Управління транснаціональними корпораціями

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.041
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: Доктор економічних наук, професор Георгіаді Н.Г.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - формування теоретичних знань і практичних навичок у галузі аналізу діяльності сучасних ТНК, економічного механізму їх функціонування, пріоритетів та проблем розвитку в умовах глобалізації.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗK02. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗK03. Здатність працювати в міжнародному контексті. ЗК04. Здатність розв’язувати комплексні проблеми на основі системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. фахових: ФК02. Здатність виконувати оригінальні дослідження, досягати наукових результатів, які створюють нові знання у менеджменті і дотичних до нього міждисциплінарних напрямах. ФК04. Здатність ініціювати, розробляти, реалізовувати та управляти науковими проектами у менеджменті і дотичних до нього міждисциплінарних напрямах та/ або складати пропозиції щодо фінансування наукових досліджень, реєстрації прав інтелектуальної власності.
Результати навчання: Результати навчання: РН01. Застосовувати сучасні інструменти і технології пошуку, оброблення та аналізу інформації, зокрема, статистичні методи аналізу даних великого обсягу та/або складної структури, спеціалізовані бази даних та інформаційні системи. РН04. Розробляти та реалізовувати наукові та прикладні проекти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику у галузі управління та адміністрування і розв’язувати значущі наукові та технологічні проблеми в менеджменті з дотриманням норм академічної етики і врахуванням соціальних, етичних, економічних, екологічних та правових аспектів. РН06. Планувати і виконувати наукові і прикладні дослідження з менеджменту та дотичних міждисциплінарних напрямів з використанням сучасних інструментів, критично аналізувати результати власних досліджень і результати інших дослідників у контексті усього комплексу сучасних знань щодо досліджуваної проблеми; складати пропозиції щодо фінансування досліджень та/або проектів. РН07. Здійснювати апробацію та впровадження результатів власних досліджень у сфері менеджменту. РН09. Використовувати глибинні знання і розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень соціально-економічних явищ і процесів у різних сферах менеджменту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Процесно-структурований менеджмент Супутні навчальні дисципліни: Управління венчурними проектами
Короткий зміст навчальної програми: Сутність поняття ТНК: підходи до визначення, критерії приналежності до ТНК. Міжнародні, глобатьні, транснаціональні корпорації. Формування і реалізація стратегій діяльності ТНК. Фінансово-економічні механізми функціонування ТНК. Середовище фінансової діяльності ТНК. Внутрішня фінансова структура ТНК. Особливості управління фінансами ТНК. Особливості управління виробничою діяльністю ТНК. Управління персоналом у ТНК. Взаємодія ТНК і національних економік .
Опис: ТНК як суб’єкт міжнародного бізнесу. Формування і реалізація стратегій діяльності ТНК. Фінансово-економічні механізми функціонування ТНК. Особливості управління виробничою діяльністю ТНК. Управління персоналом у ТНК. Взаємодія ТНК і національних економік.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%), з них: Оцінювання знань студент здійснюється у таких напрямках: наявність конкретних умінь, їхня глибина, стійкість і гнучкість; ступінь опанування основних положень дисципліни та їх творче застосування під час розв'язання ситуаційних задач та кейсів. Семестровий контроль проводиться у формі екзамену. Методи оцінювання: вибіркове усне опитування; підготовка індивідуального науково-дослідного завдання, доповідей; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень i визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів проводиться за результатами поточного контролю та екзаменаційного контролю. 2. Розподіл балів: за виконання індивідуального науково-дослідного завдання – 20 балів; за роботу на практичних заняттях (виконання ситуаційних вправ і завдань) – 10 балів за виконання контрольного заходу (екзаменаційного завдання) – 70 балів (50 – письмова компонента, 20 – усна компонента). Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: 88-100 балів –“відмінно” 71-87 балів – “добре” 50-70 балів – “задовільно” 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються окремі неточності) навчального матеріалу компонента, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які можуть містити певні (неістотні) недоліки, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за недостатній рівень знань навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, порушення послідовності викладення думки, не коректне застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних завдань; 00-49 балів – («незадовільно») виставляється за незнання основних фундаментальних положень навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних завдань.
Рекомендована література: 1. Георгіаді Н. Г. Розвиток підприємств в умовах активізування міжнародних економічних відносин [Електронний ресурс] // Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. – 2022. – № 5. 2. Георгіаді Н. Г. Сутність і класифікація чинників міжнародної економічної діяльності в системі координат організаційного розвитку // Князь С. В., Георгіаді Н. Г., Сапронов О. М., Мацук В. М. // Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. – 2020. – Випуск 23, 2019. – С. 30–38. 3. Георгіаді Н. Г. Технологія формування механізмів експортно-імпортної діяльності підприємств / С. В. Князь, Н. Г. Георгіаді, І.О.Красілич // Науковий вісник Полісся . – Чернігів: ЧНТУ, 2017. – № 3 (11). Ч. 2. – С. 34-42. 4. Міжнародні економічні відносини: ел. навч. посібник / С.В.Князь, Н.Г. Георгіаді, І.В.Ємченко, Л.Ю.Холявка. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 1 електрон. опт. диск (CD – ROM). 5. Войтко С. В. Транснаціональні корпорації : навч. посібник / С. В. Войтко, О. А. Гавриш, О. О. Корогодова, Т. Є. Моісеєнко. Київ : НТУУ «КПІ», 2016. - 208 c. 6. Транснаціональні корпорації : навч.-метод. посібник. Уклад. : Т. В. Марченко. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2022. 184 с. 7.Транснаціональні корпорації. Навч посіб. Давидова І.О., Величко К.Ю., Печенка О.І. Харків: Видавництво «Форт», 2018. 175 с. 8. Транснаціональні корпорації : навч. посібник / за ред. О. В. Шкурупій [О. В. Шкурупій, В. В. Гончаренко, Т.А. Дейнека та ін.]. – Київ : Центр учб. л-ри, 2014. – 240 с. 9. Транснаціональні корпорації. Українсько-англійсько-польський словник основних термінів [Електронний ресурс] Уклад.: Сергій Войтко, Олена Корогодова, Magdalena Maciaszczyk, Magdalena Rzemieniak. Електронні текстові дані (1 файл: 476 Кбайт). Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2020. 35 с. 10. Брензович К.С. Вплив національних ТНК на формування позицій США на світових ринках / К.С. Брензович, Ю.О. Майборода // Інфраструктура ринку. – 2020. – Вип. 43. – С. 3-8. 11. Пораденко О.С. Особливості взаємодії держави і транснаціональних компаній / О.С. Пораденко // Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку. – 2020. – No 22. – С. 56-63. 12. Activities of U.S. Multinational Enterprises in 2020. Survey of Current Business, August 2020, p. 3. 13. Ballas D., The Social Atlas of Europe / D. Ballas, D. Dorling, B. D. Hennig. Bristol: Policy Press, 2014. 256 p. 14. Van den Berg H. International Economies: A Heterodox Approach / H. Van den Berg.- 3rd Edition. Routledge, 2017. 628 p. 15. Zhаng K. H., Sоng S. Prоmоting ехроrts : thе rоlе оf inwаrd FDI in Chinа //Chinа Eсоnоmiс Rеviеw. 2020.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).