Інноваційні технології та дизайн будівельних матеріалів і виробів
Спеціальність: Технології будівельних конструкцій, виробів і матеріалів
Код дисципліни: 7.192.04.O.004
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., проф. Мирослав Саницький
к.т.н., доц. Оксана Позняк
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
ЗК04. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Фахові компетентності:
СК01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: РН1 (РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування).
РН2 (РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження).
РН3 (РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва).
РН4 (РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії).
РН5 (РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації).
РН6 (РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її).
РН7 (РН10. Здатність здійснювати комерційну та економічну діяльність захисту інтелектуальної власності у сфері архітектури та будівництва).
РН8 (ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень).
РН9 (УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур).
РН10 (АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технології моделювання інформації у будівельному виробництві
• Технологія бетонних та залізобетонних конструкцій
• Інформаційно-економічне моделювання в будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна розглядає принципи побудови сучасних композиційних матеріалів та властивостей розчинів та бетонів як композиційних матеріалів. Основні положення щодо проектування складів самоущільнювальних, фіброармованих, жаростійких та ніздрюватих бетонів викладені відповідно до діючих нормативних документів. Крім цього, розглядаються питання технології вібропресованих, фіброармованих, безцементних бетонів. Особлива увага відведена питанням довговічності будівельних конструкцій, зокрема корозії цеметного каменю та металу. Вивчення курсу передбачає наявність систематичних та ґрунтовних знань із базових дисциплін – «В’яжучі речовини», «Бетони і будівельні розчини, заповнювачі для бетонів», «Матеріали будівельної хімії». Знання і навички, отримані при вивченні дисципліни використовуються студентами при вивченні основних професійних дисциплін «Технологія виробництва бетонних і залізобетонних конструкцій».
Опис: Вивчення дисципліни передбачає розгляд таких тем:
Загальні принципи побудови сучасних будівельних матеріалів і виробів.
Інформаційне моделювання споруд BIM (Building Information Modeling).
Застосування 3D-принтерів для будівництва.
Сонячні панелі на даху - «зелена» енергія.
Проникна гідроізоляція.
Незнімна опалубка.
Активізація використання наноматеріалів та нанотехнологій у будівництві.
Дизайн виробів з будівельних матеріалів.
Монолітний та збірний бетон і залізобетон.
Технологія вібропресованих бетонів.
Технологія високофункціональних бетонів.
Технологія самоущільнювального бетону.
Технологія виготовлення дисперсно-аромованих бетонів (фібробетонів).
Технологія ніздрюватих бетонів.
Жаростійкі бетони.
Технологія сумішей будівельних сухих модифікованих.
Довговічність бетону.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка поточного контролю студента здійснюється за результатом успішного виконання індивідуального завдання та написання і представлення наукового реферату (у вигляді презентації).
Форма семестрового контролю – екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Виконання індивідуального завдання – 20 балів
Виконання та представлення наукового реферату (у вигляді презентації) – 20 балів.
Екзаменаційний контроль:
Письмова компонента – 50 балів
Усна компонента – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конструкційні матеріали нового покоління та технології їх впровадження в будівництво / Рунова Р.Ф., Гоц В.І., Саницький М.А. та ін. – К.: УВПК „ЕксОб”, 2008. – 360с.
2. Саницький М.А. Модифіковані композиційні цементи: навч. посібник /Саницький М.А., Соболь Х.С., Марків Т.Є. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2010. -132 с.
3. Бетони і будівельні розчини: Підручник. Гоц В.І., Павлюк В.В., Шилюк П.С. – К.: Основа, 2016. -568 с.
4. Бліхарський З.Я. Залізобетонні конструкції в агресивному середовищі за дії навантаження та їх підсилення. Монографія. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 296 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Інноваційні технології та дизайн будівельних матеріалів і виробів (курсова робота)
Спеціальність: Технології будівельних конструкцій, виробів і матеріалів
Код дисципліни: 7.192.04.O.007
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: д.т.н., проф. Мирослав Саницький
к.т.н., доц. Оксана Позняк
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.
ЗК04. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК05. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
Фахові компетентності:
СК01. Здатність інтегрувати знання з інших галузей і спеціалізовані концептуальні знання в галузі будівництва та цивільної інженерії, у поєднанні з дотриманням чинних нормативно-правових документів, для розв’язання складних задач у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК03. Здатність розробляти та реалізовувати проєкти в галузі будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: РН1 (РН01. Проєктувати будівлі і споруди (відповідно до спеціалізації), в тому числі з використанням засобів комп’ютерного проєктування).
РН2 (РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження).
РН3 (РН03. Проводити технічну експертизу проєктів об’єктів будівництва та цивільної інженерії (відповідно до спеціалізації), здійснюючи контроль відповідності проєктів і технічної документації завданням на проєктування, технічним умовам та іншим чинним нормативно-правовим документам у сфері архітектури та будівництва).
РН4 (РН04. Забезпечувати якість при реалізації об’єктів будівництва та цивільної інженерії).
РН5 (РН08. Підбирати сучасні матеріали, технології і методи виконання будівельних робіт, враховуючи архітектурно-планувальну, конструктивну частину проєкту та виробничу базу будівельної організації).
РН6 (РН09. Збирати необхідну інформацію, використовуючи науково-технічну літературу, бази даних та інші джерела, аналізувати і оцінювати її).
РН7 (РН10. Здатність здійснювати комерційну та економічну діяльність захисту інтелектуальної власності у сфері архітектури та будівництва).
РН8 (ЗН1. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері професійної діяльності або галузі знань і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень).
РН9 (УМ 1. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур).
РН10 (АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Технології моделювання інформації у будівельному виробництві
• Технологія бетонних та залізобетонних конструкцій
• Інформаційно-економічне моделювання в будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна розглядає принципи побудови сучасних композиційних матеріалів та властивостей розчинів та бетонів як композиційних матеріалів. Основні положення щодо проектування складів самоущільнювальних, фіброармованих, жаростійких та ніздрюватих бетонів викладені відповідно до діючих нормативних документів. Крім цього, розглядаються питання технології вібропресованих, фіброармованих, безцементних бетонів. Особлива увага відведена питанням довговічності будівельних конструкцій, зокрема корозії цеметного каменю та металу. Вивчення курсу передбачає наявність систематичних та ґрунтовних знань із базових дисциплін – «В’яжучі речовини», «Бетони і будівельні розчини, заповнювачі для бетонів», «Матеріали будівельної хімії». Знання і навички, отримані при вивченні дисципліни використовуються студентами при вивченні основних професійних дисциплін «Технологія виробництва бетонних і залізобетонних конструкцій».
Опис: Вивчення дисципліни передбачає розгляд таких тем:
Загальні принципи побудови сучасних будівельних матеріалів і виробів.
Інформаційне моделювання споруд BIM (Building Information Modeling).
Застосування 3D-принтерів для будівництва.
Сонячні панелі на даху - «зелена» енергія.
Проникна гідроізоляція.
Незнімна опалубка.
Активізація використання наноматеріалів та нанотехнологій у будівництві.
Дизайн виробів з будівельних матеріалів.
Монолітний та збірний бетон і залізобетон.
Технологія вібропресованих бетонів.
Технологія високофункціональних бетонів.
Технологія самоущільнювального бетону.
Технологія виготовлення дисперсно-аромованих бетонів (фібробетонів).
Технологія ніздрюватих бетонів.
Жаростійкі бетони.
Технологія сумішей будівельних сухих модифікованих.
Довговічність бетону.
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (залік): захист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль (залік): захист курсового проекту 100%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Методичні рекомендації до виконання курсової роботи «Інноваційні технології та дизайн будівельних матеріалів і виробів» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Технології будівельних конструкцій, виробів та матеріалів» спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія / Укладачі: д.т.н., професор Саницький М.А., к.т.н., доцент Позняк О.Р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).