Сучасні тенденції розвитку небанківських фінансових установ
Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.M.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор:
д.е.н., професор Бондарчук Марія Костянтинівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування на міжнародному та національному рівнях
Набуття універсальних навичок дослідника, зокрема усної та письмової презентації результатів власного дослідження українською мовою, управління науковими проєктами та складання наукових пропозицій щодо фінансування наукових досліджень, реєстрації прав інтелектуальної власності, застосування сучасних інформаційних технологій.
Результати навчання: ПРН 8. Розробляти проекти у сфері фінансів, банківської справи та страхування, управляти ними і здійснювати пошук партнерів для їх реалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
1.Світові тенденції трансформації фінансово-кредитних систем
2. Трансформація функцій регуляторів фінансового ринку
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються питання стосовно дослідження стану небанківських структур України, здійснюється аналіз потреби навичок щодо функціонування небанківських структур для майбутніх науковців, розглядається законодавчо-нормативна база функціонування небанківських структур та особливості організації і функціонування небанківських установ, регуляторів ринків небанківських установ, їх завдання, функції і особливості взаємодії між собою і з небанківськими структурами, вивчення особливостей визначення характеру діяльності небанківської установи за певною типологічною ознакою, і віднесення її до конкретного сектора ринку фінансових послуг, фінансової безпеки та перспектив розвитку небанківської системи і впровадження в ній певних інновацій
Опис: Вступ до дослідження стану небанківських структур. Аналіз потреби навичок щодо функціонування небанківських структур для майбутніх науковців.
Законодавчо-нормативна база функціонування небанківських фінансових структур.
Особливості організації і функціонування небанківських установ
Регулятори ринків небанківських установ, їх завдання, функції і особливості взаємодії між собою і з небанківськими структурами.
Особливості визначення характеру діяльності небанківської установи за певною типологічною ознакою, і віднесення її до конкретного сектора ринку фінансових послуг.
Теоретико-методологічні аспекти визначення штатного розпису та складання бюджету певної небанківської установи.
Теоретико-методологічні аспекти забезпечення фінансової безпеки певної небанківської установи.
Секторальний поділ ринку фінансових послуг між небанківськими структурами та перспективи розвитку небанківської системи і впровадження в ній певних інновацій.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: Тестування; Виступи на семінарі; Робота над практичними кейсами; Захист індивідуального завдання
Лекції, семінарські, практичні заняття: економіко-статистичний метод; репродуктивний метод, метод евристичний, метод дедукції; метод індукції,
Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод; економіко-статистичний метод
Критерії оцінювання результатів навчання: В процесі навчання здобувач повинен продемонструвати активну навчальну діяльність протягом семестру і за результатами поточного контролю набрати від 50 до 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Регламентується Положенням Національного університету «Львівська політехніка»: Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів (СВО ЛП 03.09) та Положення про рейтингове оцінювання досягнень студентів (СВО ЛП 03.10). 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Alfred Marshall. Principles of Economics / Alfred Marshall. – [8th edition]. – Macmillan and Co., Ltd., 1920 [Electronic resource]. – Access mode : http://www.econlib.org/library/Marshall/marPContents.html.
Anna Cora Evans, David C. Richardson. Polish credit union development: building a sustainable network of financial services to serve low-income masses / Anna Cora Evans, C. David // World council of credit unions. Research monograph series. – 1999. – 32 p.
Financial Services Compensation scheme [Electronic resource]. – Access mode : http://www.fscs.org.uk.
Markowitz, H. M. Portfolio Selection: Efficient Diversification of Investments. New York: John Wiley & Sons. (reprinted by Yale University Press, 1970)
Бондарчук М.К. Сучасні підходи до фінансового і інноваційного розвитку промислово-фінансових груп [Сучасні підходи до соціально-економічного, інформаційного та науково-технічного розвитку суб?єктів національного господарства:монографія/ [Бондарчук М.К., Паранчук С.В., Червінська О.С.] / за ред. Л.М. Савчук,Л.М. Бандоріної– Дніпро:Пороги, 2020. – 520 с., c.109-124.
Бондарчук М.К., Бобанич М.М. Моніторинг фінансового стану страхової компанії // Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". — 2022. — №8. https://doi.org/10.25313/2520-2057-2022-8-8176
Бондарчук М.К., Алєкссєв І.В.БАНКІВСЬКА СИСТЕМА: Навчальний посібник. — Львів: Ліга-Прес, 2021,- 246 с. Bondarchuk Mariia, Alieksieiev Ihor, Kloba Lev. BANKING SYSTEM: Tutorial – Lviv: Liga-Pres,2021. – 246 p
Ватаманюк З.Г., Дорош О.Л. Небанківські фінансові інститути у країнах Західної Європи / З.Г. Ватаманюк, О.Л. Дорош. // Фінанси України. — 2003. — №12. — С. 98-106.
Pikhotskyi, V., Rysin, V., & Lyubenko, A. (2019). Effectiveness of financial control and state audit in providing the financial and economic stability of the state. Financial And Credit Activity: Problems Of Theory And Practice, 1(28), 205-215. Available at http://fkd.org.ua/article/view/164008
Bondarchuk Mariia K., Druhov Oleksiy O., Voloshyn О. P. (2017) Research On The Problemmatics Of Anti-Crisis Innovations Financing In Business Structures. Financial and credit activity: problems of theory and practice, Vol 2, No 23 Web of Science
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).