Управління діяльністю організаційно-виробничих систем
Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 8.073.00.M.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н, проф. Лісовська Лідія Степанівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати нові ідеї, розв’язувати комплексні проблеми у галузі управління та адміністрування, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики, застосовувати новітні методології наукової та педагогічної діяльності, здійснювати власні наукові дослідження, результати яких мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення.
Загальні компетентності (ЗК):
ЗКО1. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми
ЗКО2.Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел
ЗКО4. Здатність розв’язувати комплексні проблеми у сфері менеджменту на основі системного наукового світогляду та загального культурного кругозору із дотриманням принципів професійної етики та академічної доброчесності.
Спеціальні (фахові) компетентності (ФК):
ФКО5. Здатність на основі історичних засад розвитку теорії і практики менеджменту, ідейних вчень класиків менеджменту, фундаментальних постулатів та парадигм менеджменту та на основі новітніх прогресивних тенденцій розвитку менеджменту, сучасного наукового інструментарію ініціювати дослідження соціальноекономічних явищ та процесів у різних сферах менеджменту.
Результати навчання: PH03. Розробляти та досліджувати концептуальні, математичні і комп'ютерні моделі процесів і систем, ефективно використовувати їх для отримання нових знань та/або створення інноваційних продуктів у галузі менеджменту та дотичних міждисциплінарних напрямах.
РНО4. Розробляти та реалізовувати наукові та прикладні проекти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику у галузі управління та адміністрування і розв’язувати значущі наукові та технологічні проблеми в менеджменті з дотриманням норм академічної етики і врахуванням соціальних, етичних, економічних, екологічних та правових аспектів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Процесно-структурований менеджмент.
кореквізити: Управління науковими проектами.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна вивчає досвід управління діяльністю організаційно-виробничих систем у ринкових умовах господарювання. Чільне місце відведено теоретичним засадам їх формування і функціонування, особливий акцент зроблено на висвітленні проблемних питань управління інноваційною, виробничою, постачальницькою та збутовою діяльністю. Розглянуто проблемні питання управління процесами адаптації, диверсифікації, конверсії та перепрофілювання діяльності організаційно-виробничих систем.
Опис: Системний підхід до проблем основної діяльності організації в сучасних умовах. Організація як складна виробнича система і об’єкт управління. ОВС – засіб досягнення цілей і спосіб об’єднання людей. Динаміка функціонування організацій і оцінка їх основної діяльності. . Управління інноваційною діяльністю організаційно-виробничих систем. . Оновлення продукції та техніко-технологічної бази ОВС . Управління виробничою діяльністю ОВС в ринкових умовах господарювання Система управління виробництвом ОВС . Стратегічне управління виробництвом ОВС на основі розробки та реалізації економічної стратегії. Виробнича потужність ОВС, її формування та управління використанням. Управління адаптацією ОВС в умовах ринкових трансформацій. Управління диверсифікацією ОВС в умовах ринкових трансформацій. Управління конверсією і перепрофілюванням ОВС. Управління постачальницькою та маркетингово-збутовою діяльністю на підприємстві, матеріально-технічним забезпеченням виробництва. Управління маркетингово-збутовою діяльністю підприємства (організації) . Продуктивність і ефективність діяльності ОВС.
Методи та критерії оцінювання: Методи навчання і викладання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу, самостійна робота.
Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування; тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: обговорення кейсів, формування презентацій, формування індивідульної роботи (100 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Петрович Й.М. Управління діяльністю організаційно-виробничих систем: навчальний посібник / Й.М. Петрович. – Київ: Вид-тво «Знання», 2013 – 510с.
2. Петрович Й. М. Управління проектами: підручник / Й. М. Петрович, І. І. Новаківський ; НУ "Львівська політехніка" ; за заг. ред. Й. М. Петровича. – Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2018. – 396 с.
3. Петрович Й.М. Управління інноваційними проектами: навч. посібник / Й. М. Петрович, І. І. Новаківський ; за заг. ред. Й. М. Петровича. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2016. – 316 с.
4. Матвій І.Є. Ділове адміністрування: управління проектами: Конспект лекцій для студентів спеціальності 7.03060101, 8.03060101 "Менеджмент організацій і адміністрування" / І.Є. Матвій, І.І., Новаківський, І.Я. Кулиняк // - Львів: Вид-во Національного університету “Львівська політехніка”, 2014. – 108 с.
5. Петрович Й.М. Економіка і фінанси підприємства. Підручник /Й.М. Петрович, Л.М. Прокопишин-Рашкевич / за заг. ред. Петровича Й.М. – Львів: «Магнолія 2006», 2014. – 408с.
6. Петрович Й.М. Економіка підприємства: підручник / Петрович Й.М., Кіт А. Ф., Новаківський та інші, За заг. ред. Й. М. Петрович. - 2-ге вид., випр. - Львів : Магнолія-2006, 2007. - 580 с.
7. Петрович Й.М. Теорія організації. Підручник / Й.М. Петрович, К.В. Процак, Г.В. Галаз // за заг. ред. Петровича Й.М. – Львів: «Магнолія 2006», 2013. – 336с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).