Foreign Language II, Part 2

Major: International Relations
Code of subject: 6.291.01.E.081
Credits: 5.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: Zadorozhnyi V.V., Drapaliuk H.S., Pyndyk N.I.,Tymniak Z.S. (German) Babkina M.I. (French) Nanivskiy R.S., Vypasniak H.V. (Polish)
Semester: 6 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: By the end of the module learners are expected to be able to: - communicate in a foreign language in a familiar communicative environment; - demonstrate the ability to arrange the information on the common topics in a logical and coherent way, demonstrate a sufficient appropriate vocabulary range related to the topic; - tell about Ukraine and Germany; - answer the questions concerning the topic being discussed; arrange discussions on the topic; - choose relevant information on a website; - communicate on the topics about traveling and be able to go through Customs control, post a letter at the post office or book a room in a hotel; - communicate, get needed information in everyday situations, and on the Internet.
Required prior and related subjects: Prerequisites: The level of knowledge A1 Co-requisites: Ukrainian language for professional purposes.
Summary of the subject: Ukraine and Germany(Ukraine. Germany) Travelling (Transport. Airport. Customs. Hotel, Restaurant. Post office) Socializing in Language Environment (Getting to Know Each Other. Describing Daily Life and Learning Experience. Making Arrangements by Phone. Exchanging Information and Discussing News. Dealing with Problems. Networking / Socialising in VLE) Searching for and Processing Information Developing skimming and scanning skills: extracting main and detailed information. Distinguishing between factual/ non-factual, important/ less important. Listening for main and detailed infrmation. Presenting Information. (Structuring the material for a presentation. Organizing and practicing Introduction. Structuring and practicing the Body of presentation. Interpreting visual aids. Organizing and practicing a Conclusion. Using visual aids. Language and rules of delivery. Using Body language. Handling questions and organizing a discussion. Delivering full individual presentations.) Application Procedure. Writing a motivation letter for an academic course on an exchange student program. Writing a Resume. Writing a Cover letter. Attending a job interview.
Assessment methods and criteria: Monitoring: listening, monologue and dialogic speaking, reading, writing. Final test. Final assessment: credit The distribution of points in the 100-point scale Monitoring: Classroom work (75): Listening 10 Reading 10 Speaking 10 Writing 10 Doing exercises from the textbook and tests in VNS LP 10 Individual task 25 Total for CW: 75 Written component 25 Total for discipline 100
Recommended books: German 1. Netzwerk. Deutsch als Fremdsprache. (A1, A2) / Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmidt, Tanja Sieber. – Munchen, 2018. – 168 c. 2. Sicher Actuell. Deutsch asl Fremdtsprache. (B1, B2) / Michaela Perlmann. – Hueber Verlag, 2019. – 118 c. 3. Електронний навчально-методичний комплекс «Друга іноземна мова (німецька), ч.1». Номер реєстрації Е41-185-151 від 07.10.15 р. 4. Електронний навчально-методичний комплекс «Друга іноземна мова (німецька), ч.2». Номер реєстрації Е41-185-152/2015 від 07.10.15 р. 5. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька), ч.1». Номер реєстрації Е41-185-84/2014 від 03.06.14 р. 6. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька), ч.2». Номер реєстрації Е41-185-85/2014 від 03.06.14 р. French 1. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови для розвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І. Бабкіна, О.С. Білик, М.З. Джура, І.М. Ключковська, Б.Г. Кушкаю – Львів: «Панорама»б 2017. – 252 с. 2. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: навчальний посібних для студентів вищих технічних навчальних закладів. – Львів, 2015. – 260 с. 3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: навчальний посібних для студентів вищих технічних навчальних закладів. – Львів, 2012. 4. Parizet M.-L. DELF B2: 200 EXERCISES / Marie-Louise Parizet. – CLE International, 2013. – 192 c. 5. Бабкіна М.І. Електронний навчально-методичний комплекс «Збірник граматичних завдань з французької мови». – Адреса розміщення: http://vns.lp.edu.ua / modle / course / view.php?id=10768 Polish 1. Мастиляк В. Napiszmy to po polsku. Напишімо це польською : навчальний посібник / В. Мастиляк. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2016. – 240 с. 2. Польська мова. Стислий курс граматики. Тернопіль-Харків: Ранок, 2017. 3. 100 тем. Польська мова. Харків : АССА, 2018. 4. Zarycz E. Ortografia polska w cwiczeniach dla obcokrajowc?w. Krak?w, Prolog, 2016. 5. Seretny A. Slownictwo polskie w cwiczeniach dla obcokrajowc?w. Krak?w, Prolog, 2016 6. Андрущенко І. Polska. Польща. Країнознавтво. К., Арій, 2016 7. Андрущенко І. Nowoczesna Polska. Сучасна Польща. К., Арій, 2017 8. Андрущенко І. Historia Polski. Історія Польщі. К., Арій, 2017

Foreign Language II, Part 2

Major: International Relations
Code of subject: 6.291.01.E.092
Credits: 5.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: V. Trushchak
Semester: 6 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: As the result of the discipline study, the student must be able to demonstrate the following learning outcomes: to know: Approximately 3500 words of Japanese language, the basics of grammar, writing system, more than 1,000 hieroglyphs, which will allow to communicate in Japanese with all kinds of speech activity on the following topics: about myself, my family, home, my studies, my workday, Ukraine, Japan, native city, travel, tour, post office, shop, hotel, services for everyday life, my profession, research etc. to be able: To communicate in Japanese, using all types of speaking activity on the following topics: about myself, my family, home, my studies, my workday, Ukraine, Japan, native city, travel, tour, post office, shop, hotel, services for everyday life, my profession, research etc.
Required prior and related subjects: Prerequisites: “Foreign Language II (Japanese)” Part 1 Corequisites: -
Summary of the subject: Talk about another person; Demonstrative pronouns and locative; Time; Verbs of motion; Direct application; Ablative case; Predicative adjectives; Theme and Rheme in Japanese sentence; Metering suffixes; Request, permission and prohibition expressions; The sequence of actions in the Japanese sentence.
Assessment methods and criteria: Monitoring: listening, monologue and dialogic speaking, reading, writing. Final test. Final assessment: credit The distribution of points in the 100-point scale Monitoring: Classroom work (75): Listening 10 Reading 10 Speaking 10 Writing 10 Doing exercises from the textbook and tests in VNS LP 10 Individual task 25 Total for CW: 75 Written component 25 Total for discipline 100
Recommended books: 1. Minna no Nihongo. Japanese for everyone: an introductory course, p.1. 3А Corporation, Tokyo, 2012. 2. Minna no Nihongo. Japanese for everyone: an introductory course, p.2. 3А Corporation, Tokyo, 2012. 3. Minna no Nihongo. The Japanese language. Intermediate level. 3А Corporation, Tokyo, 2012. 4. Marugoto. Japanese culture and language, an introductory level, А1, exercises. The Japanese foundation, 2013. 5. Marugoto. Japanese language and culture. Pre-intermediate level 1, А2, exercises. The Japanese foundation, 2014. 6. Marugoto. Японська мова і культура, початковий рівень 2, А2, вправи. The Japanese foundation, 2014 7. Dictionaries.