Антисипативний менеджмент

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: К.е.н., доцент Адамів Марта Євгенівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є поглиблення у молодих науковців теоретичних знань щодо класичних постулатів та сучасних тенденцій розвитку антисипативного менеджменту, розширення фахового наукового світогляду, розвиток творчого потенціалу та креативних здібностей, формування прикладних умінь та навиків щодо розв’язання комплексних проблем інноваційно-дослідницького характеру у сфері антисипативного менеджменту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентностей: Інтегральної компетентності: Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, розв’язувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, виконувати оригінальні наукові дослідження у сфері менеджменту на міжнародному та національному рівнях. Фахових компетентностей: 1. Глибинні знання теоретико-прикладних засад різних видів та сфер менеджменту. 2. Здатність виявляти та розуміти причинно-наслідкові зв’язки між економічними явищами та процесами у сфері менеджменту, ідентифікувати та оцінювати фактори впливу. 3. Уміння здійснювати кількісне та якісне оцінювання і прогнозування різних економічних явищ та процесів у сфері менеджменту.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: 1. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері менеджменту. 2. Здатність продемонструвати глибинні знання теоретико-прикладних засад широкого спектру різновидів та сфер менеджменту. 3. Здатність продемонструвати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень соціально-економічних явищ і процесів у різних сферах менеджменту. 4. Уміння застосовувати одержані знання з різних предметних сфер менеджменту для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження. 5. Уміння інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній сфері дослідження. 6. Уміння обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень у сфері менеджменту. 7. Уміння здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування різних процесів та об’єктів у сфері менеджменту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Процесно-структурований менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядається поняття антисипативного менеджменту, його інформаційне забезпечення; особливості формування та використання системи антисипативного менеджменту; методологія аналізування антисипативного менеджменту; технологія та інструментарій антисипативного планування; сутність та призначення антисипативного контролювання і регулювання; особливості діагностування слабких сигналів середовища функціонування; оцінювання результатів антисипативного менеджменту.
Опис: У межах дисципліни розглядається сутність та призначення антисипативного менеджменту, його інформаційне забезпечення; концептуальні засади формування та використання системи антисипативного менеджменту; методологія аналізування антисипативного менеджменту; технологія та інструментарій антисипативного планування; сутність та призначення антисипативного контролювання; особливості імовірнісної діагностики слабких сигналів середовища функціонування в антисипативному менеджменті; положення з оцінювання ефективності впровадження антисипативного менеджменту.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань, теоретичних запитань та задачі) та усну (відповіді на усні запитання) компоненти. Поточний контроль проводиться у формі усного експрес-опитування та виконання індивідуального науково-дослідного завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання та досягнень студента здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали: 88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»; 71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»; 50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»; 26-49 – «не атестований»; 00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Семестровий контроль - 70 %. Поточний контроль - 30 %.
Рекомендована література: 1. Антисипативне управління машинобудівними підприємствами на засадах слабких сигналів: монографія / О.Є. Кузьмін, Л.Г. Ліпич, О.Г. Мельник, М.Є. Адамів, О.А. Хілуха. – Луцьк: Вежа-Друк, 2014. – 224 с. 2. Методы антикризисного управления по слабым сигналам: монография / [Ю.Г. Лысенко, Р.А. Руденский, Л.И. Егорова и др.]. – Донецк: Юго-Восток, 2009. – 195 с. – (Сер.: Жизнеспособные системы в экономике). 3. Адамів М.Є. Теоретико-прикладні засади антисипативного контролювання на підприємствах / М.Є. Адамів // Науковий журнал «Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку». - 2020. – Випуск 2, № 2. - С. 1-8. 4. Процесно-структурований менеджмент: методологія та інструментарій: [монографія] / Кузьмін О.Є., Алєксєєв І.В., Мельник О.Г. [та ін.]; за ред. д.е.н., проф. О.Є. Кузьміна. – Львів: Видавництво «Растр-7», 2013. – 428 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).