.2. C. 125-129
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).