Педагогічна практика
Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 8.231.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: д.пед.н., доцент Клос Лілія Євгенівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знання фактів, термінології, структур, теорій, принципів, законів, закономірностей, тенденцій розвитку галузі науки, необхідних для наукового обґрунтування процесів у рамках спеціальності;
- спроможність представляти знання спеціальності шляхом трансформації навчального матеріалу та інтерпретації основних категорій, законів, теорій, принципів для аудиторії студентів;
- показувати уміння використовувати навчальний матеріал у конкретних умовах (практичні заняття), спираючись на засвоєні теоретичні положення;
- здатність розбивати навчальний матеріал на частини в такий спосіб, щоб чітко окреслити його структуру (самостійна робота під контролем наукового керівника);
- застосовувати свої вміння комбінувати елементи, щоб утворити цілісність навчального матеріалу на етапі самостійної підготовки; виконання творчої діяльності;
- демонструвати вміння оцінювати значення того чи іншого матеріалу (елементів досліджень, розв’язання ситуаційних задач тощо), що ґрунтується на чітко розроблених критеріях;
- проведення практичних занять (в присутності наукового керівника), спрямованих на формування умінь пізнавального і аналітичного змісту, а також проектувальних, конструктивних, комунікативних, організаторських;
- формування професійної компетентності і особистих якостей майбутнього викладача відповідно до вимог сучасного розвитку системи вищої освіти в Україні;
- оволодіння навичками проведення практичних занять;
- оволодіння сучасними технологіями, активними та інтерактивними методами навчання;
- формування педагогічної майстерності та індивідуального стилю діяльності викладача.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Філософія і методологія науки
Професійна педагогіка
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Конструювання академічних текстів та академічна доброчесність
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців готовності магістрів до викладацької діяльності у вищих навчальних закладах. Педагогічний практикум – це вид практичної діяльності по здійсненню навчально-виховної діяльності у вищій школі, зокрема викладання спеціальних дисциплін (професійно орієнтованих і професійного спрямування), організація навчальної діяльності студентів, науково-методичної роботи з дисципліни; здобуття знань, вмінь, навичок практичної викладацької діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (виконання індивідуальних завдань) – 40 балів.
Залік – 60 балів (письмово-усне опитування, захист індивідуального завдання)
Рекомендована література: 1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої школи. Історія. Проблеми / А.М. Алексюк. – К.: Либідь, 1998.- 248с
2. Логвиненко Т. Підготовка соціальних працівників в університетах Скандинавських країн: Данія, Норвегія, Швеція : монографія / Тетяна Логвиненко / за ред. Н.Г. Ничкало. –Дрогобич: Видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2015. – 500 с.
3. Теоретико-методичні засади викладання предметів гуманітарного циклу в професійно-технічних навчальних закладах / За ред. Васяновича Г.П. – Львів: Укр.технології. – 2013. – 220 с.
4. •Global Standards for Social Work Education and Training [Electronic resource] // Web-site / IASSW. – [електрон. ресурс]. – Режим доступу: http:// cdn. ifsw. org/ assets/ ifsw_65044-3.pdf
5. Клос Л. (2017). Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до здоров’єзбережувальної діяльності в університетах США: теорія і практика: монографія (за наук. ред. д-ра пед. наук, проф. Лактіонової Г.М.). Львів: Видавництво Львівської політехніки
6. •Клос Л., Матвіїв Р. Методичні вказівки до проходження педагогічної практики студентами магістерської програми спеціальності “соціальна робота”– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009. – 28 с.
7. Жигірь В.І. Професійна педагогіка: Навчальний посібник / В.І. Жигірь, О.А. Чернега; за ред. М.В. Вачевського. – К.: Кондор, 2012. – 336 с
8. Методичні вказівки до вивчення курсів магістерської програми: “Методологія і методика наукових досліджень”, “Зв’язки з громадськістю у соціальній сфері”, “Методика викладання соціальної роботи ”, для студентів базового напряму “Соціологія” спеціальності “Соціальна робота”. Випуск І / Укл. Н.М.Гайдук, Л.Д.Климанська, Л.Є.Клос. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2007. – 48 с.
9. Ничкало Н.Г. Трансформація професійно-технічної освіти України : монографія / Н.Г. Ничкало. — К. : Пед. думка, 2008. — 200 с.
10. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. для студ ВНЗ / В.Л. Ортинський. — К.: Центр учбової літератури, 2009. — 472 с.
11.Гайдук Н.М., Клос Л.Є., Ставкова С.Г., Бєляєва С.Я.,Соціальна робота: практична підготовка студентів на освітньо-кваліфікаційному рівні “бакалавр”: Навч.посібник. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2007. – 164 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).