Модельно-орієнтовані методи розробки інформаційних систем
Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 8.126.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: проф. Буров Євген Вікторович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- застосовувати теоретичні знання у практичних ситуаціях, у науковій діяльності.
- ініціювати дослідницько-інноваційні проекти та автономно працювати під час їх реалізації.
- виявляти та вирішувати задачі, генерувати ідеї та приймати обґрунтовані рішення.
- до аналізу, синтезу і оптимізації інформаційних систем та технологій з використанням математичних моделей і методів.
фахові компетентності:
- використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання в галузі інформаційних технологій для вирішення складних проблем, вивчати та критично оцінювати нові методології проведення досліджень, ґрунтуючись на фахових у цій області наукових джерелах.
- до розроблення та дослідження моделей і методів оцінювання якості та підвищення надійності, функціональної безпеки, живучості інформаційних систем та цифрових сервісів.
- до володіння методами планування та проведення експериментів (у т.ч. активних, пасивних, імітаційних), статистичного опрацювання їх результатів.
- управляти інформаційними ресурсами, інформаційними системами та цифровими сервісами.
- володіти широким спектром компетентностей, необхідних для ефективного управління ІТ проектами на всіх фазах їх життєвого циклу
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- Володіти передовими концептуальними та методологічним знаннями в галузі науково-дослідної та/або професійної діяльності на межі предметних галузей.
- Володіти поглибленими професійно-профільними знаннями і практичними навичками для вирішення складних задач в галузі інформаційних систем та технологій.
- Володіти систематизованими знаннями сучасних методів проведення досліджень в області інформаційних технологій та управління ІТ проектами.
- Володіти поглибленими знаннями у обраній області наукових досліджень.
- Володіти розумінням впливу технічних рішень в суспільному, економічному і соціальному контексті.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: ОК2.1 Методи аналізу та оптимізації складних систем
Короткий зміст навчальної програми: Курс присвячено ознайомленню з проблематикою модельно-орієнтованих методів розробки інформаційних систем. Зокрема розглянуто методологію xUML розробки інформаційних систем.
Опис: 1.Загальні положення та місце MDA у процесі автоматизації розробки інформаційних систем
Загальна характеристика та місце модельно-орієнтованих методів у процесі розробки програмного забезпечення. Головні принципи, методи та засоби
2. Модельно-орієнтовані архітектури
Основні визначення, рівні моделювання, відображення моделей.
Мови моделювання
3. Загальні та спеціалізовані мови. Мова xUML. Огляд спеціалізованих мов
4. Метамоделювання та MOF. MOF та UML
5. XML metadada interchange (XMI)
6. Засоби автоматизації та процес розробки у парадигмі MDD
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та поточного контролю
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань здобувачів освіти відбувається на основі виконання завдань в межах лабораторних занять (поточний контроль) та виконання екзаменаційного завдання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова
1. Вон Вернон. Предметно-ориентированное проектирование. Самое основное. Вильямс, 2016, 160 с.
2. Model-driven Software Engineering (MDSE) in Practice. The book on MDD, MDE, MDA, MD* by Marco Brambilla, Jordi Cabot, and Manuel Wimmer. 2nd edition. Morgan & Claypool, 2017. ISBN (paperback) 9781627057080. (ebook) 9781627059886
3. The Fast Guide to Model Driven Architecture The Basics of Model Driven Architecture
Інформаційні ресурси
• https://www.omg.org/mda/specs.htm
• https://www.oreilly.com/library/view/model-driven-software-development/9781118725764/OEBPS/c12.htm
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).