Педагогічна практика

Спеціальність: Транспортні технології (за видами)
Код дисципліни: 8.275.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Транспортні технології
Лектор: Доктор технічних наук, професор Форнальчик Євген Юліанович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Оволодіння методами та методиками забезпечення навчального процесу та ефективної передачі знань і вмінь студентам спеціальності 275 «Транспортні технології».
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність до письмової та усної комунікації українською та англійською мовами (ЗК1); 2. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними (ЗК2); 3. Уміння бути критичним та самокритичним для розуміння чинників, які мають позитивний чи негативний вплив на комуні-кацію, та здатність визначити та врахувати ці чинники в конкрет-них комунікаційних ситуаціях (ЗК3); 4. Уміння планувати та керувати часом (ЗК4); 5. Уміння показати обізнаність про рівні можливості та гендерні питання (ЗК5); 6. Уміння працювати у міжнародному контексті (ЗК15); 7. Уміння діяти на основі етичних міркувань (ЗК16); 8. Уміння ефективно спілкуватися на професійному та соціаль-ному рівнях (ЗК17); 9. Уміння думати абстрактно, здатність до аналізу та синтезу, що дозволяє формулювати висновки для різних типів складних управлінських задач, здійснювати планування, аналіз, контроль та оцінювання власної роботи та роботи інших осіб (ЗК18); 10. Науково-педагогічний дух, ініціативність через здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в управлінні наукою та в області ділового адміністрування (ЗК19); 11. Уміння діяти з соціальною відповідальністю та громадянською свідомістю (ЗК22); 12. Визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи (ЗК23); 13. Правильне розуміння і повага до багатокультурності та відмінності (ЗК24). Фахові компетентності: 1. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень (ФК8); 2. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати й узагальнювати зовнішню і внутрішню управлінську інформацію для здійснення планування, організовування, мотивування працівників та контролю за діяльністю підлеглих в підрозділах транспортних систем (ФК9); 3. Здатність застосовувати науково-педагогічні знання й практичні навики для розв’язання науково-прикладних задач наукової спеціальності (ФК10); 4. Уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу, пов’язану з науково-педагогічною діяльністю, шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання (ФК11); 5. Здатність визначати мотиви науково-педагогічної діяльності (ФК13).
Результати навчання: Знання: 1. Здобуття поглиблених знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 275 Транспортні технології (за видами), які будуть достатніми, щоб успішно організовувати та проводити наукові дослідження і успішно прилюдно захищати їх результати на наукових семінарах та спеціалізованих вчених радах (ЗН12). Уміння: 1. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для розв’язання науково-прикладних завдань у галузі транспорту з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів (УМ9). 2. Використовувати у науково-педагогічній практиці знання з транспортних технологій, застосовувати методологічний інструментарій пізнання, аналізувати отримані результати досліджень в рамках існуючих теорій, робити обґрунтовані висновки (УМ12). Комунікація: 1. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях (КОМ2). Автономія і відповідальність: 1. Здатність усвідомлювати потребу навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових знань (АіВ2). 2. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики (АіВ3). 3. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності, їх застосування (АіВ4).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Професійна педагогіка Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Академічне підприємництво
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення навчальної дисципліни «Педагогічна практика» здобувач набуває навиків володіння методами та методиками забезпечення навчального процесу та ефективної передачі знань та вмінь студентам спеціальності 275 «Транспортні технології (за видами)». Матеріали, які розглядаються під час вивчення цієї навчальної дисципліни забезпечують проведення теоретичних та експериментальних досліджень здобувачами третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за такими напрямками (відповідно до ОНП): 1. Визначення закономірностей взаємного впливу транспортних систем і зовнішнього середовища. 2. Закономірності формування транспортних потоків і розроблення систем організації руху та технології управління ними.
Опис: 1. Розроблення робочої програми дисципліни (за вибором) 2. Відвідування лекційних, практичних та лабораторних занять, що проводять провідні фахівці кафедри. Відвідування виховної години 3. Розроблення плану та структури лекцій 4. Розроблення плану та структури практичного заняття 5. Розроблення плану та структури лабораторного заняття 6. Розроблення плану та структури виховної години 7. Читання пробної лекції 8. Проведення практичного заняття 9. Проведення лабораторного заняття 10. Проведення виховної години 11. Написання підсумкового звіту за практику
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів здійснюється такими методами: 1. Захист звіту з практику.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звіту з педагогічної практики - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література Базова: 1. Закон України «Про вищу освіту» №1556-VII, із змінами від01.07.2014р - [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://osvita.ua/legislation/law/2235/ 2. Беседіна Л.М. Педагогічна майстерність, активні методи навчання та методична робота у навчальних закладах: метод. Посібник/Л.М.Бесєдіна – 2-ге вид., перероб. І доп.-К.:Логос,2009 3.Волкова Н.П. Педагогіка: посіб. для студентів вищих навчальних закладів. – К.: Видавничий центр «Академія», 2001 4. Гура О.І.Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл./Щ.І.Гура.- К.: Центр навчальної літератури,2005. 5. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі: для студ. вищ. навч. закл./ В.М.Нагаєв. - К.: Центр навчальної літератури,2005. 6. Туркот Т.І. Психологія і педагогіка вищої школи в запитаннях і відповідях: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл./ Т.І. Туркот. – К.: Кондор, 2011. 7. Гаврилов Е. В.Системологія на транспорті. Технологія наукових досліджень і технічної творчості [Е. В Гаврилов., М. Ф Дмитриченко., В. К Доля. та ін.] ; за ред. М. Ф. Дмитриченка. – К.: Знання України, 2007. – 318 с. – (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. та ін.; кн. 2). 8. Доля В.К. Прогнозування параметрів транспортних систем. / В.К. Доля, Я.В. Санько, Т.О. Самісько. – Х.: ХНАМГ, 2012. – 312 с. 9. Лобашов О. О. Моделювання впливу мережі паркування на транспортні потоки в містах / О. О. Лобашов. – Х. : ХНАМГ, 2010. – 170 с. 10. Поліщук В. П. Теорія транспортного потоку: методи та моделі організації дорожнього руху / В.П. Поліщук, О.П. Дзюба. – К.: Знання України, 2008. – 175 с. Допоміжна: 1. Михайличенко О.В. Методика викладання суспільних дисциплін у вищій школі: навч. посібник/ О.В. Михайличенко – Суми: СумДПУ, 2009. 2. Міхеєв В.В. Методика навчання інформатики: метод. посібник для студ. вищих пед. навч. закл. / В.В. Міхеєв. – Житомир Поліграфічний центр ЖДУ ім. І. Франка, 2004 3. Гаврилов Е.В. Системологія на транспорті. Організація дорожнього руху [Гаврилов Е.В., Дмитриченко М.Ф., Доля В.К. та ін.]; за ред. М.Ф. Дмитриченка. – К.: Знання України, 2007. – 452 с. – (5 кн. / Гаврилов Е.В., Дмитриченко М.Ф., Доля В.К. та ін.; кн. 4).
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).