Методологія реєстрації об'єктів нерухомого майна
Спеціальність: Геодезія та землеустрій
Код дисципліни: 8.193.00.M.041
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Кадастр територій
Лектор: д.т.н. Губар Ю.П.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ІНТ. Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері геодезії та землеустрою на міжнародному та національному рівні.
загальні компетентності:
ЗК1. Глибинні знання в галузі геодезії, фотограмметрії, кадастру та землеустрою, картографії та дистанційного зондування.
фахові компетентності:
ФК1. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також вибору технічних засобів для їх виконання;
ФК4. Застосування фахової термінології в усній та письмовій формах рідною чи іноземною мовами;
ФК6.Здатність використовувати та впроваджувати нові технології, брати участь в модернізації та реконструкції обладнання, пристроїв, систем та комплексів, зокрема з метою підвищення їх ефективності та точності.
Результати навчання: ЗН1. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та теоретико-прикладних засад принаймні в одній з областей геодезії та землеустрою: геодезія; картографія; землеустрій та кадастр; оцінка землі та нерухомого майна; геоінформаційні системи і технології; фотограмметрія та дистанційне зондування.
УМ1. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
УМ2. Застосовувати одержані знання з різних предметних сфер геоматики для формулювання та обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у конкретній області дослідження.
УМ6. Здійснювати математико-статистичне моделювання та соціально-економічне діагностування різних процесів та об’єктів у сфері геоматики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні:
Сучасні методи і технології геодезії та землеустрою;
Дослідницький семінар у галузі геодезії та землеустрою;
Іноземна мова для академічних цілей, ч.1, 2.
Супутні і наступні:
Світові кадастрові системи;
Педагогічна практика;
Дослідницькі методи у галузі геодезії та землеустрою.
Короткий зміст навчальної програми: Вирішення проблем сталого розвитку регіонів, охорони земель та їх раціонального використання, оптимізації забудови, визначення правових відносин щодо землі та іншого нерухомого майна неможливе без всебічного кадастрового забезпечення. Державна реєстрація прав на нерухоме майно є важливим процесом реалізації функцій держави стосовно захисту прав власників, виступає чинником гарантування здійснення такого захисту, офіційного визнання і юридичного закріплення прав власників – фізичних і юридичних осіб на об’єкти нерухомого майна.
Кадастрово-реєстраційні системи відіграють важливу роль у сфері управління нерухомістю, оподаткування, інформаційного та правового забезпечення ринку нерухомого майна та безпосередньо впливають на бізнес-середовище у цілому. А однією з головних умов економічного зростання держави є науково виважене, цілеспрямоване, високоефективне використання нерухомого майна. Тому запровадження в Україні сучасного кадастру нерухомості об’єднає розрізнені системи обліку та реєстрації нерухомого майна і відповідатиме всім чинним вимогам і міжнародним стандартам.
Опис: Загальні відомості про державну реєстрацію землі та нерухомості. Характеристика сучасних земельно-реєстраційних систем за кордоном. Нормативно-правове, методичне та технологічне забезпечення державної реєстрації нерухомості та прав на неї. Державна реєстрація земельних ділянок та обмежень у їх використанні. Інформаційна взаємодія органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав. Відповідальність у сфері державної реєстрації нерухомості.
Методи та критерії оцінювання: Для контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів передбачено наступні методи: поточний контроль за виконанням завдань на практичних заняттях, виконання та захист практичних робіт, письмові контрольні заходи у вигляді тематичних тестових контролів.
Методи оцінювання знань: усне та фронтальне опитування, оцінка активності, внесення пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо, виконання тестових тематичних контролів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 100 балів:
1. Виконання та захист практичних робіт відповідно до передбачених викладачем термінів для аспірантів ДФН (max 40):
Практична робота №1 оцінюється максимально 25 балів; Практична робота №2 – 15 балів;
для аспірантів ЗФН (max 40): Практична робота №1 оцінюється максимально 40 балів.
2. Написання тестового тематичного контролю №1 – 25 балів.
3. Написання тестового тематичного контролю №2 – 25 балів.
4. Усне опитування – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Виконання та захист практичних робіт аспірантами ДФН
• 22-25 балів (Практична робота №1); або 13-15 балів (Практична робота №2) ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної практичної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше 3 занять від дати видачі завдання до практичної роботи. Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач.
Виконання та захист практичної роботи аспірантами ЗФН
• 33-40 балів ? виставляються за виконання власного варіанту відповідної практичної роботи без помилок, підготовку письмового звіту виконання та його захист у терміні не пізніше останнього заняття від дати видачі завдання до практичної роботи. Захист практичної роботи на визначену кількість балів передбачає вміння чітко, лаконічно і логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних задач.
• Примітка: Викладач методом апроксимації відповідей під час захисту практичної роботи здійснює виставляння відповідних балів в залежності від вище наведених критеріїв оцінювання.
Тематичний контроль
Письмова компонента (max 25 балів):
1) тестові запитання І рівень – 5 запитань, 1 бал кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді – 5 балів);
2) тестові запитання ІІ рівня – 4 запитання по 2 бали кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді – 8 балів);
3) тестові запитання ІІІ рівня – 4 запитання по 3 бали кожне (максимальна кількість балів за правильні відповіді – 12 балів).
Усна компонента:
Відповіді на два короткі теоретичні питання – по 5 балів максимум за одне питання. Час на підготовку до відповіді – не передбачений.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Методологія реєстрації об'єктів нерухомого майна» / Укладачі Хавар Ю.С. / Адреса розміщення: https://vns.lpnu.ua/course/view. php?id=14473.
2. Хавар Ю.С. Конспект лекцій з дисципліни «Реєстрація нерухомості». Самвидав каф. КДТ НУ «Львівська політехніка» – Львів, 2019 р. – 105 с.
3. Науково-практичний коментар Земельного кодексу України. / за заг. ред. Гиренко І.В. – К.: Видавничий дім «Професіонал», 2020. – 932 с.
4. Чижмарь К.І. Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Нормативні акти, аналітичні та методичні матеріали. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 182 с.
5. Автоматизована земельно-кадастрова інформаційна система: Навчальний практикум. – Рівне: НПЦЗ, 2014. – 154 с.
6. Реєстрація земельних ділянок: підручник / М.Г. Ступень, О.Ф. Ковалишин, С.О. Малахова, та ін.; за заг. ред. М.Г. Ступеня. – К.: «Агроосвіта», 2014. – 359 c.
7. Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.07.2004 р. // Відомості Верховної Ради України, 2004 р., № 51, ст. 553.
8. Закон України «Про Державний земельний кадастр» від 07.07.2011 р. // Відомості Верховної Ради України, 2012, № 8, ст. 61.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).