Проєктування та дослідження залізобетонних мостів та споруд
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Код дисципліни: 7.192.06.O.004
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Професор Гнідець Богдан Григорович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • сучасні конструкції залізобетонних мостів малих та середніх прольотів; види мостів і їх класифікація за різними ознаками;
• конструкції прогонових будов залізобетонних балкових мостів різних конструктивних схем і поперечних перерізів;
• основні засади проектування і розрахунку елементів прогонових будов мостів з врахуванням просторового характеру роботи і методів будівництва та монтажу. Опори залізобетонних балкових мостів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Опір матеріалів;
• Теоретична механіка;
• Будівельна механіка;
• Будівельні конструкції.
Короткий зміст навчальної програми: • системи і класи залізобетонних мостів;
• балкові залізобетонні монолітні, збірні, збірно-монолітні залізобетонні мости їх конструкції і армування звичайною арматурою;
• залізобетонні мости з попердньо-напруженою арматурою;
• способи створення попереднього напруження і методи натягу арматури;
• проектування і розрахунок прогонових будов балкових залізобетонних мостів (статичний і конструктивний);
• розрахунок елементів залізобетонних мостів із застосуванням діючих норм (за методом граничних станів). Опори і опорні частини балкових залізобетонних мостів;
• конструктивні особливості залізобетонних мостів рамної, аркової і комбінованої систем.
Методи та критерії оцінювання: • Усне опитування підготовки до лекцій і в процесі проведення практичних занять (30%):
• Підсумковий контроль (70% - контрольний захід, екзамен): письмово-усна
форма 70%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Теоретична частина:
1. Саламатин П.М. и др.. Мосты и сооружения на дорогах. Учебник, Транспорт,1991, ч.І и ІІ.
2. Закора О. та ін. за ред. А.Лантух-Лященка „Розрахунки і проектування мостів”. Київ НТУ,-2007.
3. ДБН В.2.3-14:2006 Мосты и трубы. Правила проектування. – Київ, - 2006.
4. Шаповал И.П. Проектирование мостов и путепроводов на автомобильных дорогах. К. Будівельник, 1976 р.
Практична частина:
1. Закора О. та ін. за ред. А.Лантух-Лященка „Розрахунки і проектування мостів. Київ НТУ, - 2007.
2. Лившиц Я.Д. и др. Примеры расчета железобетонных мостов. К. Вища школа, 1986.
3. ДБН В.2.3-К:2006.
4. Гнідець Б.Г., Фецович І.П. Методичні вказівки до курсового проекту „Залізобетонні і металеві мости”. НУ «Львівська політехніка».
5. Гнідець Б.Г. Методичні посібники для проектування залізобетонних мостів. Каф. МБМ НУ „ЛП”- 2005-2015 р.
6. Гнідець Б.Г. Збірно-монолітні збірні конструкції. Проектування, дослідження і впровадження в будівництво. Навчальний посібник. Видавництво НУ «Львівська політехніка».-2014,-260с.
Проєктування та дослідження залізобетонних мостів та споруд (курсовий проєкт)
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Код дисципліни: 7.192.06.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Професор Гнідець Богдан Григорович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • сучасні конструкції залізобетонних мостів середніх та великих прольотів, шляхопроводів, естакад та інших споруд на дорогах;
• методи вибору і оцінки варіантів мостів при їх проектуванні;
• проектувати основні елементи прогонових мостів і опор та інших споруд на дорогах у відповідності з діючими нормами і використанням новітньої технічної літератури;
• застосування електронно-обчислювальної техніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Опір матеріалів;
• Теоретична механіка;
• Будівельна механіка;
• Будівельні конструкції;
• Основи та фундаменти;
• Проектування мостових переходів;
• Залізобетонні мости.
Короткий зміст навчальної програми: Розрахунок і проектування елементів прогонових будов і опор різних систем залізобетонних мостів.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Теоретична частина:
1. Саламатин П.М. и др. Мосты и сооружения на дорогах. Учебник, Транспорт, 1991, ч. І и ІІ.
2. Закора О. та ін. за ред. А. Лантух-Лященка „Розрахунки і проектування мостів”. Київ НТУ,-2007.
3. ДБН В.2.3-14:2006 Мосты и трубы.Правила проектування.-Київ. 2006.
4. Шаповал И.П. Проектирование мостов и путепроводов на автомобильных дорогах. К. Будівельник, 1976 р.
Практична частина:
1.Закора О. та ін. за ред. А. Лантух-Лященка „Розрахунки і проектування мостів. Київ НТУ, - 2007.
2. Лившиц Я.Д. и др. Примеры расчета железобетонных мостов. К. Вища школа, 1986.
3. ДБН В.2.3-К:2006. Мосты и трубы.Правила проектування.-Київ. 2006.
4. Гнідець Б.Г., Фецович І.П. Методичні вказівки до курсового проекту „Залізобетонні і металеві мости”. НУ «Львівська політехніка».
5. Гнідець Б.Г. Методичні матеріали для проектування залізобетонних мостів. Каф. МБМ НУ „ЛП”- 2005-2015 р.
6. Гнідець Б.Г. Збірно-монолітні збірні конструкції. Проектування, дослідження і впровадження в будівництво. Навчальний посібник. Видавництво НУ «Львівська політехніка».-2014,-260с.