Технології управління ІТ-проєктами, портфелями та програмами

Спеціальність: Інформаційні системи та технології
Код дисципліни: 8.126.00.M.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Професор, професор кафедри ІСМ, д.н.с.к. Кунанець Наталія Едуардівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання теоретичних знань та практичних навиків з методології управління проектами, , портфелями та програмами при виконанні проектних робіт зі створення програмних продуктів відповідно до існуючих в ІТ-індустрії технологічних стандартів
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів компетентностей: Інтегральна компетентність Здатність вирішувати комплексні проблеми в галузі інформаційних технологій, розроблення інформаційних систем, проводити дослідницько-інноваційну діяльність, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, а також практичне впровадження отриманих результатів, та/або професійної практики загальні компетентності: • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, до формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного світогляду. • Здатність виявляти та вирішувати задачі, генерувати ідеї та приймати обґрунтовані рішення. • Здатність формувати інноваційні ідеї й реалізовувати їх у ІТ проектах. фахові компетентності спеціальності: • Використовувати поглиблені теоретичні та фундаментальні знання в галузі інформаційних технологій для вирішення складних проблем, вивчати та критично оцінювати нові методології проведення досліджень, ґрунтуючись на фахових у цій області наукових джерелах. • Розробляти наукові і методологічні основи створення та застосування інформаційних технологій та систем для опрацювання інформації та управління. • Управляти інформаційними ресурсами, інформаційними системами та цифровими сервісами. • Володіти широким спектром компетентностей, необхідних для ефективного управління ІТ проектами на всіх фазах їх життєвого циклу.
Результати навчання: Результати навчання відповідно до освітньої програми (освітніх програм) • Аналізувати фундаментальні та сучасні праці провідних зарубіжних та вітчизняних вчених у вибраній області дослідження, формулювати мету та завдання власного наукового дослідження як складові загальноцивілізаційного процесу. • Управляти науковими проектами та /або готувати пропозиції на фінансування наукових досліджень • Співпрацювати з фахівцями з різних галузей в рамках наукових проектів щодо розробки та дослідження інформаційних систем та технологій, використовуючи принципи професійної етики та навички професійної етичної поведінки • Управляти процесами створення та використання інформаційних систем та цифрових сервісів. • Застосовувати сучасні програмно-технічні засоби для розв’язання прикладних задач побудови інформаційних систем та цифрових сервісів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Академічне підприємництво Методи аналізу та оптимізації складних систем
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна необхідна для отримання загальних та фахових компетентностей з управління проєктами, портфелями та програмами.
Опис: Тема 1. Суть, поняття та основні етапи розвитку проектного менеджменту Тема 2. Методологічні засади управління ІТ проектами Тема 3. Управління процесом ініціювання та планування ІТ-проекту. Тема 4. Управління процесом виконання ІТ-проекту.. Тема 5. Управління організацією ІТ-проекту. Тема 6 Контроль в управлінні ІТ-проектами. Тема 7 Управління персоналом та комунікацією ІТ-проекту. Тема 8 Управління ризиками ІТ-проекту.
Методи та критерії оцінювання: 1. Перевірка знань та виконаних робіт на лабораторних заняттях 2. Перевірка індивідуальних розрахунково-графічних робіт за графіком та згідно робочої програми 3. Проведення письмово екзамену згідно розкладу та перевірка робіт 4. Проведення усної компоненти екзамену з додатковим опитуванням
Критерії оцінювання результатів навчання: - індивідуальна робота – 20 - виконання лабораторних завдань – 30 - іспит – 50
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Управління проектами: навчальний посібник до вивчення дисципліни для магістрів галузі знань 07 «Управління та адміністрування» спеціальності 073 «Менеджмент» спеціалізації: «Менеджмент і бізнес-адміністрування», «Менеджмент міжнародних проектів», «Менеджмент інновацій», «Логістика» / Уклад.: Довгань Л.Є., Мохонько Г.А., Малик І.П. К.: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 420 с. 2. Kittlaus H.-B., Fricker S. A. Software Product Management. Berlin: SpringerVerlag GmbH Germany, 2017. 298 р. 3. Girvan L., Paul D. Agile and business analysis: Practical guidance for IT professionals. Swindon: BCS Learning & Development Ltd, 2017. 295 p. 4. Катренко А. В. Управління ІТ-проектами : підручник. В 2 кн. Львів : Новий Світ-2000, 2013. Кн. 1 : Стандарти, моделі та методи управління / за наук. ред. В. В. Пасічника. 550 с. (Серія : Комп’ютинґ). 5. Основи управління IT проектами [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. спеціальності 122 «Комп’ютерні науки»/ КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад.: В. О. Кузьміних, Р. А. Тараненко. – Електронні текстові дані (1 файл:1,998 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2019. – 75 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).