Світові тенденції трансформації фінансово-кредитних систем

Спеціальність: Фінанси, банківська справа та страхування
Код дисципліни: 8.072.00.M.028
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Професор Шкварчук Л. О.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у здобувачів комплексної системи знань щодо способів організації та навичок з вибору ефективних механізмів трансформації сучасної фінансової-кредитної системи.
Завдання: - здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері фінансів, банківської справи та страхування на міжнародному та національному рівні - застосування аналітичних методів дослідження для дослідження фінансового стану підприємств та фінансових установ, прогнозування ймовірності виникнення проблемних ситуацій у їх діяльності;
Результати навчання: Розробляти проекти у сфері фінансів, банківської справи та страхування, управляти ними і здійснювати пошук партнерів для їх реалізації
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Дослідження діяльності регуляторів фінансового ринку
Короткий зміст навчальної програми: У межах вивчення дисципліни «Світові тенденції трансформацій фінансово-кредитних систем» розглядається теорія та досвід розвитку фінансово-кредитної системи окремих країн світу, а також особливості організації світової системи у цілому. Розкриваються особливості та закономірності розвитку фінансово-кредитної системи України.
Опис: Міжнародна фінансова архітектура. Еволюційний тип трансформацій фінансово-кредитних систем. Реформаційний тип трансформацій фінансово-кредитних систем. Особливості формування сучасної фінансово-кредитної системи України.
Методи та критерії оцінювання: а) під час семінарських занять: - опитування; - тестування знань студентів з теоретичного матеріалу; - виконання ситуаційних вправ та завдань під час заняття; - проведення тематичної дискусії; б) за результатами виконання завдань самостійного опрацювання (індивідуальних завдань): - обговорення матеріалів доповідей з поставленого проблемного питання, у формі наукового дискусу; - формування альтернативних резюме за формою “exante” та “expost” дослідження
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 40 балів: вибіркове усне опитування – 2 бали; виступи на семінарах – 3 бали виконання творчих завдань - 7, розв’язування задач - 7, імітаційні та ділові ігри - 8, дебати – 8, виконання тестів у ВНС - 5 балів. Підсумковий контроль: усний компонент - 20 балів; письмовий компонент - 40 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Фінанси зарубіжних країн: навчальний посібник / [Кізима Т. О., Кравчук Н. Я., Горин В. П. та ін.]; за ред. О. П. Кириленко. – Тернопіль: Економічна думка, 2013. – 287 с. 2. Heyman F., Norback P.-J., Persson L. (2019). The Turnaround of the Swedish Economy: Lessons from Large Business Sector Reforms. The World Bank Research Observer, Volume 34, Issue 2, August 2019, Pages 274–308, https://doi.org/10.1093/wbro/lky007 3. Joachim Becker & Ivan Lesay (2019) Slovakia’s development model: contours, vulnerabilities and strategic alternatives, Journal of Contemporary Central and Eastern Europe, 27:2-3, 139-154, DOI: 10.1080/25739638.2019.1692521
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).