Економіка і управління будівництвом
Спеціальність: Технології будівельних конструкцій, виробів і матеріалів
Код дисципліни: 7.192.04.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: доцент Гавриляк Анатолій Степанович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ІНТ Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
фахові компетентності:
СК09. Здатність ефективно керувати фінансовими, людськими, технічними та іншими проєктними ресурсами у сфері будівельного виробництва.
Результати навчання: РН1 (РН02). Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН2 (РН10). Здатність здійснювати комерційну та економічну діяльність захисту інтелектуальної власності у сфері архітектури та будівництва.
РН3 (РН11). Управляти складними, непередбачуваними будівельними процесами, які потребують нових стратегічних підходів.
РН4 (ЗН2). Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань
РН5 (КОМ 1). Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
Економіка будівництва, основи менеджменту і маркетингу.
Технологія та організація будівельних робіт
Кореквізити:
Наукові дослідження в будівництві
Кошторисна справа та інженерія вартості у будівництві.
Розрахункові методи в технології зведення будівель та споруд
Короткий зміст навчальної програми: Метою дисципліни є формування у студентів системи знань з економіки та управління будівництвом.
Головними завданнями вивчення дисципліни є: засвоєння сучасних технологій та методів економічного управління будівництвом, закономірностей економічних процесів в будівництві та набуття навиків прийняття оптимальних рішень в конкретних умовах будівельного виробництва.
Предметом дисципліни є закономірності, принципи економічного розвитку будівництва, методи і процеси аналізу та управління цими процесами.
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен: набути навички з організування будівельної підготовки; вміти розробляти бізнес-план і виконувати економічний аналіз проектних варіантів будівництва та розробляти і обґрунтовувати заходи щодо оптимізації використання ресурсів у будівництві; набути навички з розробки заходів щодо забезпечення якості будівництва з використання сучасних підходів.
Опис: Загальна характеристика та організаційні засади будівельної діяльності. Організування будівельної підготовки. Система договірних відносин у будівництві. Календарне планування в будівництві. Бізнес-планування в будівництві. Управління ресурсним забезпеченням будівництва. Управління будівельним виробництвом. Фінансово-економічні результати діяльності будівельного підприємства. Оцінювання ефективності діяльності будівельного підприємства. Управління якістю в будівництві.
Методи та критерії оцінювання: 1.Поточний контроль передбачає такі методи оцінювання:
- вибіркове усне опитування;
- оцінювання знань на практичних заняттях у процесі обговорення проблемних теоретико-прикладних питань та вирішення ситуаційних завдань з урахуванням активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо;
- оцінювання тестових завдань у ВНС.
2.Екзаменаційий контроль передбачає оцінювання письмової та усної компоненти.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%):
практичні заняття - 10%;
тестові завдання - 20%;
Підсумковий контроль - екзамен (70%):
письмова компонента (60%);
усна компонента (10%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка і управління будівництвом: конспект лекцій для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 192 «Будівництво та цивільна інженерія» /Укл.: А.С.Гавриляк, О. Я. Загорецька, В. М. Мельник, Т. Б. Данилович, О. Е. Товкан.. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 161 c.
2. Планування і організування діяльності будівельних підприємств: навчальний посібник для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 051 «Економіка» освітньої програми «Економіка та управління будівництвом» / Укл.: В.В. Козик, А.С. Гавриляк, Т.О. Петрушка, Т.Б. Данилович. – Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2022. – 200 с. ISBN 978 – 966 – 418 – 347 – 2
3. Литвин Б.М. Планування діяльності будівельного підприємства: Навчальний посібник.- К.: «Хай – Тек Прес», 2007.- 320 с..
4. Економіка та управління підприємством: Навч. Посібник/ А.Є Мачкур, Л.А.Лещій, З.О.Коваль.-Львів. Видавництво НУ «ЛП», 2010, -156 с.
5. Економіка підприємства. Ємельянов О.Ю., Загорецька О.Я., Мельник В.М., Гудзь О.І.,Тарасовська О.Б., :Конспет лекцій для студентів інституту економіки та менеджменту. Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2018. – 219 с.
6. Рогожин П.С., Гойко А.Ф. Економіка будівельних організацій._ К.: Видавничий дім «Скарби», 2007.- 448 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).