Педагогічна практика

Спеціальність: Математика
Код дисципліни: 8.111.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: професор Нитребич Зіновій професор Ільків Володимир
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: На рівні пізнання аспіранти повинні продемонструвати знання фактів, термінології, тенденцій розвитку математичної галузі науки, необхідних для математичного обґрунтування отриманих результатів. Аспіранти повинні вміти представляти свої результати для аудиторії студентів. На рівні застосування майбутні аспіранти повинні вміти показувати вміння використовувати навчальний матеріал в конкретних умовах, спираючись на засвоєні теоретичні положення. Вивчення педагогічного практикуму передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: • загальних: 1) глибинні знання сучасних методів проведення досліджень у галузі математики та в суміжних галузях; 2) здатність ефективно спілкуватися з широкою науковою спільнотою та громадськістю з актуальних питань математики, вільно читати та розуміти іноземні наукові статті; 3) критичний аналіз, оцінка і синтез нових ідей; • фахових: 1) здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі математики, проводити дослідницько-інноваційну діяльність, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, проведення наукових досліджень на міжнародному та національному рівні. 2) здатність саморозвиватися і самовдосконалюватися, виявляти ораторську майстерність при презентації результатів наукових досліджень. Результати педагогічного практикуму деталізують такі програмні результати навчання: 1) уміння ефективно спілкуватись на професійному та соціальному рівнях; 2) здатність формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації; 3) здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Методи розв’язування крайових задач для диференціальних рівнянь із частинними похідними Теорія цілих та мероморфних функцій
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Педагогічний практикум» передбачає такі види робіт: – вивчення досвіду викладання провідних викладачів кафедри під час відвідування аудиторних занять з математичних дисциплін; – ознайомлення з робочими навчальними планами, навчальними програмами, електронними навчально-методичними комплексами; – вивчення наукової та методичної літератури з метою осмислення реального навчального процесу; – розробка методичних вказівок практичних занять; – підготовка навчально-методичних матеріалів для самостійної роботи студентів; – впровадження інноваційних форм та методів навчання; – виконання реферату за темою, вказаною науковим керівником; – проведення навчальних практичних занять з математичних дисциплін в присутності наукового керівника, самокритичний аналіз; – участь в оцінюванні якості різних видів робіт студентів; – вивчення і впровадження передового досвіду організації навчального процесу у Львівській політехніці.
Методи та критерії оцінювання: За підсумками проходження педагогічного практикуму аспірант подає на кафедру вищої математики: – реферат; – звіт про проходження практики, підписаний завідувачем кафедри; – відгук наукового керівника про проходження педагогічної практики; – витяг з протоколу засідання кафедри про затвердження звіту. Розподіл балів у 100-бальній шкалі; Індивідуальне науково-дослідне завдання (реферат) - 20 балів Робота на практичних заняттях - 50 балів Семестровий контроль (СК) - 30 балів
Рекомендована література: Рекомендована література Базова 1. Практикум з методики навчання математики. Загальна методика: Навчальний посібник для організації самостійної роботи студентів математичних спеціальностей педагогічних університетів / З. І. Слєпкань, А. В. Грохольська, В. Я. Забранський, С. М. Лук’янова, Л. Л. Панченко, І. С. Соколовська. За редакцією професора З. І. Слєпкань. – К.: НПУ імені М.П.Драгоманова, 2006. – 292 с. 2. Слєпкань З. І. Методика навчання математики: Підруч. для студ. мат. спеціальностей пед. навч. закладів. – К.: ЗодіакЕКО, 2000. – 512 с. Допоміжна 1. Лось В. М., Тихієнко В. П. Математика: навчаємо міркувати. Розв’язування нестандартних задач: Навчальний посібник. – К.: Кондор, 2005. – 312 с. 2. Обласні математичні олімпіади / Конет І. М., Паньков В. Г., Радченко В. М., Теплінський Ю. В. – Кам’янець-Подільський: Абетка. – 2000. – 304 с. 3. Ясінський В. А. Олімпіадні задачі з теорії чисел. Практикум із розв’язування / В’ячеслав Ясінський. – К.: Шк. світ, 2011. – 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).