Енергетичний аудит будівель та споруд
Спеціальність: Енергоефективні будівлі та інженерні системи (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.09.O.012
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: Савченко Олена Олексіївна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
ІНТ - Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
загальні компетентності:
ЗК4 - Здатність приймати обґрунтовані рішення.
спеціальні фахові компетентності:
СК2 - Здатність до критичного осмислення сучасних проблем у галузі будівництва та цивільної інженерії для розв’язання складних задач професійної діяльності.
СК5 - Здатність проводити обстеження, випробування, діагностику та розрахунки при розв’язанні складних задач дослідницького та інноваційного характеру у галузі будівництва та цивільної інженерії.
СК10 - Здатність до використання приладів вимірювання, моніторингу і аналізу теп-лотехнічних характеристик огороджувальних конструкцій та параметрів мікроклімату приміщень.
СК11 - Здатність створювати інноваційні системи теплогазопостачання і вентиляції із використанням енергоощадних технологій для забезпечення життєдіяльності будівель і споруд.
СК12 - Здатність до розуміння наукових принципів, що лежать в основі енергоефек-тивного будівництва, та використання нових підходів до розрахунку та проєктування ене-ргоефективних будівель та інженерних систем.
Результати навчання: РН2. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН3. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-пра-вовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РН6. Застосовувати сучасні математичні методи для аналізу статистичних даних, розрахунку та оптимізації параметрів проєктування та технологічних процесів спорудження будівель та споруд.
РН7. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності
РН9. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
РН11. Мати навички відповідних методів роботи при розробці сучасних технологій будівництва енергоефективних будівель та інженерних систем.
РН12. Мати навички професійного представлення діагностики, технологій будівництва, реконструкції енергоефективних будівель та інженерних систем.
РН13. Вміти використовувати на практиці знання, застосовувати методичний інструментарій пізнання у проектуванні, монтажу та експлуатації енергоефективних будівель та інженерних систем, аналізувати отримані результати досліджень в контексті існуючих теорій, робити відповідні висновки.
РН14. Вміти застосовувати методики проведення оцінки існуючих проектних рішень з урахуванням системи контролю якості при будівництві, експлуатації енергоефективних будівель та інженерних систем, показувати навички творчого підходу до розв’язання поставлених завдань.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
УМ3. Здатність розв’язувати проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Основи енергетичної сертифікації будівель та інженерних систем
ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах
Будівельна теплофізика
Супутні та наступні навчальні дисципліни
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Короткий зміст навчальної програми: В даній навчальній дисципліні розглянуті види енергетичних обстежень будівель, вихідні дані для проведення енергетичного аудиту будівлі, порядок проведення сертифі-кації енергетичної ефективності будівлі, наведені дані щодо змісту та форми енергетичного сертифікату та мінімальних вимог до енергетичної ефективності. Особлива увага надана типовим об’єктам енергетичного аудиту та енергозберігаючим рекомендаціям.
Опис: Основні поняття енергетичного аудиту. Законодавча та нормативна база. Енергетична сертифікація будівель. Зміст і форма енергетичного сертифікату.
Порядок проведення сертифікації енергетичної ефективності будівлі. Мінімальні вимоги до енергетичної ефективності будівель
Основні завдання енергоаудитора та кваліфікаційні вимоги до нього. Типи енергетичного аудиту.
Методи оцінки енергетичних характеристик будівель. Етапи енергетичного аудиту.
Планування енергетичного аудиту. Попередня нарада. Збір даних та заповнення опитувальних форм при візиті на об’єкт.
Планування та проведення вимірювань при проведенні енергетичного аудиту. Аналіз стану огороджувальних конструкцій. Тепловізійне обстеження будівель.
Аналіз інформації. Енергетичний баланс будівель.
Обстеження стану та оцінка рівня енергетичної ефективності інженерних систем. Розроблення заходів з енергетичної ефективності.
Ефективність використання відновлювальних джерел енергії в будинках.
Заключна нарада. Порядок проведення моніторингу енергетичних сертифікатів.
Економічна оцінка інвестицій в проекти з енергоефективності.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з дисципліни “Енергетичний аудит будівель і споруд ” проводиться у вигляді семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семе-стру.
Поточний контроль знань студентів з дисципліни “ Енергетичний аудит будівель і споруд ” для денної форми навчання включає такі форми оцінювання:
Оцінювання під час заняття:
– Оцінка виконання практичних занять під час заняття – 3,0 бали за кожне виконання заняття протягом семестру (30 бали)
Семестровий контроль знань включає в себе результати поточного контролю знань студентів, що проводився протягом семестру, та семестровий контроль.
Максимальна сума балів за семестровий контроль – 70. До цієї кількості додаються результати поточного контролю (максимально – 30 балів). Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана здобувачем освіти, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль - 30 балів, письмовий іспит - 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Тренінговий посібник для підготовки енергоаудиторів багатоквартирних жилових будівель у контексті Фонду ефективності України / А. Чернявський, В. Литвин, Д. Марусич, К. Шишка, С. Наскальний. – Київ, 2021. – 400 с.
2. В.В. Прокопенко. Енергетичний аудит з прикладами та ілюстраціями: Навчальний посібник. / В.В.Прокопенко, О.М.Закладний, П.В.Кульбачний. – К.: Освіта Украї-ни, 2010. – 437 с.
3. Енергетичний аудит: опорний конспект / укладач С.В. Сапожніков. – Суми: Сумський державний університет, - 2011. – 120 с.
4. Савйовський В.В. Термомодернізація будівель: навч. посіб. Київ : Видавництво Ліра-К, 2021. – 278 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Енергетичний аудит будівель та споруд (курсовий проєкт)
Спеціальність: Енергоефективні будівлі та інженерні системи (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.192.09.O.015
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплогазопостачання і вентиляція
Лектор: Савченко Олена Олексіївна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання:
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність:
ІНТ - Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
загальні компетентності:
спеціальні фахові компетентності:
СК9 - Здатність ефективно керувати фінансовими, людськими, технічними та іншими проєктними ресурсами у сфері будівельного виробництва.
СК11 - Здатність створювати інноваційні системи теплогазопостачання і вентиляції із використанням енергоощадних технологій для забезпечення життєдіяльності будівель і споруд.
Результати навчання: РН3. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-пра-вовим документам у сфері архітектури та будівництва.
РН9. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Основи енергетичної сертифікації будівель та інженерних систем
ВІМ технології в інженерних мережах та спорудах
Будівельна теплофізика
Супутні та наступні навчальні дисципліни
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності
Короткий зміст навчальної програми: В даній навчальній дисципліні розглянуті види енергетичних обстежень будівель, вихідні дані для проведення енергетичного аудиту будівлі, порядок проведення сертифікації енергетичної ефективності будівлі, наведені дані щодо змісту та форми енергетичного сертифікату та мінімальних вимог до енергетичної ефективності. Особлива увага надана типовим об’єктам енергетичного аудиту та енергозберігаючим рекомендаціям.
Опис: Вихідні дані для проведення енергетичного аудиту будівлі.
Розрахункові параметри внутрішнього повітря
Визначення геометричних показників будинку для проведення його енергетичної сертифікації
Визначення загального коефіцієнта теплопередачі трансмісією
Визначення загального коефіцієнта теплопередачі вентиляцією
Розрахунок внутрішніх теплонадходжень у приміщення
Визначення сонячних теплонадходжень у будинок
Визначення тепловтрат будинком. Динамічні параметри будинку
Визначення енергопотреби для опалення
Визначення енергоспоживання під час опалення
Визначення річного значення загального показника питомого енергоспоживання при опаленні
Визначення класу енергетичної ефективності будинку.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів з курсового проекту з дисципліни “Енергетичний аудит будівель і споруд ” проводиться у вигляді семестрового контролю знань, який проводиться у кінці семестру.
Оцінювання Курсового проекту відбувається:
– Оцінка виконання графічної частини та пояснювальної записки – 50,0 балів
- Опитування з теоретичного матеріалу за темами, згідно яких виконувався курсовий проект - 50 балів.
Максимальна кількість балів за семестровий контроль – 100. Фактична кількість балів, отримана здобувачем освіти, переводиться в державну підсумкову оцінку.
Критерії оцінювання результатів навчання: – Оцінка виконання графічної частини та пояснювальної записки – 50,0 балів
- Опитування з теоретичного матеріалу за темами, згідно яких виконувався курсовий проект - 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Тренінговий посібник для підготовки енергоаудиторів багатоквартирних жилових будівель у контексті Фонду ефективності України / А. Чернявський, В. Литвин, Д. Марусич, К. Шишка, С. Наскальний. – Київ, 2021. – 400 с.
2. В.В. Прокопенко. Енергетичний аудит з прикладами та ілюстраціями: Навчальний посібник. / В.В.Прокопенко, О.М.Закладний, П.В.Кульбачний. – К.: Освіта Украї-ни, 2010. – 437 с.
3. Енергетичний аудит: опорний конспект / укладач С.В. Сапожніков. – Суми: Сумський державний університет, - 2011. – 120 с.
4. Савйовський В.В. Термомодернізація будівель: навч. посіб. Київ : Видавництво Ліра-К, 2021. – 278 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).