Альтернативні джерела тепла
Спеціальність: Енергоефективні будівлі та інженерні системи (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.09.E.025
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: к.т.н., доцент, Касинець Мар'яна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми (окрім дисциплін вільного вибору)
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
- інтегральної компетентності:
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії;
- загальної компетентності:
ЗК 06 Прагнення до збереження навколишнього середовища;
–спеціальної фахової компетентності
СК 03 Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- знати конструктивні особливості сонячних колекторів: плоских та вакуумних; принципові схеми приготування гарячої води з використанням сонячної установки;
- знати методику технологічно-тепловий розрахунку системи сонячного гарячого водопостачання;
- освоїти методику розрахунку геліосистеми: визначення площі сонячних колекторів; розрахунок об’єму ємнісного водонагрівача; розрахунок об’єму розширювального бака;
- освоїти методику розрахунку та підбір біогазової установки; визначення її економічного ефекту; практичне застосування біогазової установки.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН 06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних процесів спорудження будівель та споруд.
РН 09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур
АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вентиляція,
• Кондиціонування повітря,
• Теплогенеруючі установки,
• Будівельна теплофізика,
• Опалення,
• Теплопостачання.
Короткий зміст навчальної програми: Енергія Сонця. Пасивні системи використання сонячної енергії. Похилі і горизонтальні системи. Системи активного використання сонячної енергії. Плоскі та інші сонячні колектори. Акумулювання сонячного тепла. Додаткове опалення. Сонячне охолодження. Приготування гарячої води за допомогою сонячної енергії. Конструкції водонагрівачів. Схеми гарячого водопостачання. Утилізація сонячної енергії в СКП. Холодильні машини з використанням сонячної радіації. Енергія води. Умови для розрахунку кількості енергії води. Енергія вітру. Енергія, що отримується від вітру. Елементи вітряних енергетичних установок. Біогаз. Фактори, що впливають на метаноутворення. Пілотні установки для виробництва метану. Промислові біогазові установки. Системи зберігання метану.
Опис: Наведені основні поняття альтернативні джерела енергії та сновні види первинних та вторинних джерел енергії. Описані застосування енергії сонця, вітру, води та біогазу. Зображені схеми активного та пасивного використання сонячної енергії; основні елементи вітрових енергетичних установок; будову біогазових установок.
Призначена навчальна дисципліна для бакалаврів освітньої програми «Теплогазопостачання і вентиляція» денної та заочної форм навчання.
Поняття альтернативних джерел енергії. Форми існування енергії. Енергетична ситуація в Україні. Шляхи енергоощадності в будівництві.
Джерела енергії, їх класифікація. Відновлювальні джерела енергії. Невідновлювальні джерела енергії. Види первинних джерел енергії. Види вторинних джерел енергії.
Альтернативні рішення нових технологій виробництва енергії. Поняття «чистої енергії». Основні характеристики основних видів енергії. Експлуатаційні витрати при влаштуванні енергоощадних систем теплозабезпечення.
Пасивні системи використання сонячної енергії. Поглинання теплоти. Явище термосифону. Методи регулювання поступлення сонячної радіації через світлопрозорі сонячні колектори. Похилі та горизонтальні системи сонячного опалення. Комбіновані варіанти використання сонячної енергії.
Системи активного використання енергії. Види теплоносіїв. Плоскі та інші сонячні колектори. Узагальненні робочі характеристики колектора. Додаткове опалення. Системне проектування. Окремо влаштовані колектори.
Приготування гарячої води за допомогою сонячної енергії. Особливості конструкцій сонячних водонагрівачів. Системи сонячного гарячого водопостачання для побутових потреб. Переобладнання будинків для встановлення сонячних колекторів.
Використання сонячної енергії в системах кондиціонування повітря. Принцип роботи абсорбційної холодильної машини, що працює на сонячній енергії. Сонячні холодильні установки в системах кондиціонування повітря. Застосування енергії сонця у парокомпресійних установках. Акумулювання теплоти і холоду. Напрямки розвитку сонячних СКП.
Енергія вітру. Основні характеристики вітрових умов. Залежність швидкості вітру від характеру місцевості. Елементи вітрових енергетичних установок (ротори; опора; запобіжний механізм; генератор; нагромаджувачі енергії). Ротори лопаткового типу. Ротори равликового типу. Ротори лопатково-ланцюгового типу. Концентруючи ротори. Запобіжно-регулюючі механізми. Методи накопичення енергії (батареї, стиснене повітря, ємності з водою та ін.)
Енергія води. Умови для розрахунку кількості води. Місце розташування греблі і методи вимірювання потоку. Типи водяних гребель.
Біогаз – продукт анаеробного бродіння. Основні стадії метаноутворення. Фактори, які впливають на процес утворення метану. Характеристика сировини для анаеробного бродіння.
Класифікація біогазових установок. Побутові біогазові установки. Промислові біогазові установки. Пілотні біогазові
установки. Поділ біогазових установок за: температурним режимом; технологічним процесом; схемою бродіння.
Будова біогазових установок. Система завантаження. Біореактор. Система перемішування. Система підігріву.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає в себе виконання і захист контрольної роботи.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводиться протягом семестру та екзамен.
• поточний контроль: письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%)
• підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “ Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд ” проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд ” включає такі форми оцінювання:
Оцінювання під час заняття:
– Опитування студентів з лабораторних занять – 10 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру .
Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд» . Сертифікат № 00821 від 04.06.2014р.
2. Желих В.М. Нетрадиційні джерела енергії: конспект лекцій / В.М. Желих, О.Т. Возняк, Ю.С. Юркевич. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. – 84 с.
3. Методичні вказівки до лпрактичної роботи №1 з курсу " Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд " для студентів спеціальності – 7.06010107, 8.06010107 «Теплогазопостачання та вентиляція» на тему: «Дослідження роботи сонячного колектора та ефективності гравітаційної геліосистеми» / Укл.: В.М. Желих, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай, Н.А. Сподинюк – Львів, 2014. – 13 с.
4. Методичні вказівки до практичної роботи №2 з курсу " Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд " для студентів спеціальності – 7.06010107, 8.06010107 «Теплогазопостачання та вентиляція» на тему: «Дослідження роботи геліосистеми із штучним спонуканням руху теплоносія» Укл.: В.М. Желих, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай, М.Є. Касинець – Львів, 2014. – 12 с.
5. Конспект лекцій.
Базова
1. Кудря С.О. Відновлювані джерела енергії. За заг. ред. С.О. Кудрі. Київ: Інститут відновлюваної енергетики НАНУ, 2020. 392 с.
2. . Нетрадиційна енергетика: основи теорії та задачі: Навч. посіб. Львів: «Магнолія 2006», 2018. 188 с.
3. . Альтернативні джерела енергії : бібліогр. покажч. Л.М. Локотош ; ред. Л.А. Жолобко. Івано-Франківськ : НТБ ІФНТУНГ, 2016. 70 c. URL : http://elar.nung.edu.ua/bitstream/123456789/4568/1/alternativni.pdf
4. Адаменко О. Альтернативні палива та інші нетрадиційні джерела енергії. О. Адаменко, В. Височанський, В. Льотко, М. Михайлів. Під ред. В. Льотко. Івано-Франківськ: Полум’я, 2000. 270 с.
5. Калетнік Г.М. Біопалива: ефективність його виробництва та споживання в АПК України: Навчальний посібник. Г.М. Калетнік, В.М. Пришляк. К: «Хай-Тек Прес», 2010. 312 с.
6. Альтернативні джерела енергії. Енергія вітру : Навч. посіб. С.В. Сиротюк, В.М. Боярчук, В.П. Гальчак. Львів : «Магнолія 2006», 2018. 182 с.
7. Теплогазопостачання та вентиляція / [О.Т. Возняк, О.О. Савченко,Х.В. Миронюк, С.П. Шаповал, Н.А. Сподинюк, Б.І. Гулай] – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 278с.
Інформаційні ресурси
1.Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України. Департамент відновлюваних джерел енергії. URL: http://saee.gov.ua.
2. ДТЕК відновлювана енергетика. URL: https://renewables.dtek.com/ru.
3. Енергія майбутнього сьогодні. URL: https://botievskaya.dtek.com.
4.www.vaillant.ua; gravicappa.com.ua; uk.wikipedia.org.
9. Посилання на дисципліну у ВНС НУ «Львівської політехніка»:
10. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6871
11.
12. Заняття проводитимуться на платформі Microsoft Teams. Опалення та вентиляція житлового будинку: Методичні вказівки з курсу «Опалення та вентиляція будівель та споруд» для студентів базового напряму 6.060102 “Архітекутра”. – Львів, 2012. – 21 с.
13. Жуковський С.С., В.Й. Лабай. Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд. / Навчальний посібник для ВЗО. – Львів,
2000. – 259 с.
14. Шаповал С. П. Опалення та вентиляція будівель і споруд: Конспект лекцій для студентів Інституту Архітектури. – Львів, 2012. – 55 с.
15. Методичні вказівки до контрольних робіт.1
Допоміжна.
1. Ткачук А. Я., Довгалюк В. Б. Аеродинаміка вентиляції: Навчальний посібник. – ІВНВКП "Укргеліотех", 2009. – 376 с. ISBN 978-966-2216-03-5.
2. Жуковський С. С. та ін. Вентилювання приміщень / С.С. Жуковський, О.Т. Возняк, О.М. Довбуш, З.С. Люльчак: Навч.посібник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 476 с.
ISBN 978-966-553-645-1.
3. Kasynets M., Shapoval S., Kozak K., Hulai B. Analytical studies of coolant temperature in solar panel // Energy Engineering and Control Systems. – 2018. – Vol. 4, № 1. – P. 37–44. 0,36 ум.д.ар. (Index Copernicus International).
4. Zhelykh Vasyl, Spodyniuk Nadiia, Gulai Bogdan, Shepitchak*** Volodymyr. Modeling of the process of heat regima formation in the irradiation area of infrared heater // Budownictwo o Zoptymalizowanym Potencjale Energetycznym. – 2017. – № 2 (20). – S. 83–90. 0,36 ум.д.ар (Index Copernicus International).
5. Шаповал С. П., Желих В. М., Венгрин** І. І., Козак Х. Р., Гулай Б. І. Перспективи застосування ТФГСК для покращення екологічної ситуації в Україні // Проблеми сучасної теплоенергетики : тези доповідей міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 100-річчю професора Драганова Бориса Харлампійовича, 10-11 грудня 2020 р., Київ. – 2020. – C. 140–142. 0,13 ум.д.ар..
6. Modeling of the process of heat regime formation in the irradiation area of infrared heater/Vasyl Zhelykh, Volodymyr Shepitchak, Nadiia Spodyniuk, Bogdan Gulai// CONSTRUCTION OF OPTIMIZED ENERGY POTE NTIAL Сzestochowa university of technology, №2(20), 2017
9. Інформаційні ресурси
1. Курс представлений у Віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10428
2. www.danfoss.ua ,
3. www.vaillant.ua;
4. gravicappa.com.ua;
5. uk.wikipedia.org.
6. Лекції проводяться та платформі https://teams.microsoft.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Альтернативні джерела тепла (курсова робота)
Спеціальність: Енергоефективні будівлі та інженерні системи (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.09.E.028
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: к.т.н., доцент, Касинець Мар'яна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми (окрім дисциплін вільного вибору)
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей:
- інтегральної компетентності:
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії;
- загальної компетентності:
ЗК 06 Прагнення до збереження навколишнього середовища;
–спеціальної фахової компетентності
СК 03 Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання відповідно до освітньої програми, методи навчання і викладання, методи оцінювання досягнення результатів навчання
Результати навчання:
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- знати конструктивні особливості сонячних колекторів: плоских та вакуумних; принципові схеми приготування гарячої води з використанням сонячної установки;
- знати методику технологічно-тепловий розрахунку системи сонячного гарячого водопостачання;
- освоїти методику розрахунку геліосистеми: визначення площі сонячних колекторів; розрахунок об’єму ємнісного водонагрівача; розрахунок об’єму розширювального бака;
- освоїти методику розрахунку та підбір біогазової установки; визначення її економічного ефекту; практичне застосування біогазової установки.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН 06. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних процесів спорудження будівель та споруд.
РН 09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур
АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вентиляція,
• Кондиціонування повітря,
• Теплогенеруючі установки,
• Будівельна теплофізика,
• Опалення,
• Теплопостачання.
Короткий зміст навчальної програми: Енергія Сонця. Пасивні системи використання сонячної енергії. Похилі і горизонтальні системи. Системи активного використання сонячної енергії. Плоскі та інші сонячні колектори. Акумулювання сонячного тепла. Додаткове опалення. Сонячне охолодження. Приготування гарячої води за допомогою сонячної енергії. Конструкції водонагрівачів. Схеми гарячого водопостачання. Утилізація сонячної енергії в СКП. Холодильні машини з використанням сонячної радіації. Енергія води. Умови для розрахунку кількості енергії води. Енергія вітру. Енергія, що отримується від вітру. Елементи вітряних енергетичних установок. Біогаз. Фактори, що впливають на метаноутворення. Пілотні установки для виробництва метану. Промислові біогазові установки. Системи зберігання метану.
Опис: Наведені основні поняття альтернативні джерела енергії та сновні види первинних та вторинних джерел енергії. Описані застосування енергії сонця, вітру, води та біогазу. Зображені схеми активного та пасивного використання сонячної енергії; основні елементи вітрових енергетичних установок; будову біогазових установок.
Призначена навчальна дисципліна для бакалаврів освітньої програми «Теплогазопостачання і вентиляція» денної та заочної форм навчання.
Поняття альтернативних джерел енергії. Форми існування енергії. Енергетична ситуація в Україні. Шляхи енергоощадності в будівництві.
Джерела енергії, їх класифікація. Відновлювальні джерела енергії. Невідновлювальні джерела енергії. Види первинних джерел енергії. Види вторинних джерел енергії.
Альтернативні рішення нових технологій виробництва енергії. Поняття «чистої енергії». Основні характеристики основних видів енергії. Експлуатаційні витрати при влаштуванні енергоощадних систем теплозабезпечення.
Пасивні системи використання сонячної енергії. Поглинання теплоти. Явище термосифону. Методи регулювання поступлення сонячної радіації через світлопрозорі сонячні колектори. Похилі та горизонтальні системи сонячного опалення. Комбіновані варіанти використання сонячної енергії.
Системи активного використання енергії. Види теплоносіїв. Плоскі та інші сонячні колектори. Узагальненні робочі характеристики колектора. Додаткове опалення. Системне проектування. Окремо влаштовані колектори.
Приготування гарячої води за допомогою сонячної енергії. Особливості конструкцій сонячних водонагрівачів. Системи сонячного гарячого водопостачання для побутових потреб. Переобладнання будинків для встановлення сонячних колекторів.
Використання сонячної енергії в системах кондиціонування повітря. Принцип роботи абсорбційної холодильної машини, що працює на сонячній енергії. Сонячні холодильні установки в системах кондиціонування повітря. Застосування енергії сонця у парокомпресійних установках. Акумулювання теплоти і холоду. Напрямки розвитку сонячних СКП.
Енергія вітру. Основні характеристики вітрових умов. Залежність швидкості вітру від характеру місцевості. Елементи вітрових енергетичних установок (ротори; опора; запобіжний механізм; генератор; нагромаджувачі енергії). Ротори лопаткового типу. Ротори равликового типу. Ротори лопатково-ланцюгового типу. Концентруючи ротори. Запобіжно-регулюючі механізми. Методи накопичення енергії (батареї, стиснене повітря, ємності з водою та ін.)
Енергія води. Умови для розрахунку кількості води. Місце розташування греблі і методи вимірювання потоку. Типи водяних гребель.
Біогаз – продукт анаеробного бродіння. Основні стадії метаноутворення. Фактори, які впливають на процес утворення метану. Характеристика сировини для анаеробного бродіння.
Класифікація біогазових установок. Побутові біогазові установки. Промислові біогазові установки. Пілотні біогазові
установки. Поділ біогазових установок за: температурним режимом; технологічним процесом; схемою бродіння.
Будова біогазових установок. Система завантаження. Біореактор. Система перемішування. Система підігріву.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд проводиться у вигляді поточного та семестрового контролю. Поточний контроль включає в себе виконання і захист контрольної роботи.
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводиться протягом семестру та екзамен.
• поточний контроль: письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%)
• підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “ Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд ” проводиться у вигляді поточних контролів, та семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд ” включає такі форми оцінювання:
Оцінювання під час заняття:
– Опитування студентів з лабораторних занять – 10 балів за кожну лабораторну роботу (4 роботи) контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру .
Екзаменаційні завдання побудовано також за трьома рівнями складності. Максимальна сума балів за екзаменаційне завдання – 50. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 40 балів) та 10 балів за усну компоненту. Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана студентом, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд» . Сертифікат № 00821 від 04.06.2014р.
2. Желих В.М. Нетрадиційні джерела енергії: конспект лекцій / В.М. Желих, О.Т. Возняк, Ю.С. Юркевич. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. – 84 с.
3. Методичні вказівки до лпрактичної роботи №1 з курсу " Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд " для студентів спеціальності – 7.06010107, 8.06010107 «Теплогазопостачання та вентиляція» на тему: «Дослідження роботи сонячного колектора та ефективності гравітаційної геліосистеми» / Укл.: В.М. Желих, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай, Н.А. Сподинюк – Львів, 2014. – 13 с.
4. Методичні вказівки до практичної роботи №2 з курсу " Альтернативні системи життєзабезпечення будівель і споруд " для студентів спеціальності – 7.06010107, 8.06010107 «Теплогазопостачання та вентиляція» на тему: «Дослідження роботи геліосистеми із штучним спонуканням руху теплоносія» Укл.: В.М. Желих, С.П. Шаповал, Б.І. Гулай, М.Є. Касинець – Львів, 2014. – 12 с.
5. Конспект лекцій.
Базова
1. Кудря С.О. Відновлювані джерела енергії. За заг. ред. С.О. Кудрі. Київ: Інститут відновлюваної енергетики НАНУ, 2020. 392 с.
2. . Нетрадиційна енергетика: основи теорії та задачі: Навч. посіб. Львів: «Магнолія 2006», 2018. 188 с.
3. . Альтернативні джерела енергії : бібліогр. покажч. Л.М. Локотош ; ред. Л.А. Жолобко. Івано-Франківськ : НТБ ІФНТУНГ, 2016. 70 c. URL : http://elar.nung.edu.ua/bitstream/123456789/4568/1/alternativni.pdf
4. Адаменко О. Альтернативні палива та інші нетрадиційні джерела енергії. О. Адаменко, В. Височанський, В. Льотко, М. Михайлів. Під ред. В. Льотко. Івано-Франківськ: Полум’я, 2000. 270 с.
5. Калетнік Г.М. Біопалива: ефективність його виробництва та споживання в АПК України: Навчальний посібник. Г.М. Калетнік, В.М. Пришляк. К: «Хай-Тек Прес», 2010. 312 с.
6. Альтернативні джерела енергії. Енергія вітру : Навч. посіб. С.В. Сиротюк, В.М. Боярчук, В.П. Гальчак. Львів : «Магнолія 2006», 2018. 182 с.
7. Теплогазопостачання та вентиляція / [О.Т. Возняк, О.О. Савченко,Х.В. Миронюк, С.П. Шаповал, Н.А. Сподинюк, Б.І. Гулай] – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 278с.
Інформаційні ресурси
1.Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України. Департамент відновлюваних джерел енергії. URL: http://saee.gov.ua.
2. ДТЕК відновлювана енергетика. URL: https://renewables.dtek.com/ru.
3. Енергія майбутнього сьогодні. URL: https://botievskaya.dtek.com.
4.www.vaillant.ua; gravicappa.com.ua; uk.wikipedia.org.
9. Посилання на дисципліну у ВНС НУ «Львівської політехніка»:
10. http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6871
11.
12. Заняття проводитимуться на платформі Microsoft Teams. Опалення та вентиляція житлового будинку: Методичні вказівки з курсу «Опалення та вентиляція будівель та споруд» для студентів базового напряму 6.060102 “Архітекутра”. – Львів, 2012. – 21 с.
13. Жуковський С.С., В.Й. Лабай. Системи енергопостачання і забезпечення мікроклімату будинків та споруд. / Навчальний посібник для ВЗО. – Львів,
2000. – 259 с.
14. Шаповал С. П. Опалення та вентиляція будівель і споруд: Конспект лекцій для студентів Інституту Архітектури. – Львів, 2012. – 55 с.
15. Методичні вказівки до контрольних робіт.1
Допоміжна.
1. Ткачук А. Я., Довгалюк В. Б. Аеродинаміка вентиляції: Навчальний посібник. – ІВНВКП "Укргеліотех", 2009. – 376 с. ISBN 978-966-2216-03-5.
2. Жуковський С. С. та ін. Вентилювання приміщень / С.С. Жуковський, О.Т. Возняк, О.М. Довбуш, З.С. Люльчак: Навч.посібник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007. – 476 с.
ISBN 978-966-553-645-1.
3. Kasynets M., Shapoval S., Kozak K., Hulai B. Analytical studies of coolant temperature in solar panel // Energy Engineering and Control Systems. – 2018. – Vol. 4, № 1. – P. 37–44. 0,36 ум.д.ар. (Index Copernicus International).
4. Zhelykh Vasyl, Spodyniuk Nadiia, Gulai Bogdan, Shepitchak*** Volodymyr. Modeling of the process of heat regima formation in the irradiation area of infrared heater // Budownictwo o Zoptymalizowanym Potencjale Energetycznym. – 2017. – № 2 (20). – S. 83–90. 0,36 ум.д.ар (Index Copernicus International).
5. Шаповал С. П., Желих В. М., Венгрин** І. І., Козак Х. Р., Гулай Б. І. Перспективи застосування ТФГСК для покращення екологічної ситуації в Україні // Проблеми сучасної теплоенергетики : тези доповідей міжнародної науково-практичної конференції, присвяченої 100-річчю професора Драганова Бориса Харлампійовича, 10-11 грудня 2020 р., Київ. – 2020. – C. 140–142. 0,13 ум.д.ар..
6. Modeling of the process of heat regime formation in the irradiation area of infrared heater/Vasyl Zhelykh, Volodymyr Shepitchak, Nadiia Spodyniuk, Bogdan Gulai// CONSTRUCTION OF OPTIMIZED ENERGY POTE NTIAL Сzestochowa university of technology, №2(20), 2017
9. Інформаційні ресурси
1. Курс представлений у Віртуальному навчальному середовищі НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10428
2. www.danfoss.ua ,
3. www.vaillant.ua;
4. gravicappa.com.ua;
5. uk.wikipedia.org.
6. Лекції проводяться та платформі https://teams.microsoft.com
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).