Теорія і практика наукових досліджень у галузі транспорту

Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 8.274.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Дмитрів Ігор Васильович, кандидат технічних наук, доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни є формування у студентів здатності продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у галузі транспорту на міжнародному та національному рівні.
Завдання: ФК 9. Здобуття глибинних знань з теорії механічних коливань, методології дослідження коливальних явищ у приводах і системах підресорювання автомобілів, динаміки руху, стійкості та керованості транспортних засобів;
Результати навчання: УМ 1. Вибирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних і емпіричних досліджень у галузі транспорту; УМ 2. Проводити наукові дослідження та виконувати наукові проєкти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій; УМ 6. Здійснювати з використанням сучасних методів та засобів натурне і математичне моделювання інтелектуальних систем автомобіля; АіВ 1. Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення; АіВ 3. Здатність усвідомлювати та нести особисту відповідальність за одержані результати досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: - Теорія і практика наукових досліджень. Супутні дисципліни: - Системний аналіз на транспорті; - Дослідницький семінар у галузі транспорту; - Теорія і практика наукових досліджень у галузі транспорту.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи наукових досліджень. Загальна методологія опису технічних об'єктів в галузі транспорту. Елементи теорії математичної статистики опрацювання результатів досліджень. Багатофакторний дисперсійний аналіз. Статистичне визначення кореляційного зв'язку. Методика кореляційно-регресійного аналізу. Особливості планування експерименту в галузі транспорту. Програмно-апаратне забезпечення наукових досліджень. Оформлення результатів наукових досліджень.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (40%): письмові звіти з практичних робіт. • підсумковий контроль (60%, екзамен): тестування (50%), усна складова (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Згідно навчального плану та робочої програми
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Дмитрів І.В. Автомобільний транспорт. Теорія і практика наукових досліджень. Навчальний посібник. Національний університет „Львівська політехніка”. – Львів : СПОЛОМ, 2019. 316 с. 2. Дмитрів В.Т. Механіко-технологічні основи систем доїльних установок. Теорія та експеримент : монографія. Львів : СПОЛОМ, 2017. 350 с. 3. Кіндрацький Б.І. Мехатроніка автомобілів: навч. посібник. - Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2018. 168 с. 4. Адамчук В.В., Дмитрів В.Т., Дмитрів І.В., Лаврик Ю.М. Адаптивний мікропульсатор автоматизованого доїльного апарата. Теорія та експеримент : монографія. Львів. Нац. Аграрн. Ун-т. Львів : СПОЛОМ, 2016. 152 с. 5. Вимірювальні перетворювачі (сенсори) :підручник / В.М. Ванько, Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук, Ю.В. Яцук; за заг. ред. проф. Є.С. Поліщука та проф. В.М. Ванька . – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 584 с. 6. Дорожовець М. Опрацювання результатів вимірювань: Навч. Посібник. Львів : Вид-во Національного університету „Львівська політехніка”, 2007. 624 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).