Автоніка і телематика
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 8.274.00.M.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: к. т. н., доцент Бритковський Василь Михайлович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути
здатним продемонструвати такі результати навчання:
1) Здатність розпізнати й ідентифікувати причинно-наслідкові зв'язки в робочих процесах експлуатації автомобільних транспортних засобів.
2) Знати закономірності формування характеристик і параметрів автомобільних мехатронних систем.
3) Знати методологію дослідження характеристик елементів
втоніки.
4) Знати методологію і технічні засоби дистанційного вимірювання параметрів, транспортних засобів.
5) Знати закономірності приймання, перетворення, зберігання і використання інформації щодо експлуатації автомобільних транспортних засобів.
Результати навчання: ЗН-2. Здатність продемонструвати глибинні знання вітчизняного і зарубіжного наукового доробку та практичного досвіду у галузі транспорту.
ЗН-3. Здатність продемонструвати глибинні знання процесів отримання, перетворення і передачі інформації для дистанційного контролю технічного стану і функціонуваннятавтомобільних транспортних засобів.
УМ-4. Розв'язувати науково-прикладні задачі та приймати обгрунтовані рішення у галузі транспорту.
УМ-5. Розробляти та застосовувати стандарти і протоколи передачі інформації для дистанційного контролю технічного стану і функціонування автомобільних транспортних засобів.
АіВ-1. Здатність самостійно проводити наукові дослідження приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Алгоритми і методи комп'ютерного діагностування автомобілів
Організація та безпека руху автотранспортних засобів
Телеметрія на автомобільному транспорті
Інтелектуальні системи автомобілів
Короткий зміст навчальної програми: Способи телевимірювань. Кількісна оцінка телеметричної інформації. Адаптивні процедури. Телеметричні сенсори. Канали і лінії передавання. Оброблення та аналіз телеметричної інформації. Системи позиціонування. Системи зв’язку. Диспетчерські системи. Системи моніторингу мобільніх об'єктів. Інтелектуальні транспортні засоби.
Опис: Основні задачі телеметрії та їх застосування в автомобільному транспорті.
Основи теорії телеметрії.
Методи передачі телеметричних сигналів.
Технічні засоби телеметрії.
Основи обробки та аналізу телеметричної інформації.
Стандарти і технології сучасної транспортної телеметрії.
Системи моніторингу мобільних об'єктів.
Автоматизовані системи керування дорожнім рухом.
Навігаційні системи.
Інтелектуальні транспортні засоби.
Методи та критерії оцінювання: • виконання практичних робіт (30%)
• підсумковий контроль (тести (60%), усне опитування (10%)): письмово-усна форма (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Автоніка і телематика» проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного й екзаменаційного контролів.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни «Автоніка і телематика» проводиться за такими формами: усне опитування студентів з теоретичного матеріалу; виконання розрахункових завдань.
Максимальна кількість балів при оцінюванні знань студентів виставляється за такими критеріями:
- під час опитувань на практичних заняттях — за повну і ґрунтовну відповідь на задане запитання з теми заняття;
- виконання розрахункових завдань — за правильне застосування теоретичних знань під час розв’язання практичних задач.
Екзаменаційний контроль з дисципліни «Автоніка і телематика» проводиться у вигляді виконання контрольних завдань. Для об’єктивного оцінювання знань та умінь студента завдання включають тести трьох рівнів складності.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Алексієв В.О. А Мехатроніка, телематика, синергетика у транспортних додатках: навчально-методичний посібник / В.О. Алексієв, О.П. Алексієв, Ніконов О.Я. – Харків : ХНАДУ, 2011. – 212 с
2. Волков. В.П. Інформаційні технології в технічній експлуатації автомобілів [Текст]: навч. посіб. [для студентів автомоб.-дорож. вузів і ф-тів] / [В. П. Волков, В. П. Матейчик, П. Б. Комов та ін.; за заг. ред. В. П. Волкова]; Харків. нац. автомоб.-дорож. ун-т. - Харків: ХНАДУ, 2015. - 387 с.
3. Бєляєвський Л.С., Топольськов Є.О., Сердюк А.А. та інш. Глобальні супутникові системи навігації та зв’язку на транспорті. Навчальний посібник для ВУЗів транспортного профілю. – К.: В-во «ДажБог», 2009. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).