Управління регіонами в Європейському Союзі

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.039
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне врядування
Лектор: Панфілова Тетяна Олександрівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Поглиблення знань аспірантів щодо принципів управління регіонами в Європейському Союзі, використання набутих знань для можливості адаптації зарубіжного досвіду та впровадження в практику управління в різних сферах суспільного життя України
Завдання: 1.1. Здатність організувати власне наукове дослідження, використовуючи сучасну методологію дослідницької роботи 1.2. Здатність визначати, отримати доступ, аналізувати та поєднувати інформацію з різних джерел, документів для дослідження відповідних проблем публічного управління 1.4. Здатність представлення результатів власного наукового дослідження рідною та іноземною мовами 1.5. Здатність ефективно висвітлювати, поширювати та передавати результати досліджень 1.6. Спроможність запобігати порушенню загальних моральних принципів наукової діяльності у процесі здійснення досліджень 1.7. Науково-експертна компетентність у сфері соціального, культурного та гуманітарного розвитку 1.8. Комунікативні навички читання з управлінської тематики на фаховому рівні - вміння розуміти тексти за управлінськими темами та науковим стилем; вміння читати, анотувати і реферувати іншомовну спеціальну фахову літературу
Результати навчання: 1. Здатність концептуалізувати, розробляти та впроваджувати результати наукового дослідження для генерації нових знань 2. Здатність створювати та обґрунтовувати нові знання шляхом проведення дослідження, розширювати передові напрями розвитку теорії та практики публічного управління, публікувати результати досліджень у провідних міжнародних виданнях 3. Спілкування та здатність ефективно представляти дослідницькі ідеї в усній і письмових формах перед фаховою та не фаховою аудиторією 4. Відповідно використовувати інформаційні технології для менеджменту базами даних, запису та презентації матеріалу 5. Підготовка проектних пропозицій із проблем публічної сфери, що включають планування, розподіл і моніторинг заходів із визначенням інструментів, ресурсів для розвитку проекту, його впровадження та оцінювання 6. Застосування європейського досвіду врядування в публічній сфері 7. Демонструвати детальне розуміння використовуваних методик і технологій наукового дослідження 8. Аналізувати поточні навчальні потреби, пов’язані з дослідженням і з розвитком загальних компетентностей; брати участь у відповідній навчальній діяльності 9. Демонструвати систематичне сприйняття та розуміння системи знань із теорії та практики публічного управління та здатність їх використовувати у вирішенні непередбачених задач 10. Розробляти пропозиції (проекти) до регіональних і галузевих програм соціальноекономічного розвитку, цільових перспективних програм і комплексів заходів, спрямованих на підвищення ефективності соціально-економічного розвитку на основі методології системного аналізу, виходячи із ресурсного забезпечення та механізмів впровадження державно-управлінських рішень 11. Успішне засвоєння знань специфіки аналізу, обробки та інтерпретації інформації у процесі інформаційно-аналітичної діяльності у професійній, науковій і науково-освітній сферах 12. Успішно захистити дисертаційне дослідження
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Світовий досвід організації публічного управління та публічної служби Проблеми децентралізації і реформування місцевого самоврядування Історія, сучасний стан і проблеми публічного управління в Україні
Короткий зміст навчальної програми: "Управління регіонами в Європейському Союзі передбачає поглиблення знань аспірантів щодо принципів управління регіонами в Європейському Союзі, використання набутих знань для можливості адаптації зарубіжного досвіду та впровадження в практику управління в різних сферах суспільного життя України
Опис: Регіональний та локальний розвиток Європейського Союзу. Система класифікації територіальних одиниць ЄС. Генеза механізмів управління регіонами на зламі тисячоліть. Інституційне забезпечення міжрегіонального співробітництва. Реалізація загальноєвропейських стандартів управління на локальному рівні.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами оцінювання є усний та письмовий контроль (участь у семінарських заняттях, виконання самостійної роботи). Підготовка та представлення на семінарському заняття доповіді (до 10 хв., обсяг друкованого тексту: до 10 с., Times New Roman 12, інтервал 1; презентації (6-10 слайдів))
Критерії оцінювання результатів навчання: Логічність, системність, новизна.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Грицяк І.А. Правова та інституційна основи Європейського Союзу: підручник (з грифом МОН України) / І.А. Грицяк, В.В. Говоруха, В.Ю. Стрельцов / за заг. ред. М. Бойцуна, І. Грицяка, Я. Мудрого, О. Рудіка, Л. Прокопенка, В. Стрельцова. – Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2009. – 620 с. Європейський Союз у ХХІ столітті: функціонування та розвиток: монографія / кол. авт.; за аг. ред. чл.-кор. НАН України, проф. В.С.Загорського, проф. О.Я.Красівського. – Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2016. – 632 с. Киричук О.С. Історія Європейської інтеграції: етапи, результати та досягнення. Політичні виклики європейської інтеграції. Курс лекцій для слухачів. – Львів, 2011. – 82 с. Інституційні основи ЄС. Курс лекцій для слухачів спеціальності «Публічне адміністрування». – Лівів, 2011. – 49 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).