Комунікації в науці та інтелектуальна власність у сфері публічного управління

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне врядування
Лектор: Кандидат наук з державного управління, доцент Дзяна Галина Олексіївна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у здобувачів сучасних теоретичних і практичних знань, умінь і навиків із проблематики засад творчої діяльності та права інтелектуальної власності; комплексного аналізу комунікацій у науці та академічної доброчесності.
Завдання: – формувати у здобувачів знання про суспільну цінність творчої діяльності та право інтелектуальної власності; – формування у слухачів знань та вмінь користуватися базами даних та здійснювати публікаційну активність; – формування знань про академічну доброчесність та навиків дотримання етичних вимог до науковця
Результати навчання: здобувач повинен знати: – теоретичні основи комунікацій у науці та академічної доброчесності; – теоретичні основи творчої діяльності та інтелектуальної власності; – законодавство України та міжнародні акти, зокрема договори, що регулюють відносити у сфері академічної доброчесності та інтелектуальної власності; здобувач повинен уміти: – використовувати законодавство України та міжнародні акти, що регулюють відносини у сфері академічної доброчесності та інтелектуальної власності; – використовувати сучасні засоби пошуку інформації; – здійснювати публікаційну активність
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні НД: Дослідницький семінар у галузі публічного управління та адміністрування, Педагогічна практика
Короткий зміст навчальної програми: Основою вивчення дисципліни є освоєння аспірантами сучасних підходів до застосування сучасних інструментів для комунікативної активності в науці та дотримання академічної доброчесності
Опис: Наукова комунікація: історія, складові, сучасні тренди Основи інформаційного пошуку. Наукові пошукові системи та бази даних Цифрова наукова комунікація. Засоби системи Інтернет для здійснення наукової комунікації Наукометрія. Цифрові ідентифікатори Публікаційний процес наукової статті. Референс менеджери Публікаційна активність і розробка дисертаційного проекту як інструменти здобуття наукової кваліфікації Візуалізація результатів наукових досліджень Академічна доброчесність: концепція та практика Законодавство України з питань академічної доброчесності Порушення академічної доброчесності Санкції за порушення академічної доброчесності Етичні кодекси та етичні комісії з питань академічної доброчесності
Методи та критерії оцінювання: Контроль і оцінювання умінь і навиків здійснюється під час проведення практичних занять і має на меті перевірку рівня підготовленості здобувача до виконання конкретної роботи. Уміння та навики здобувачів з навчальної дисципліни оцінюються у кілька етапів, які передбачають поточний аудиторний та підсумковий контроль. Одержані здобувачем бали за систематичність та активність роботи упродовж семестру, виконання творчої роботи додаються. Загальна (сумарна) кількість балів з навчальної дисципліни є основою для прийняття рішення щодо отримання здобувачем оцінки з навчальної дисципліни.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (опрацювання практичних завдань і презентація результатів під час практичних занять) – до 20 балів. Виконання і захист індивідуального навчально-практичного завдання (ІНПЗ) – до 20 балів. Підсумковий контроль – екзамен – до 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Дзяна Г.О. Комунікації в публічній сфері : навч.-метод. реком. для слух. спец. 281 «Публічне управління та адміністрування» / Г. О. Дзяна. – Львів : ЛРІДУ НАДУ, 2018. – 52 с. Комунікації в публічному адмініструванні : конспект лекцій / [О. В. Шебаніна, В. П. Клочан, С. І. Тищенко та ін.]. Миколаїв : МНАУ, 2018. 200 с. Коротич О.Б. Комунікації у державних інституціях : навч. посіб. / Коротич О.Б. – Х. : ХарРІ НАДУ Магістр , 2012. – 200 с. Дзяна Г.О., Дзяний Р.Б. Управління комунікаціями в умовах криз // Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права: фаховий науковий журнал. Випуск № 2. 2022. Громадська наукова організація «Фундація публічно-правових ініціатив». Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. С. 13-21. Тицька Я. «Академічна доброчесність» та «академічна відповідальність» у забезпеченні якості освіти. URL:http://www.pgp-journal.kiev.ua/archive/2018/11/37.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).