Foreign Language (German/French), Part 3

Major: International Relations
Code of subject: 6.291.01.E.083
Credits: 5.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: Zadorozhnyi V.V., Drapaliuk H.S., Pyndyk N.I.,Tymniak Z.S. (German) Babkina M.I. (French) Nanivskiy R.S., Vypasniak H.V. (Polish)
Semester: 7 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: By the end of the module learners are expected to be able to: - make and give structured presentations of professional content using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication; - demonstrate the ability to arrange information on common study and job/ specialism-related topics in a logical and coherent way, demonstrate a sufficient appropriate vocabulary range related to the topic of presentation; - interpret graphical information using appropriate linguistic means; - select and sort out relevant information by scanning and skimming through education- and employment-related web-sites; - demonstrate a working understanding of the purpose, structure, general and detailed content and requirements of education- and employment-related documentation; - write education- and employment-related papers (a resume, a cover/motivation letter) with a sufficient degree of grammatical accuracy and appropriate vocabulary range; revise, edit and proofread them; - demonstrate a working understanding of existing rules and standard procedures while participating as an applicant in an academic/job interview; - perform effectively during the job interview: respond to the interviewers’ questions with an ample degree of precision, appropriacy and a sufficient range of vocabulary; ask related to the situation open-ended questions; use suitably verbal (lexis and grammar) and non-verbal (melody, pauses, gestures, postures, dress code, cosmetics etc.) means of communication.
Required prior and related subjects: Prerequisites: The level of knowledge A1 Co-requisites: Foreign language for specific purposes.
Summary of the subject: Presenting Information. (Education in Ukraine and Germany.) Presenting Information. (Structuring the material for a presentation. Organising and practicing Introduction. Structuring and practicing the Body of presentation. Interpreting visual aids. Organizing and practicing a Conclusion. Using visual aids. Language and rules of delivery. Using Body language. Handling questions and organizing a discussion. Delivering full individual presentations.) Application Procedure. Writing a motivation letter for an academic course on an exchange student program. Writing a Resume. Writing a Cover letter. Attending a job interview.
Assessment methods and criteria: Current control: listening, monologic and dialogic speech, reading, writing. Final control: exam. The distribution of points according to a 100-point scale Current control (CC) Exam Total for the discipline Total for CC Written Test Presentation 100 45 40 15 Classroom work (20) Listening 5 Reading 5 Speaking 5 Writing 5 Self-study (25) Lexical and grammatical exercises from textbooks and tests in Virtual Educational Environment (VEE) 5 Extracurricular reading 5 Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5 Monologic speech.. 5 Dialogic speech. 5
Recommended books: Німецька 1. Netzwerk. Deutsch als Fremdsprache. (A1, A2) / Stefanie Dengler, Paul Rusch, Helen Schmidt, Tanja Sieber. – Munchen, 2018. – 168 c. 2. Sicher Actuell. Deutsch asl Fremdtsprache. (B1, B2) / Michaela Perlmann. – Hueber Verlag, 2019. – 118 c. 3. Електронний навчально-методичний комплекс «Друга іноземна мова (німецька), ч.1». Номер реєстрації Е41-185-151 від 07.10.15 р. 4. Електронний навчально-методичний комплекс «Друга іноземна мова (німецька), ч.2». Номер реєстрації Е41-185-152/2015 від 07.10.15 р. 5. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька), ч.1». Номер реєстрації Е41-185-84/2014 від 03.06.14 р. 6. Електронний навчально-методичний комплекс «Іноземна мова за професійним спрямуванням (німецька), ч.2». Номер реєстрації Е41-185-85/2014 від 03.06.14 р. Польська 1. Мастиляк В. Napiszmy to po polsku. Напишімо це польською : навчальний посібник / В. Мастиляк. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2016. – 240 с. 2. Польська мова. Стислий курс граматики. Тернопіль-Харків: Ранок, 2017. 3. 100 тем. Польська мова. Харків : АССА, 2018. 4. Zarycz E. Ortografia polska w cwiczeniach dla obcokrajowc?w. Krak?w, Prolog, 2016. 5. Seretny A. Slownictwo polskie w cwiczeniach dla obcokrajowc?w. Krak?w, Prolog, 2016 6. Андрущенко І. Polska. Польща. Країнознавтво. К., Арій, 2016 7. Андрущенко І. Nowoczesna Polska. Сучасна Польща. К., Арій, 2017 8. Андрущенко І. Historia Polski. Історія Польщі. К., Арій, 2017 9. Кравчук А., Ковалевський Є. , Jestem stad. Підручник з польської мови, Львів -2019, с.336. 10. Шумлянська Н., Граматика польської мови, Київ - 2018, с.64. 11. Mастиляк В., Польська мова. Таблиці та схеми. Посатковий і середній рівні, Тернопіль – 2018, с. 64. Французька 1. Mes pas vers la France. Мої кроки до Франції: підручник з французької мови для розвитку розмовних навичок (В1, В2) / М.І. Бабкіна, О.С. Білик, М.З. Джура, І.М. Ключковська, Б.Г. Кушкаю – Львів: «Панорама»б 2017. – 252 с. 2. Бабкіна М.І. Збірник граматичних завдань з французької мови: навчальний посібних для студентів вищих технічних навчальних закладів. – Львів, 2015. – 260 с. 3. Бабкіна М.І. Ділова кореспонденція: навчальний посібних для студентів вищих технічних навчальних закладів. – Львів, 2012. 4. Parizet M.-L. DELF B2: 200 EXERCISES / Marie-Louise Parizet. – CLE International, 2013. – 192 c. 5. Бабкіна М.І. Електронний навчально-методичний комплекс «Збірник граматичних завдань з французької мови». – Адреса розміщення: http://vns.lp.edu.ua / modle / course / view.php?id=10768

Foreign Language (German/French), Part 3

Major: International Relations
Code of subject: 6.291.01.E.095
Credits: 5.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: V. Trushchak
Semester: 7 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: As the result of the discipline study, the student must be able to demonstrate the following learning outcomes: to know: Approximately 3500 words of Japanese language, the basics of grammar, writing system, more than 1,000 hieroglyphs, which will allow to communicate in Japanese with all kinds of speech activity on the following topics: about myself, my family, home, my studies, my workday, Ukraine, Japan, native city, travel, tour, post office, shop, hotel, services for everyday life, my profession, research etc. to be able: To communicate in Japanese, using all types of speaking activity on the following topics: about myself, my family, home, my studies, my workday, Ukraine, Japan, native city, travel, tour, post office, shop, hotel, services for everyday life, my profession, research etc.
Required prior and related subjects: Prerequisites: “Foreign Language II (Japanese)” Part 1, Part 2
Summary of the subject: Talk about another person; Demonstrative pronouns and locative; Time; Verbs of motion; Direct application; Ablative case; Predicative adjectives; Theme and Rheme in Japanese sentence; Metering suffixes; Request, permission and prohibition expressions; The sequence of actions in the Japanese sentence.
Assessment methods and criteria: Monitoring: listening, monologue and dialogic speaking, reading, writing. Final test. Final assessment: examination. The distribution of points in 100-point scale Monitoring: Classroom work (20): Listening 5 Reading 5 Speaking 5 Writing 5 Individual work (25): Doing exercises from the textbook and tests in VNS LP 5 Individual task 20 Total for CW: 45 Examination assessment(55): Written component 40 Oral component 15 Total for discipline 100
Recommended books: 1. Minna no Nihongo. Japanese for everyone: an introductory course, p.1. 3А Corporation, Tokyo, 2012. 2. Minna no Nihongo. Japanese for everyone: an introductory course, p.2. 3А Corporation, Tokyo, 2012. 3. Minna no Nihongo. The Japanese language. Intermediate level. 3А Corporation, Tokyo, 2012. 4. Marugoto. Japanese culture and language, an introductory level, А1, exercises. The Japanese foundation, 2013. 5. Marugoto. Japanese language and culture. Pre-intermediate level 1, А2, exercises. The Japanese foundation, 2014. 6. Marugoto. Японська мова і культура, початковий рівень 2, А2, вправи. The Japanese foundation, 2014 7. Dictionaries.