Будівельна теплофізика

Спеціальність: Енергоефективні будівлі та інженерні системи (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.09.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., професор Шаповал Степан Петрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни Будівельна теплофізика є оволодіння фізичною суттю і методами розрахунку теплового, повітряного і вологісного режиму будинків, вміння їх прогнозувати і враховувати при конструюванні систем забезпечення мікроклімату (СКМ). Вона є теоретичною основою опалення, вентиляції і кондиціювання повітря і дає можливість більш глибоко сприймати ці дисципліни і розуміти їх. Майбутній бакалавр в процесі вивчення курсу повинен вміти з певними допущеннями встановлювати режим будинку, його окремих приміщень і захищень з тим, щоб можна було зробити їх оцінку з гігієнічної, технічної і екологічної точок зору.
Завдання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: - процеси теплообміну в приміщенні; - властивості теплового випромінювання поверхонь; - випромінювання між абсолютно чорними поверхнями; - коефіцієнт опромінення з поверхні на поверхню; - критерії подібності: Рейнольдса, Грасгофа, Прандтля і Нуссельта; - особливості конвективного теплообміну в приміщеннях, закон Фур’є; - залежність коефіцієнта теплопровідності від температури, вологості , тиску, об’ємної і питомої ваги; - температурні зони України; - теплотехнічний розрахунок захищень виходячи із санітарно-гігієнічних вимог; - повітропроникність конструкцій; - типи вологи в захищеннях та причини її появи; - розрахункові внутрішні умови в приміщенні; - показники теплозасвоєння, теплопоглинання і теплообміну в при-міщенні. вміти: • вирішувати інженерні, проектні, виробничі та дослідницько-наукові завдання із забезпечення мікроклімату приміщень; • використовувати набутий теоретичний та практичний досвід для вирішення конкретних практичних завдань інженерного характеру.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН2. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження. РН8. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації. РН15. Управляти складними, непередбачуваними будівельними процесами, які потребують нових стратегічних підходів. УМ1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Тепломасообмінні процеси в системах ТГВ Теплогазопостачання та вентиляція Моніторинг внутрішнього стану приміщень Радіаційне охолодження та опалення приміщень Супутні і наступні навчальні дисципліни ВІМ технології в системах ТГВ
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати як класифікуються системи парового опалення залежно від тиску водяної пари; які буваютьсхеми систем парового опалення низького і високого тиску; яке обладнання використовується у вказаних системах; підбирати схеми місцевих і центральних систем повітряного опалення. Основне обладнання систем повітряного опалення; визначаи схеми панельно-променистих систем і основні конструктивні особливості; матеріал трубопроводів. У процесі викладання дисципліни «Проектування систем опалення» здійснюється вивчення основ роботи систем парового, повітряного та панельно-променистого опалення, визначення сфер їх застосування, санітарно-гігієнічні показники, та навчання студентів розрахунку даних систем і привити їм навичку у виготовленні проектної документації на реальній підоснові.
Опис: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати як класифікуються системи парового опалення залежно від тиску водяної пари; які буваютьсхеми систем парового опалення низького і високого тиску; яке обладнання використовується у вказаних системах; підбирати схеми місцевих і центральних систем повітряного опалення. Основне обладнання систем повітряного опалення; визначаи схеми панельно-променистих систем і основні конструктивні особливості; матеріал трубопроводів. У процесі викладання дисципліни «Проектування систем опалення» здійснюється вивчення основ роботи систем парового, повітряного та панельно-променистого опалення, визначення сфер їх застосування, санітарно-гігієнічні показники, та навчання студентів розрахунку даних систем і привити їм навичку у виготовленні проектної документації на реальній підоснові.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Проектування систем опалення» проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться в кінці семестру. Поточний контроль проводиться під час занять. На іспиті видаються екзаменаційні завдання. Сумарна кількість балів отриманих за поточний контроль та на іспиті визначають загальну оцінку за предмет. Оцінювання знань студентів з дисципліни “ Технічна теплофізика ” проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Теплогазопостачання та вентиляція ” включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: – Опитування студентів з лабораторних занять – 5 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру та 20 балів за РГР (стаціонар) , або по 10 балів за 2 КР (разом 20балів) (заочники) , та екзаменаційний контроль Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Проектування систем опалення» проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться в кінці семестру. Поточний контроль проводиться під час занять. На іспиті видаються екзаменаційні завдання. Сумарна кількість балів отриманих за поточний контроль та на іспиті визначають загальну оцінку за предмет. Оцінювання знань студентів з дисципліни “ Технічна теплофізика ” проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Теплогазопостачання та вентиляція ” включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: – Опитування студентів з лабораторних занять – 5 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру та 20 балів за РГР (стаціонар) , або по 10 балів за 2 КР (разом 20балів) (заочники) , та екзаменаційний контроль Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний методичний комплекс «Технічна теплофізика». https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10564. 2. Визначення рухомості повітря в приміщенні та його охолоджуючого ефекту: Методичні вказівки до лабораторної роботи Т-2 з курсу "Будівельна теплофізика" для студентів спеціальності – 6.060101 «Будівництво» / Б.І. Щербатюк, В.М. Желих, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай.– Львів, 2014. – 10 с. 3. Дослідження розподілу температур в товщі будівельних захищень та по висоті приміщень: Методичні вказівки до лабораторної роботи Т-4 з курсу "Будівельна теплофізика" для студентів спеціальності – 6.060101 «Будівництво» / Б.І. Щербатюк, О.В. Омельчук, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай. – Львів, 2014. – 10 с. 4. Визначення термічного опору світлопрозорих конструкцій та впливу фільтрації на нього: Методичні вказівки до лабораторної роботи Т-5 з курсу "Будівельна теплофізика" для студентів спеціальності – 6.060101 «Будівництво» / В.М. Желих, Ю.С. Юркевич, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай.– Львів, 2014. – 10 с. 5. Дослідження розподілу температур на поверхні огороджуючих конструкцій: Методичні вказівки до лабораторної роботи Т-6 з курсу "Будівельна теплофізика" для студентів спеціальності – 6.060101 «Будівництво» / В.М. Желих, О.В. Омельчук, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай.– Львів, 2014. – 10 с. 6. Визначення теплофізичних коефіцієнтів будівельних матеріалів при нестаціонарному тепловому потоці: Методичні вказівки до лабораторної роботи Т-7 з курсу "Будівельна теплофізика" для студентів спеціальності – для студентів спеціальності – 6.060101"Будівництво" / Укл.: Б.І. Щербатюк, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай,– Львів, 2014. – 10 с. 7. Розрахунок теплового режиму приміщення. Методичні вказівки до курсової роботи з курсу “Будівельна теплофізика”. Укл. Щербатюк Б.І. – Львів: Державний університет “Львівська політехніка”, 1999. Рекомендована література Базова 1. Теплогазопостачання та вентиляція. Навчальний посібник. Возняк О.Т., Савченко О.О., Миронюк Х.В., Шаповал С.П., Сподинюк Н.А. Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 276 с. 2. Опалення та вентиляція будівель і споруд. Конспект лекцій. Шаповал С.П. Видавництво кафедри ТГВ – Львів, 2013. – 65 с. 3. Жуковський С.С., В.Й. Лабай. Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд./Навчальний посібник для ВЗО. – Львів, 2000. –259 с. 4. Вплив термічного опору зовнішнього захищення на кількість тепла від сонячної радіації, що надходить в приміщення. Шаповал С.П., Желих В.М., Венгрин І.І. Нетрадиційні і поновлювані джерела енергії як альтернативні первинним джерелам енергії в регіоні : восьма міжнар. наук.-практ. конф. (2-3 квіт. 2015 р.) — Львів, 2015. С. 178-181. 5. Підвищення енергоефективності зовнішніх огороджень будівлі за умов встановлення комбінованого сонячного колектора при його орієнтації на схід. Шаповал С.П., Желих В.М., Венгрин І.І. Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. 2016. № 2 (21). С. 105-110. 6. Теплотехнічний розрахунок захисних огороджень будівель. Методичні вказівки до розрахунково-графічної роботи. Щербатюк Б.І., Желих В.М., Омельчук О.В., Шаповал С.П. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2015 – 38 с. Допоміжна література 1. ДБН В.2.6-31: 2006 «Конструкції будинків і споруд. Теплова ізоляція будівель» Київ, 2006. 2. ДБН В.2.2-15 – 2005. «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення». Київ, 2005. 3. ДБН В.2.2-9-1999. «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення». Київ, 1999. 4. Енергоефективні вентиляцчйні системи. Гулай Б.І., Шаповал С.П., Клименко Г.М., Сухолова І.Є. Монографія. Львів: «Галич-прес», - 2020 Посилання на дисципліну у ВНС НУ «Львівської політехніка»: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10564 Інформаційні ресурси uk.wikipedia.org. Курс представлений у Віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10564 Лекції можуть проводяться, за необхідності, на платформі https://teams.microsoft.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Будівельна теплофізика (курсова робота)

Спеціальність: Енергоефективні будівлі та інженерні системи (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.09.O.005
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: д.т.н., професор Шаповал Степан Петрович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни Будівельна теплофізика є оволодіння фізичною суттю і методами розрахунку теплового, повітряного і вологісного режиму будинків, вміння їх прогнозувати і враховувати при конструюванні систем забезпечення мікроклімату (СКМ). Вона є теоретичною основою опалення, вентиляції і кондиціювання повітря і дає можливість більш глибоко сприймати ці дисципліни і розуміти їх. Майбутній бакалавр в процесі вивчення курсу повинен вміти з певними допущеннями встановлювати режим будинку, його окремих приміщень і захищень з тим, щоб можна було зробити їх оцінку з гігієнічної, технічної і екологічної точок зору.
Завдання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: - процеси теплообміну в приміщенні; - властивості теплового випромінювання поверхонь; - випромінювання між абсолютно чорними поверхнями; - коефіцієнт опромінення з поверхні на поверхню; - критерії подібності: Рейнольдса, Грасгофа, Прандтля і Нуссельта; - особливості конвективного теплообміну в приміщеннях, закон Фур’є; - залежність коефіцієнта теплопровідності від температури, вологості , тиску, об’ємної і питомої ваги; - температурні зони України; - теплотехнічний розрахунок захищень виходячи із санітарно-гігієнічних вимог; - повітропроникність конструкцій; - типи вологи в захищеннях та причини її появи; - розрахункові внутрішні умови в приміщенні; - показники теплозасвоєння, теплопоглинання і теплообміну в при-міщенні. вміти: • вирішувати інженерні, проектні, виробничі та дослідницько-наукові завдання із забезпечення мікроклімату приміщень; • використовувати набутий теоретичний та практичний досвід для вирішення конкретних практичних завдань інженерного характеру.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: РН2. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження. РН8. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації. РН15. Управляти складними, непередбачуваними будівельними процесами, які потребують нових стратегічних підходів. УМ1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Тепломасообмінні процеси в системах ТГВ Теплогазопостачання та вентиляція Моніторинг внутрішнього стану приміщень Радіаційне охолодження та опалення приміщень Супутні і наступні навчальні дисципліни ВІМ технології в системах ТГВ
Короткий зміст навчальної програми: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати як класифікуються системи парового опалення залежно від тиску водяної пари; які буваютьсхеми систем парового опалення низького і високого тиску; яке обладнання використовується у вказаних системах; підбирати схеми місцевих і центральних систем повітряного опалення. Основне обладнання систем повітряного опалення; визначаи схеми панельно-променистих систем і основні конструктивні особливості; матеріал трубопроводів. У процесі викладання дисципліни «Проектування систем опалення» здійснюється вивчення основ роботи систем парового, повітряного та панельно-променистого опалення, визначення сфер їх застосування, санітарно-гігієнічні показники, та навчання студентів розрахунку даних систем і привити їм навичку у виготовленні проектної документації на реальній підоснові.
Опис: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати як класифікуються системи парового опалення залежно від тиску водяної пари; які буваютьсхеми систем парового опалення низького і високого тиску; яке обладнання використовується у вказаних системах; підбирати схеми місцевих і центральних систем повітряного опалення. Основне обладнання систем повітряного опалення; визначаи схеми панельно-променистих систем і основні конструктивні особливості; матеріал трубопроводів. У процесі викладання дисципліни «Проектування систем опалення» здійснюється вивчення основ роботи систем парового, повітряного та панельно-променистого опалення, визначення сфер їх застосування, санітарно-гігієнічні показники, та навчання студентів розрахунку даних систем і привити їм навичку у виготовленні проектної документації на реальній підоснові.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Проектування систем опалення» проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться в кінці семестру. Поточний контроль проводиться під час занять. На іспиті видаються екзаменаційні завдання. Сумарна кількість балів отриманих за поточний контроль та на іспиті визначають загальну оцінку за предмет. Оцінювання знань студентів з дисципліни “ Технічна теплофізика ” проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Теплогазопостачання та вентиляція ” включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: – Опитування студентів з лабораторних занять – 5 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру та 20 балів за РГР (стаціонар) , або по 10 балів за 2 КР (разом 20балів) (заочники) , та екзаменаційний контроль Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни «Проектування систем опалення» проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться в кінці семестру. Поточний контроль проводиться під час занять. На іспиті видаються екзаменаційні завдання. Сумарна кількість балів отриманих за поточний контроль та на іспиті визначають загальну оцінку за предмет. Оцінювання знань студентів з дисципліни “ Технічна теплофізика ” проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру. Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Теплогазопостачання та вентиляція ” включає такі форми оцінювання: Оцінювання під час заняття: – Опитування студентів з лабораторних занять – 5 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру та 20 балів за РГР (стаціонар) , або по 10 балів за 2 КР (разом 20балів) (заочники) , та екзаменаційний контроль Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Електронний методичний комплекс «Технічна теплофізика». https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10564. 2. Визначення рухомості повітря в приміщенні та його охолоджуючого ефекту: Методичні вказівки до лабораторної роботи Т-2 з курсу "Будівельна теплофізика" для студентів спеціальності – 6.060101 «Будівництво» / Б.І. Щербатюк, В.М. Желих, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай.– Львів, 2014. – 10 с. 3. Дослідження розподілу температур в товщі будівельних захищень та по висоті приміщень: Методичні вказівки до лабораторної роботи Т-4 з курсу "Будівельна теплофізика" для студентів спеціальності – 6.060101 «Будівництво» / Б.І. Щербатюк, О.В. Омельчук, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай. – Львів, 2014. – 10 с. 4. Визначення термічного опору світлопрозорих конструкцій та впливу фільтрації на нього: Методичні вказівки до лабораторної роботи Т-5 з курсу "Будівельна теплофізика" для студентів спеціальності – 6.060101 «Будівництво» / В.М. Желих, Ю.С. Юркевич, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай.– Львів, 2014. – 10 с. 5. Дослідження розподілу температур на поверхні огороджуючих конструкцій: Методичні вказівки до лабораторної роботи Т-6 з курсу "Будівельна теплофізика" для студентів спеціальності – 6.060101 «Будівництво» / В.М. Желих, О.В. Омельчук, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай.– Львів, 2014. – 10 с. 6. Визначення теплофізичних коефіцієнтів будівельних матеріалів при нестаціонарному тепловому потоці: Методичні вказівки до лабораторної роботи Т-7 з курсу "Будівельна теплофізика" для студентів спеціальності – для студентів спеціальності – 6.060101"Будівництво" / Укл.: Б.І. Щербатюк, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай,– Львів, 2014. – 10 с. 7. Розрахунок теплового режиму приміщення. Методичні вказівки до курсової роботи з курсу “Будівельна теплофізика”. Укл. Щербатюк Б.І. – Львів: Державний університет “Львівська політехніка”, 1999. Рекомендована література Базова 1. Теплогазопостачання та вентиляція. Навчальний посібник. Возняк О.Т., Савченко О.О., Миронюк Х.В., Шаповал С.П., Сподинюк Н.А. Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 276 с. 2. Опалення та вентиляція будівель і споруд. Конспект лекцій. Шаповал С.П. Видавництво кафедри ТГВ – Львів, 2013. – 65 с. 3. Жуковський С.С., В.Й. Лабай. Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд./Навчальний посібник для ВЗО. – Львів, 2000. –259 с. 4. Вплив термічного опору зовнішнього захищення на кількість тепла від сонячної радіації, що надходить в приміщення. Шаповал С.П., Желих В.М., Венгрин І.І. Нетрадиційні і поновлювані джерела енергії як альтернативні первинним джерелам енергії в регіоні : восьма міжнар. наук.-практ. конф. (2-3 квіт. 2015 р.) — Львів, 2015. С. 178-181. 5. Підвищення енергоефективності зовнішніх огороджень будівлі за умов встановлення комбінованого сонячного колектора при його орієнтації на схід. Шаповал С.П., Желих В.М., Венгрин І.І. Сучасні технології, матеріали і конструкції в будівництві. 2016. № 2 (21). С. 105-110. 6. Теплотехнічний розрахунок захисних огороджень будівель. Методичні вказівки до розрахунково-графічної роботи. Щербатюк Б.І., Желих В.М., Омельчук О.В., Шаповал С.П. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2015 – 38 с. Допоміжна література 1. ДБН В.2.6-31: 2006 «Конструкції будинків і споруд. Теплова ізоляція будівель» Київ, 2006. 2. ДБН В.2.2-15 – 2005. «Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення». Київ, 2005. 3. ДБН В.2.2-9-1999. «Будинки і споруди. Громадські будинки та споруди. Основні положення». Київ, 1999. 4. Енергоефективні вентиляцчйні системи. Гулай Б.І., Шаповал С.П., Клименко Г.М., Сухолова І.Є. Монографія. Львів: «Галич-прес», - 2020 Посилання на дисципліну у ВНС НУ «Львівської політехніка»: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10564 Інформаційні ресурси uk.wikipedia.org. Курс представлений у Віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10564 Лекції можуть проводяться, за необхідності, на платформі https://teams.microsoft.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).