Дослідницький семінар з сучасної органічної хімії
Спеціальність: Хімія
Код дисципліни: 8.102.00.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Органічна хімія
Лектор: Будішевська Ольга Григорівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесіінноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівні.
1. Глибинні знання теоретичних основ та прикладних засад хімії, розуміння сучасних тенденцій розвитку хімічної науки.
2. Здатність ініціювати та проводити оригінальні наукові дослідження, ідентифікувати актуальні наукові проблеми, здійснювати пошук та критичне аналізування інформації, продукувати інноваційні конструктивні ідеї та застосовувати нестандартні підходи до вирішення складних і нетипових завдань.
фахові компетентності:
1. Глибинне розуміння особливостей перебігу хімічних процесів та фазових перетворень з точки зору хімічної термодинаміки. Розуміння впливу будови речовин на їх індивідуальні властивості, та реакційну здатність.
2. Глибинне розуміння процесів органічного синтезу, механізмів хімічних реакцій, прогнозування властивостей нових перспективних продуктів органічного синтезу.
3. Розуміння сучасних наукових теорій і методик синтезу біологічно активних сполук та лікарських препаратів, їх ідентифікація, контроль доброякісності та чистоти.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
• Глибинні знання термодинаміки хімічних процесів та фазових перетворень.
• Глибинні знання закономірностей, що зв’язують будову сполуки з її властивостями та реакційною здатністю.
• Знання теоретичних та прикладних проблем сучасної органічної хімії та методів органічного синтезу.
• Застосовувати одержані знання з різних предметних сфер хімії для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження. Уміння самостійно опрацьовувати результати наукових досліджень та обраховувати їх з використанням аналітичних та чисельних методів.
• Уміння планувати і проводити функціоналізацію органічних сполук, зумовлювати вибір оптимальних методів отримання та параметрів процесів, управляти їх проведенням, використовуючи методи органічного синтезу.
• Застосовувати знання про закономірності взаємозв’язку хімічної структури з фізичними, хімічними і фармакологічними властивостями під час розв’язання теоретичних та прикладних завдань при створенні нових лікарських засобів.
• Застосовувати знання хімічної термодинаміки до реальних процесів, прогнозувати термодинамічні властивості та реакційну здатність речовин.
• АіВ1 Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення
Результати навчання
РН1 ЗН1 Глибинні знання термодинаміки хімічних процесів та фазових перетворень.
РН2 ЗН2 Глибинні знання закономірностей, що зв’язують будову сполуки з її властивостями та реакційною здатністю
РН3 ЗН3 Знання теоретичних та прикладних проблем сучасної органічної хімії та методів органічного синтезу.
РН4 УМ1 Застосовувати одержані знання з різних предметних сфер хімії для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження. Уміння самостійно опрацьовувати результати наукових досліджень та обраховувати їх з використанням аналітичних та чисельних методів.
РН5 УМ3 Уміння планувати і проводити функціоналізацію органічних сполук, зумовлювати вибір оптимальних методів отримання та параметрів процесів, управляти їх проведенням, використовуючи методи органічного синтезу.
РН6 УМ4 Застосовувати знання про закономірності взаємозв’язку хімічної структури з фізичними, хімічними і фармакологічними властивостями під час розв’язання теоретичних та прикладних завдань при створенні нових лікарських засобів
РН7 УМ6 Застосовувати знання хімічної термодинаміки до реальних процесів, прогнозувати термодинамічні властивості та реакційну здатність речовин.
РН8 АіВ1 Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні попередні обов’язкові предмети: Органічна хімія, Фізична і колоїдна хімія.
Супутні дисципліни: Хімічна термодинаміка .
Короткий зміст навчальної програми: Анотація навчальної дисципліни
Курс «Дослідницький семінар з сучасної органічної хімії» присвячений вивченню основ сучасної теорії хімічної будови органічних речовин, зв’язку хімічної будови з реакційною здатністю та властивостями речовин, вивченню механізмів перетворення органічних речовин та особливостей перебігу найважливіших реакцій, вивченню теорій сучасної органічної хімії, які існують у сучасній світовій науковій літературі, які стосуються механізмів перебігу реакцій органічних речовин, сучасних поглядів на хімічну будову, вивчення сучасних методів аналізу органічних речовин. Викладання курсу передбачає широку участь слухачів в обговоренні теоретичних питань та практичних основ проведення найважливіших реакцій і синтезів.
Опис: Опис навчальної дисципліни
Курс складається з п’яти розділів. Назви розділів:
1. Хімічний зв’язок і будова органічних сполук
2. Стереохімія
3. Загальна теорія органічних реакцій. Загальні принципи реакційної здатності.
4. Основні типи проміжних частинок
5. Основні типи реакцій в органічній хімії та їх механізми.
Методи та критерії оцінювання: Методи і критерії оцінювання
Методи діагностики знань: написання реферату, іспит
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): реферат – усього 25 балів. Разом за ПК –25 балів.
Екзаменаційний контроль: письмова компонента 55 балів, усна компонента – 20 балів .
Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Методичне забезпечення
• Ю.О.Ластухін, С.А.Воронов. Органічна хімія. Вид. “Центр Європи”. 2004 р.
• Черних В.П., Зименковський Б.С., Гриценко І.С. Органічна хімія (у трьох книгах).-Харків, “Основа”. 1996.
• Сайкс П. Механизмы реакций в органической химии. - М.: Химия, 1991.
• Нейланд О.Я. Органическая химия. – М.: Высшая школа, 1990.
• Терней А. Современная органическая химия. В 2 т. - М.: Мир,
• Кери Ф., Сандберг Р. Углубленный курс органической химии. - М.: Химия. 1981.
Рекомендована література
Базова:
• Марч Дж. Органическая химия. Реакции, механизмы и структура,
• тт. 1 - 4. - М.: Мир, 1988.
• Беккер Г. Введение в электронную теорию органических реакций. -М.: Мир, 1977.
• Джилкрист Т., Старр Р. Органические реакции и орбитальная симметрия. - М.: Мир, 1976.
• Днепровский А.С., Темникова Т.И. Теоретические основы органической химии.- Л., "Химия", 1991.
• Потапов В.М. Стереохимия. - М.: Химия, 1988.
• Райд К. Курс физической органической химии. - М.: Мир, 1972.
• Робертс Дж., Касерио М. Основы органической химии, тт. 1 и 2.- М.: Мир, 1978.
Допоміжна:
• Мандельштам Т.В. Стратегия и тактика органического синтеза. - Л.: "Химия", 1989.
• Пожарский А.Ф. Теоретические основы химии гетероциклов. -М.:
• "Химия", 1985.
• Стрейтвизер Э. Теория молекулярных орбиталей.- М.: Мир, 1965.
• Seebach D. Organic Synthesis – Where now? Angew. Chem. Int. Ed. Engl.- 1990.-Vol. 29, N11, p. 1320-1367.
• Smith W.A., Bochkov A.F., Caple R. Organic Synthesis. The Science Behind the Art.- Cambridge: RSC, 1998.
• J.A.Joule, K.Mills. Heterocyclic chemistry. Fifth edition – Wiley, 2010.
• David Klein. Organic chemistry. – John Wiley and Sons, 2012. – 1381 p.
Інформаційні ресурси
1. Електронний навчально-методичний комплекс «Хімія 2 (органічна хімія)» у віртуальному навчальному середовищі Національного університету “Львівська політехніка». https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12310
•
• Електронний навчально-методичний комплекс «Дослідницький семінар з сучасної оганічної хімії» у віртуальному навчальному середовищі Національного університету “Львівськаполітехніка». 2020 р. https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=12695
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).