Процесно-структурований менеджмент

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.O.006
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Кузьмін О.Є., д.е.н., проф. Станасюк Н.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є сформувати у молодих науковців системні знання у сфері підприємництва та процесно-структурованого менеджменту, здатність виявляти нові ідеї, створювати суспільну користь та поєднувати її з власною вигодою, організовувати реалізацію основних управлінських функцій з урахуванням особливостей процесно-структурованого підходу, будувати систему менеджменту.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: інтегральної: ІНТ Здатність продукувати нові ідеї, розвязувати комплексні проблеми у галузі управління та адміністрування, що передбачає глибоке переосмилення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики, застосовувати новітні методології наукової та педагогічної діяльності, здійснювати власні наукові дослідження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. загальної: ЗК4 Здатність розвязувати комплексні проблеми у сфері менеджменту на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності. фахових: ФК5 Здатність на основі історичних засад розвитку теорії і практики менеджменту, ідейних вчень класиків менеджменту, фундаментальних постулатів та парадигм менеджменту та на основі новітніх прогресивних тенденцій розвитку менеджменту, сучасного наукового інструментарію ініціювати дослідженння соціально-економічних явищ та процесів у різних сферах менеджменту.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання : РН5 Глибоко розуміти загальні принципи та методи управлінських наук, а також методологію наукових досліджень, застосовувати їх у власних дослідженнях у сфері менеджменту та у викладацькій практиці. Методи навчання та викладання: Лекції, практичні заняття: - інформаційно-рецептивний метод; - евристичний метод; - метод проблемного викладу; - самостійна робота: репродуктивний та дослідницький методи. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль –усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень. Розв'язання ситуаційних задач та кейсів РН6 Планувати і виконувати наукові і прикладні дослідження з менеджменту та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми; складати пропозиції щодо фінансування досліджень та/або проектів. Методи навчання та викладання: Лекції, практичні заняття: - інформаційно-рецептивний метод; - репродуктивний метод; - евристичний метод; - метод проблемного викладу; самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. РН7 Здійснювати апробацію та впроваження результатів власних досліджень у сфері менеджменту. Методи навчання та викладання: Лекції, практичні заняття: - інформаційно-рецептивний метод; - репродуктивний метод; - евристичний метод; - метод проблемного викладу; - самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль –виступи на практичних заняттях, підготовка презентацій, доповідей РН9 Використовувати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень соціально-економічних явищ і процесів у різних сферах менеджменту. Методи навчання та викладання: Лекції, практичні заняття: - інформаційно-рецептивний метод; - евристичний метод; - метод проблемного викладу; - самостійна робота: репродуктивний та дослідницький методи. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль –усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Дослідницький семінар у галузі економіки, управління та міжнародних економічних відносин - кореквізит: Історичні парадигми та сучасні теорії менеджменту
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна “Процесно-структурований менеджмент” орієнтована на вивчення теоретичного та засвоєння практичного матеріалу щодо сутності процесно-структурованого менеджменту у ринковій економіці, соціально-психологічного портрету менеджера, управлінських аспектів власної справи, побудови команди та управління нею, формування перспективних бізнес-ідей. В результаті вивчення дисципліни, фахівець повинен знати і розуміти: особливості управлінських процесів в організації, їх взаємодію всередині організації та взаємозв’язок зі змінним зовнішнім середовищем.
Опис: Аналізування сучасних систем менеджменту. Передумови та чинники формування процесно-структурованого менеджменту. Концептуальні положення формування процесно-структурованого менеджменту. Побудова системи процесно-структурованого менеджменту. Технологія процесно-структурованого менеджменту. Інструментарій процесно-структурованого менеджменту. Інформаційно-комунікаційне забезпечення процесно-структурованого менеджменту. Діагностика соціально-економічної ефективності систем процесно-структурованого менеджменту.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): самостійні роботи, усне опитування; - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: • робота на практичних заняттях: це розв’язок задач, ситуаційних вправ - 15 балів, опитування, тестування - 15 балів, разом – 30 балів; • за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Рекомендована література 1. Кузьмін О.Є. Менеджмент: навчальний посібник / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, Н.Я. Петришин – К: Академвидав, 2012. – 294 с. 2. Кузьмін О.Є. Менеджмент: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, Н.Т. Мала, О.Г. Мельник, О.Р. Саніна. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. — 240 с. 3. Новаківський І.І. Інформаційно-комунікаційний менеджмент в організаціях. Навчальний посібник / І.І. Новаківський, О.І. Карий, М.Р. Леськів. — Львів: Видавництво ННВК “АТБ”, 2018. —210 с. 4. Князь С.В. Підприємництво та менеджмент: навчальний посібник / С.В. Князь, Т.І. Данько, Н.Б. Ярошевич - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. - 124 с. 5. Князь С.В. Інноваційний менеджмент: статико-динамічна візуалізація: навчальний посібник / С.В. Князь, Н.Г. Георгіаді, Л.Й. Топоровська, Д.К. Зінкевич. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 212 с. 6. Кузнецова Т.О. Менеджмент: теорія та практика: навчальний посібник / Т.О. Кузнецова, Л.А. Янковська, Н.Б. Савіна, Ж.В. Семчук. - Львів: Магнолія, 2013. - 212 с. 7. Кузьмін О.Є. Менеджмент: 1001 тест: збірник тестових завдань / О.Є. Кузьмін, Т.М. Гладун. — Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. — 284 с. 8. Kuzmin O., Stanasiuk N., Maiti S. Relationship between conflict management strategies and economic growth of organisation // Economics, Entrepreneurship, Management. – 2020. – Vol. 7, No. 2. – P. 1–15. 9. Svidruk I.I. Creative management: teaching manual. / І.І. Svidruk, Yu.I.Ossik – Almaty: «Bastau», 2017. – 312 p. 10. Svydruk I.I., Ossik Yu.I., Prokopenko O.V. Creative management: theoretical foundations (Теоретичні основи креативного управління). - Chorzow: Drukarnia Cyfrowa, 2017. - 144 p. 11. Strategic Management Concepts, Competitiveness & Globalization [Electronic resourse] / – Electronic data. – [Small Business by Demand media]. – Mode of access: World Wide Web http://smallbusiness.chron.com/strategic-managementconcepts-competitiveness-globalization-65146.html (viewed on February 29, 2016). – Title from the screen. 12. Madura J. International Financial Management / J. Madura. – 4th ed. – New York: West Publishing Company, 2007. – 728 p. Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки для практичних занять та самостійної роботи з дисципліни "Процесно-структурований менеджмент" для докторів філософії спеціальності 073 «Менеджмент» третього рівня / Укл.: Кузьмін О.Є., Станасюк Н.С., Пшик– Ковальська О.О. – Львів: НУ “Львівська політехніка”, ІНЕМ, каф. ММП, 2024. – 40 с. 2. Навчально-методичний комплекс у віртуальному навчальному середовищі розміщено за адресою: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=57 Інформаційні ресурси 1. Офіційний портал Міністерства фінансів України. Електронний ресурс / [режим доступу]: www.minfin.gov.ua. 2. Офіційний портал Верховної Ради України. Електронний ресурс / [режим доступу]: http://rada.gov.ua/ 3. Урядовий портал Електронний ресурс / [режим доступу]: http://www.kmu.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).