Теорії розчинів та фазова рівновага
Спеціальність: Хімія
Код дисципліни: 8.102.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Фізична, аналітична та загальна хімія
Лектор: професор Сергеєв Валентин Вікторович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати основні властивості розчинів;
знати основні властивості розчинників;
знати молекулярні моделі розчинів;
знати основні види діаграм фазової рівноваги;
знати основні методики дослідження розчинів, та фазової рівноваги;
вміти розраховувати основні характеристики розчинів;
вміти прогнозувати вплив властивостей компонентів на характеристики розчинів;
вміти розраховувати параметри фазової рівноваги.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Хімічна термодинаміка
Сучасна органічна хімія
Короткий зміст навчальної програми: Термодинаміка розчинів (класифікація розчинів, властивості розчинів, молекулярні моделі розчинів, вплив властивостей компонентів).
Термодинаміка фазової рівноваги (фазова рівновага в одно-, дво- та трикомпонентних системах, розрахунок параметрів рівноваги).
Методики дослідження розчинів та фазових рівноваг
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль ( контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Яцимирський В.К. Фізична хімія.– К.: Перун, 2007. – 512с.
Ковальчук Є.П., Решетняк О.В. Фізична хімія. –Львів: ВЦ ЛНУ імені Івана Франка, 2007. – 800 с.