Психологія та особиста ефективність керівника
Спеціальність: Бізнес-адміністрування: стратегічний розвиток та інновації
Код дисципліни: 7.073.15.E.015
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: к.держ.упр., доц. Колосовська І.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: • Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
• Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);
• Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
• Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту;
• Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
• Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процсі управління людьми;
• Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом;
• Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
- Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний та аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах;
- Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на поведінку для вирішення професійних задач;
-. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу;
- Знати об’єкт, предмет, завдання, структуру, методи, історію і сучасний стан психології управління; основні положення психології особистості керівника та організації в управлінні; психологічний зміст функції мотивування; психологічні аспекти управлінських рішень; основні форми ділового спілкування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Особистісні та командні взаємодії
Короткий зміст навчальної програми: Курс «Психологія та особиста ефективність керівника» є навчальною дисципліною, яка дає знання про психологічний профіль ефективного керівника як особистості, що відзначається єдністю емоційних, раціональних і вольових чинників; вплив рівня емоційного інтелекту на компетентність керівника у сфері організації як особистої роботи, так і роботи усього персоналу організації, уміння приймати ефективні управлінські рішення та застосовувати сучасні концепції самоменеджменту для підвищення особистої ефективності.
Опис: - Психологія управлінського впливу: влада, авторитет, лідерство
- Керівник як суб’єкт прийняття управлінських рішень
- Соціально-психологічні аспекти управлінського спілкування.
- Мотиваційні механізми та технології ефективного керівництва
- Моральність та доброчесність керівника
- Шляхи забезпечення публічного успіху керівника
- Сучасні підходи та методи підвищення особистої ефективності керівника
Методи та критерії оцінювання: • вибіркове усне опитування на початку занять;
• фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.;
• фронтальна перевірка виконання письмових завдань;
• оцінка активності студентів у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.;
• письмова (до 45 хв.) контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточна успішність - 40 балів
Іспит відповідно до затверджених завдань - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Корман М.М. Психологічний профіль ефективного керівника: Методичний посібник. – Тернопіль, 2012. – 112 с.
Книш А. Є. Емоційний інтелект лідера у сфері бізнесу: навч. посібник / за заг. ред. О. Г. Романовського, С. В. Калашникової. К.: ДП «НВЦ Пріоритети», 2016. 40 с.
Кузьмін О.Є. Креативний менеджмент: навч. посіб. / О. Є. Кузьмін, С. В. Князь, І. В. Литвин, Д. К. Зінкевич. - Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2010.51 с.
Нестуля О.О. Основи лідерства. Тренінг лідерських якостей та практичних навичок менеджера: навч. посіб. / О.О. Нестуля, С.І. Нестуля, В.В. Карманенко – К.: Знання, 2013. – 287 с.
Психологія управління. Методичні вказівки для самостійної роботи для студентів усіх форм навчання економічних спеціальностей / уклад. О. Г. Романовський, Л. М. Грень, С. В. Карлюк. – Харків : Видавництво Іванченка І. С., 2021. – 51 с.
Романовський О.Г. Психологія управлінської діяльності лідера: навчально-методичний посібник / Романовський О.Г., Михайличенко В.Є., Грень Л.М., Книш А.Є. – за заг. ред. О.Г. Романовського. – Харків: ТОВ «В справі», 2016. – 48 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).