Державна політика та врядування
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 7.281.06.O.009
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Публічне врядування
Лектор: Буник Микола Зиновійович
Підбережник Надія Петрівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
ЗК03. Здатність розробляти та управляти проектами
ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний та культурний рівні
ЗК05. Здатність приймати обґрунтовані рішення та використовувати сучасні комунікаційні технології
ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
СК02. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління та інших організацій публічної сфери
СК04. Здатність визначати показники сталого розвитку на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях
СК07. Здатність самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, аналітичні довідки, пропозиції, доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування.
СК08. Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому та організаційному рівнях
СК09. Здатність здійснювати наукову та дослідницьку діяльність у сфері публічного управління та адміністрування
Результати навчання: РН01. Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень.
РН02.Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення
РН07. Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи.
РН11. Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень.
РН12. Планувати і здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір та використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Управління розвитком територій
Аналіз вигід та витрат в публічному секторі
Короткий зміст навчальної програми: "Державна політика та врядування" передбачає ознайомлення слухачів з основами аналізу публічної політики на загальнодержавному, галузевому і регіональному рівнях та підготовки пропозицій стосовно її формування, у тому числі розроблення та проведення експертизи проектів програм, концепцій, стратегій, проектів законів та інших нормативно-правових актів, поглиблення знань щодо системного аналізу функціонування системи публічного врядування та її складових, використання набутих знань для аналізу сучасних політико-управлінських ситуацій в Україні.
Опис: Методологічні передумови вивчення політики та врядування.
Феномен влади.
Демократія як форма організації сучасного врядування.
Система врядування. Бюрократія.
Політичні ідеології і державна політика.
Аналіз політики як професійна діяльність.
Інформація як основа аналітичної діяльності.
Концептуальні моделі в аналізі публічної політики.
Складові політики: цілі, суб'єкти, рішення.
Визначення та формулювання проблем.
Аналіз проблем і пошук рішень.
Прийняття та реалізація рішень.
Оцінювання публічної політики та представлення результатів аналізу.
Методи та критерії оцінювання: Основними поточними формами навчання є лекції, семінарські заняття, самостійна робота, виконання контрольних робіт.
Підсумковий контроль проводиться у формі тестових завдань.
для заочної форми: 60-іспит; 30- ІНПЗ, 10 – поточний;
для денної: 60 – іспит, 20-ІНПЗ, 20- поточний.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критеріями оцінювання є виконання навчальних завдань курсу, відвідування лекцій, участь у семінарах, самостійна робота
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Буник М. Основи аналізу державної політики. Навчальний посібник. Львів: ЛРІДУ НАДУ 2015. – 128с.
Буник М. Концептуальні засади взаємодії політики і управління. Навчальний посібник. Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2010. – 136с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).