Педагогічна практика

Спеціальність: Соціальна робота
Код дисципліни: 8.231.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: д.пед.н., доцент Клос Лілія Євгенівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знання фактів, термінології, структур, теорій, принципів, законів, закономірностей, тенденцій розвитку галузі науки, необхідних для наукового обґрунтування процесів у рамках спеціальності; - спроможність представляти знання спеціальності шляхом трансформації навчального матеріалу та інтерпретації основних категорій, законів, теорій, принципів для аудиторії студентів; - показувати уміння використовувати навчальний матеріал у конкретних умовах (практичні заняття), спираючись на засвоєні теоретичні положення; - здатність розбивати навчальний матеріал на частини в такий спосіб, щоб чітко окреслити його структуру (самостійна робота під контролем наукового керівника); - застосовувати свої вміння комбінувати елементи, щоб утворити цілісність навчального матеріалу на етапі самостійної підготовки; виконання творчої діяльності; - демонструвати вміння оцінювати значення того чи іншого матеріалу (елементів досліджень, розв’язання ситуаційних задач тощо), що ґрунтується на чітко розроблених критеріях; - проведення практичних занять (в присутності наукового керівника), спрямованих на формування умінь пізнавального і аналітичного змісту, а також проектувальних, конструктивних, комунікативних, організаторських; - формування професійної компетентності і особистих якостей майбутнього викладача відповідно до вимог сучасного розвитку системи вищої освіти в Україні; - оволодіння навичками проведення практичних занять; - оволодіння сучасними технологіями, активними та інтерактивними методами навчання; - формування педагогічної майстерності та індивідуального стилю діяльності викладача.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки Професійна педагогіка Супутні і наступні навчальні дисципліни: Конструювання академічних текстів та академічна доброчесність
Короткий зміст навчальної програми: Метою вивчення дисципліни є формування у молодих науковців готовності магістрів до викладацької діяльності у вищих навчальних закладах. Педагогічний практикум – це вид практичної діяльності по здійсненню навчально-виховної діяльності у вищій школі, зокрема викладання спеціальних дисциплін (професійно орієнтованих і професійного спрямування), організація навчальної діяльності студентів, науково-методичної роботи з дисципліни; здобуття знань, вмінь, навичок практичної викладацької діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (виконання індивідуальних завдань) – 40 балів. Залік – 60 балів (письмово-усне опитування, захист індивідуального завдання)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої школи. Історія. Проблеми / А.М. Алексюк. – К.: Либідь, 1998.- 248с 2. Логвиненко Т. Підготовка соціальних працівників в університетах Скандинавських країн: Данія, Норвегія, Швеція : монографія / Тетяна Логвиненко / за ред. Н.Г. Ничкало. –Дрогобич: Видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2015. – 500 с. 3. Теоретико-методичні засади викладання предметів гуманітарного циклу в професійно-технічних навчальних закладах / За ред. Васяновича Г.П. – Львів: Укр.технології. – 2013. – 220 с. 4. •Global Standards for Social Work Education and Training [Electronic resource] // Web-site / IASSW. – [електрон. ресурс]. – Режим доступу: http:// cdn. ifsw. org/ assets/ ifsw_65044-3.pdf 5. Клос Л. (2017). Професійна підготовка майбутніх соціальних працівників до здоров’єзбережувальної діяльності в університетах США: теорія і практика: монографія (за наук. ред. д-ра пед. наук, проф. Лактіонової Г.М.). Львів: Видавництво Львівської політехніки 6. •Клос Л., Матвіїв Р. Методичні вказівки до проходження педагогічної практики студентами магістерської програми спеціальності “соціальна робота”– Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009. – 28 с. 7. Жигірь В.І. Професійна педагогіка: Навчальний посібник / В.І. Жигірь, О.А. Чернега; за ред. М.В. Вачевського. – К.: Кондор, 2012. – 336 с 8. Методичні вказівки до вивчення курсів магістерської програми: “Методологія і методика наукових досліджень”, “Зв’язки з громадськістю у соціальній сфері”, “Методика викладання соціальної роботи ”, для студентів базового напряму “Соціологія” спеціальності “Соціальна робота”. Випуск І / Укл. Н.М.Гайдук, Л.Д.Климанська, Л.Є.Клос. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2007. – 48 с. 9. Ничкало Н.Г. Трансформація професійно-технічної освіти України : монографія / Н.Г. Ничкало. — К. : Пед. думка, 2008. — 200 с. 10. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. для студ ВНЗ / В.Л. Ортинський. — К.: Центр учбової літератури, 2009. — 472 с. 11.Гайдук Н.М., Клос Л.Є., Ставкова С.Г., Бєляєва С.Я.,Соціальна робота: практична підготовка студентів на освітньо-кваліфікаційному рівні “бакалавр”: Навч.посібник. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2007. – 164 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).