Фінанси та ключові показники бізнесу
Спеціальність: Бізнес-адміністрування: стратегічний розвиток та інновації
Код дисципліни: 7.073.15.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Пилипенко Любомир Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
- здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог;
- здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
- здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення;
- мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність;
- вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: -.
Супутні навчальні дисципліни: Управління проєктами у бізнес-середовищі; Стратегічний менеджмент.
Короткий зміст навчальної програми: Фінансова звітність як джерело інформації для прийняття фінансових управлінських рішень. Компоненти фінансової звітності щодо відображення результатів діяльності підприємства. Управління витратами підприємства. Фінансово-економічне обґрунтування прийняття управлінських рішень щодо витрат. Аналіз фінансово-майнового стану підприємства. Аналіз результатів діяльності підприємства. Оцінювання вартості бізнесу та інвестиційний аналіз.
Опис: Тема 1. Фінансова звітність як джерело інформації для прийняття фінансових управлінських рішень
Склад публічної фінансової звітності. Економічна характеристика майна і капіталу підприємства. Баланс, його будова і призначення.
Тема 2. Компоненти фінансової звітності щодо відображення результатів діяльності підприємства
Звіт про прибутки і збитки, його будова, призначення і економічна характеристика статей розкриття. Звіт про рух грошових коштів, взаємов’язок прибутку і чистого грошового потоку.
Тема 3. Управління витратами підприємства.
Витрати як об’єкт управління, їхня класифікація. Системи калькулювання витрат. Аналіз взаємозв’язку «витрати-обсяг діяльності – прибуток», точка беззбитковості.
Тема 4. Фінансово-економічне обґрунтування прийняття управлінських рішень щодо витрат
Шаблони операційних управлінських рішень щодо релевантних витрат. Цільова калькуляція собівартості продукту. Функціональний менеджмент витрат.
Тема 5. Аналіз фінансово-майнового стану підприємства
Порівняльний (горизонтальний, вертикальний, трендовий, одновимірний, багатовимірний аналізи фінансової звітності підприємства). Аналіз фінансової стійкості підприємства. Аналіз ліквідності та платоспроможності підприємства.
Тема 6. Аналіз результатів діяльності підприємства
Аналіз ділової активності підприємства. Аналіз ефективності функціонування (рентабельності) підприємства. Проформи показників ефективності діяльності підприємства (не бухгалтерські показники EBIT, EBITDA тощо).
Тема 7. Оцінювання вартості бізнесу та інвестиційний аналіз
Підходи до трактування сутності вартості бізнесу. Підходи і методи оцінювання вартості бізнесу. Вибір ставки дисконтування. Методика інвестиційного аналізу
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – вирішення задач, усне опитування, тестування у ВНС. Екзаменаційний контроль – письмова та усна компоненти
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): розв’язування задач, усне опитування, тестування у віртуальному середовищі;
підсумковий контроль (70%, іспит): тестові завдання, усна компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Загородній А.Г. Бухгалтерський облік. Основи теорії та практики : підручник // А.Г. Загородній, Г.О. Партин, Т.І. Партин, О.І. Тивончук. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 416 с. – мова: укр. і англ.
2. Партин Г.О. Управлінський облік: підручник / Г. О. Партин, А. Г. Загородній, А. І. Ясінська, Т. І. Воскресенська. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 340 с.
3. Голов С.Ф. Управлінський облік : підручник. К.: «Центр учбової літератури», 2018. 534 с.
4. Партин Г.О. Фінансовий менеджмент: підручник / Г. О. Партин, Н. Є. Селюченко. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 388 с.
5. Непочатенко О.О. Фінансовий менеджмент: підручник. К.: «Центр учбової літератури», 2019. 496 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).