Система публічного управління

Спеціальність: Ринкова аналітика
Код дисципліни: 7.281.04.O.005
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Гуменюк В.В., к.е.н., доц. Сенів Л.А.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Система публічної влади в Україні» є: підготовка фахівців з публічного управління та адміністрування, здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері побудови та функціонування державної влади та місцевого самоврядування; засвоєння знань щодо структури та повноважень державного апарату, формування та функціонування законодавства, як основного інструменту владного впливу.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК02. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК03. Здатність розробляти та управляти проєктами. ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні. ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології. ЗК06. Здатність до професійного спілкування іноземною мовою. ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС 1.3.Здатність здійснювати секторальне планування та прогнозування розвитку територій. ФКС2.2.Здатність демонструвати та застосовувати знання у сферах публічного управління щодо державного та громадського контролів та приймати оптимальні рішення.
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: знати: - основні поняття та категорії система публічної влади; - поняття і ознаки держави, її функції; - система публічної влади; - поняття, функції, систему права. вміти: - розуміти та користуватися поняттями і категоріями системи публічної влади; - знати основні шляхи побудови та функціонування сучасної системи публічної влади; - орієнтуватися в законодавстві щодо системи публічної влади України.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Публічна служба і HR-менеджмент Адміністративний менеджмент в публічних та приватних фінансах Державний контроль за товарними ринками Ефективне управління ресурсами
Короткий зміст навчальної програми: «Система публічної влади в Україні» є дисципліною, знання якої необхідне для ефективної діяльності фахівців у публічному адмініструванні, державному та корпоративному управлінні, як теоретиків, так і практиків. Підготовлений фахівець повинен вміти: застосовувати набуті знання в професійному житті, користуватися науковими джерелами та актами публічного права.
Опис: 1. Зміст та основні поняття публічної влади. 2. Поняття, ознаки, функції та види держави. 3. Правовий механізм публічного управління. 4. Основні правові системи світу. 5. Поняття, зміст, системи законодавства та права, як основи публічного управління. 6. Законність, правопорядок, правопорушення та відповідальність. 7. Рівні публічного управління. 8. Участь громадськості у публічному управлінні. 9. Сучасні тенденції трансформації публічного управління в Україні.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Поточний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування за темами лекційного курсу, усне та фронтальне опитування, виступи на практичних заняттях. Екзаменаційний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль-40%, екзаменаційний контроль-60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Рабінович П. М. Основи теорії та філософії права: навч. посібник. Львів : Видавництво ЛОБФ «Медицина і право», 2021. 256 с. https://law.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/04/Posibnyk_maket__2021_2.pdf 2. Є.І. Бородін В.В. Кравченко С.А. Квітка Місцеве самоврядування в системі публічного управління : навч. посіб. у схемах. – Дніпро : ГРАНІ, 2018. - 148 с http://dridu.dp.ua/biblioteka/doc/Mistseve_samovryaduvannya.pdf 3. Крестовська Н. М., Матвєєва Л. Г. Теорія держави і права. Підручник. Практикум. Тести: підручник. 2-ге вид., виправлене і доповнене. Київ : Юрінком Інтер, 2019. 584 с. 4. Загальна теорія права: підручник / О. В. Петришин, Д. В. Лук’янов, С. І. Максимов, В. С. Смородинський та ін. ; за ред. О. В. Петришина. Харків : Право, 2020. 568 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Система публічного управління (курсовий проєкт)

Спеціальність: Ринкова аналітика
Код дисципліни: 7.281.04.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Гуменюк В.В., к.е.н., доц. Сенів Л.А.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Система публічної влади в Україні» є: підготовка фахівців з публічного управління та адміністрування, здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері побудови та функціонування державної влади та місцевого самоврядування; засвоєння знань щодо структури та повноважень державного апарату, формування та функціонування законодавства, як основного інструменту владного впливу.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. ЗК02. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо. ЗК03. Здатність розробляти та управляти проєктами. ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні. ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології. ЗК06. Здатність до професійного спілкування іноземною мовою. ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС 1.3.Здатність здійснювати секторальне планування та прогнозування розвитку територій. ФКС2.2.Здатність демонструвати та застосовувати знання у сферах публічного управління щодо державного та громадського контролів та приймати оптимальні рішення.
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: знати: - основні поняття та категорії система публічної влади; - поняття і ознаки держави, її функції; - система публічної влади; - поняття, функції, систему права. вміти: - розуміти та користуватися поняттями і категоріями системи публічної влади; - знати основні шляхи побудови та функціонування сучасної системи публічної влади; - орієнтуватися в законодавстві щодо системи публічної влади України.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Публічна служба і HR-менеджмент Адміністративний менеджмент в публічних та приватних фінансах Державний контроль за товарними ринками Ефективне управління ресурсами
Короткий зміст навчальної програми: «Система публічної влади в Україні» є дисципліною, знання якої необхідне для ефективної діяльності фахівців у публічному адмініструванні, державному та корпоративному управлінні, як теоретиків, так і практиків. Підготовлений фахівець повинен вміти: застосовувати набуті знання в професійному житті, користуватися науковими джерелами та актами публічного права.
Опис: 1. Зміст та основні поняття публічної влади. 2. Поняття, ознаки, функції та види держави. 3. Правовий механізм публічного управління. 4. Основні правові системи світу. 5. Поняття, зміст, системи законодавства та права, як основи публічного управління. 6. Законність, правопорядок, правопорушення та відповідальність. 7. Рівні публічного управління. 8. Участь громадськості у публічному управлінні. 9. Сучасні тенденції трансформації публічного управління в Україні.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Поточний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування за темами лекційного курсу, усне та фронтальне опитування, виступи на практичних заняттях. Екзаменаційний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль-40%, екзаменаційний контроль-60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Рабінович П. М. Основи теорії та філософії права: навч. посібник. Львів : Видавництво ЛОБФ «Медицина і право», 2021. 256 с. https://law.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/04/Posibnyk_maket__2021_2.pdf 2. Є.І. Бородін В.В. Кравченко С.А. Квітка Місцеве самоврядування в системі публічного управління : навч. посіб. у схемах. – Дніпро : ГРАНІ, 2018. - 148 с http://dridu.dp.ua/biblioteka/doc/Mistseve_samovryaduvannya.pdf 3. Крестовська Н. М., Матвєєва Л. Г. Теорія держави і права. Підручник. Практикум. Тести: підручник. 2-ге вид., виправлене і доповнене. Київ : Юрінком Інтер, 2019. 584 с. 4. Загальна теорія права: підручник / О. В. Петришин, Д. В. Лук’янов, С. І. Максимов, В. С. Смородинський та ін. ; за ред. О. В. Петришина. Харків : Право, 2020. 568 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).