Технологія та організація будівництва і реконструкції транспортних споруд
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Код дисципліни: 7.192.06.E.020
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доцент Бліхарський Ярослав Зіновійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати найновіші технологічні методи будівництва і реконструкції різних типів конструкцій опор і прогонових будов мостів;
• вміти розробляти проекти організації будівництва і реконструкції транспортних споруд;
• мати уявлення про ефективні методи технології та організації будівництва, експлуатації, ремонту і реконструкції транспортних споруд.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи та фундаменти транспортних споруд
• Дерев'яні мости
• Залізобетонні мости
• Металеві мости
• Будівельні матеріали
• Проектування мостових переходів
Короткий зміст навчальної програми: Загальні принципи технології та організації будівництва штучних споруд. Організація робіт при будівництві мостів і труб. Технічне забезпечення будівництва. Виробничий інвентар. Геодезичні, розбивкові і контрольно-вимірювальні роботи. Влаштування фундаментів неглибокого закладання. Влаштування фундаментів глибокого закладання. Технологія будівництва кам’яних і бетонних мостів. Технологія будівництва дерев’яних мостів різних конструктивних систем. Технологія будівництва залізобетонних мостових конструкцій. Арматурні та бетонні роботи. Будівництво металевих мостів. Основні положення технології та організації ремонту і реконструкції транспортних споруд.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (30%)
• підсумковий контроль (70 %, контрольний захід): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДСТУ 3008:2015 «Інформація та документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення ». Київ. ДП «УкрНДНЦ», 2016.
2. Колоколов Н. М. Строительство мостов. Учебник / Колоколов Н. М., Вейнблат Б. М. – М.: Книга по Требованию, 2013. – 504 с.
3. ДБН А.3.1-5-2016 «Організація будівельного виробництва».
5. ДСТУ Б А.3.1-22:2013 «Визначення тривалості будівництва об’єктів».
4. ДБН В.2.3-14:2006. Споруди транспорту. Мости та труби. Правила проектування.
5. ДБН В.1.2-15:2009. Споруди транспорту. Мости та труби. Навантаження і впливи.
6. Строительство мостов и труб (справочник инженера) под редакцией В.С. Кирилова М. «Транспорт»,1975.
7. Експлуатація і реконструкція мостів. – Київ: „Транспортна Академія”. -2000.
8. Мосты и сооружения на дорогах. Ч.2. Под ред. П.М. Саламахина.- М.: «Транспорт», 1991.
Технологія та організація будівництва і реконструкції транспортних споруд (курсовий проєкт)
Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Код дисципліни: 7.192.06.E.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: доцент Бліхарський Ярослав Зіновійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати основні методи організації будівництва і реконструкції транспортних споруд; технологію виконання монтажних робіт;
• вміти розробляти проекти організації будівництва і реконструкції транспортних споруд; оцінювати ефективність прийнятих технологічних рішень; застосовувати нормативні документи, довідкову і технічну літературу;
• мати уявлення про ефективні методи технології та організації будівництва, експлуатації, ремонту і реконструкції транспортних споруд; методи оцінки ефективності проектних рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи та фундаменти транспортних споруд
• Дерев'яні мости
• Залізобетонні мости
• Металеві мости
• Будівельні матеріали
• Проектування мостових переходів
Короткий зміст навчальної програми: Розробка проекту організації з виконання будівельно-монтажних робіт. Розробка будгенплану. Розробка технологічних карт на окремі види будівельно-монтажних робіт. Розрахунок і проектування допоміжних кріплень та монтажних елементів. Розробка календарного графіка та графіка руху робочої сили.
Методи та критерії оцінювання: • усний захист (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. ДСТУ 3008:2015 «Інформація та документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення ». Київ. ДП «УкрНДНЦ», 2016.
2. Колоколов Н. М. Строительство мостов. Учебник / Колоколов Н. М., Вейнблат Б. М. – М.: Книга по Требованию, 2013. – 504 с.
3. ДБН А.3.1-5-2016 «Організація будівельного виробництва».
5. ДСТУ Б А.3.1-22:2013 «Визначення тривалості будівництва об’єктів».
4. ДБН В.2.3-14:2006. Споруди транспорту. Мости та труби. Правила проектування.
5. ДБН В.1.2-15:2009. Споруди транспорту. Мости та труби. Навантаження і впливи.
6. Строительство мостов и труб (справочник инженера) под редакцией В.С. Кирилова М. «Транспорт»,1975.
7. Експлуатація і реконструкція мостів. – Київ: „Транспортна Академія”. -2000.
8. Мосты и сооружения на дорогах. Ч.2. Под ред. П.М. Саламахина.- М.: «Транспорт», 1991.