Антисипативний менеджмент
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Зовнішньоекономічна та митна діяльність
Лектор: К.е.н., доцент Адамів Марта Євгенівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентностей:
Інтегральної компетентності:
Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, розв’язувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, виконувати оригінальні наукові дослідження у сфері менеджменту на міжнародному та національному рівнях.
Фахових компетентностей:
1. Глибинні знання теоретико-прикладних засад різних видів та сфер менеджменту.
2. Здатність виявляти та розуміти причинно-наслідкові зв’язки між економічними явищами та процесами у сфері менеджменту, ідентифікувати та оцінювати фактори впливу.
3. Уміння здійснювати кількісне та якісне оцінювання і прогнозування різних економічних явищ та процесів у сфері менеджменту.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання:
1. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у сфері менеджменту.
2. Здатність продемонструвати глибинні знання теоретико-прикладних засад широкого спектру різновидів та сфер менеджменту.
3. Здатність продемонструвати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень соціально-економічних явищ і процесів у різних сферах менеджменту.
4. Уміння застосовувати одержані знання з різних предметних сфер менеджменту для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження.
5. Уміння інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних завдань у конкретній сфері дослідження.
6. Уміння обирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних й емпіричних досліджень у сфері менеджменту.
7. Уміння здійснювати економіко-математичне моделювання та соціально-економічне діагностування різних процесів та об’єктів у сфері менеджменту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Процесно-структурований менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядається поняття антисипативного менеджменту, його інформаційне забезпечення; особливості формування та використання системи антисипативного менеджменту; методологія аналізування антисипативного менеджменту; технологія та інструментарій антисипативного планування; сутність та призначення антисипативного контролювання і регулювання; особливості діагностування слабких сигналів середовища функціонування; оцінювання результатів антисипативного менеджменту.
Опис: У межах дисципліни розглядається сутність та призначення антисипативного менеджменту, його інформаційне забезпечення; концептуальні засади формування та використання системи антисипативного менеджменту; методологія аналізування антисипативного менеджменту; технологія та інструментарій антисипативного планування; сутність та призначення антисипативного контролювання; особливості імовірнісної діагностики слабких сигналів середовища функціонування в антисипативному менеджменті; положення з оцінювання ефективності впровадження антисипативного менеджменту.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль проводиться у формі екзамену, що передбачає письмову (розв’язання екзаменаційного білету у вигляді тестових завдань, теоретичних запитань та задачі) та усну (відповіді на усні запитання) компоненти.
Поточний контроль проводиться у формі усного експрес-опитування та виконання індивідуального науково-дослідного завдання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання результатів навчання та досягнень студента здійснюється відповідно до інституційної 100-бальної шкали:
88-100 балів – атестований з оцінкою «відмінно»;
71-87 балів – атестований з оцінкою «добре»;
50-70 балів – атестований з оцінкою «задовільно»;
26-49 – «не атестований»;
00-25 балів – «не атестований» – оцінка «незадовільно».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Семестровий контроль - 70 %.
Поточний контроль - 30 %.
Рекомендована література: 1. Антисипативне управління машинобудівними підприємствами на засадах слабких сигналів: монографія / О.Є. Кузьмін, Л.Г. Ліпич, О.Г. Мельник, М.Є. Адамів, О.А. Хілуха. – Луцьк: Вежа-Друк, 2014. – 224 с.
2. Методы антикризисного управления по слабым сигналам: монография / [Ю.Г. Лысенко, Р.А. Руденский, Л.И. Егорова и др.]. – Донецк: Юго-Восток, 2009. – 195 с. – (Сер.: Жизнеспособные системы в экономике).
3. Адамів М.Є. Теоретико-прикладні засади антисипативного контролювання на підприємствах / М.Є. Адамів // Науковий журнал «Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку». - 2020. – Випуск 2, № 2. - С. 1-8.
4. Процесно-структурований менеджмент: методологія та інструментарій: [монографія] / Кузьмін О.Є., Алєксєєв І.В., Мельник О.Г. [та ін.]; за ред. д.е.н., проф. О.Є. Кузьміна. – Львів: Видавництво «Растр-7», 2013. – 428 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).