ВІМ-технології для транспортних споруд (спецкурс)

Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Код дисципліни: 7.192.06.E.019
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Бліхарський Ярослав Зіновійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Використання BIM технологій для конструювання будівельних конструкцій та споруд.
Завдання: - здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології, - здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці, - здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: - Володіти методами проведення інженерних вишукувань, технологією проектування з використанням універсальних і спеціалізованих програмно-обчислювальних комплексів і систем автоматизованого проектування та розрахунку елементів та об'єктів транспортних споруд на дорогах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп'ютерні технології у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає початкове ознайомлення із застосуванням сучасних BIM технологій. BIM (Building Information Modeling або Building Information Model) - інформаційне моделювання будівлі або інформаційна модель будівлі. Інформаційне моделювання будівлі - це підхід до зведення, оснащенню, забезпечення експлуатації та ремонту будівлі (до управління життєвим циклом об'єкта), який передбачає збір і комплексну обробку в процесі проектування всієї архітектурно-конструкторської, технологічної, економічної та іншої інформації про будівлю з усіма її взаємозв'язками і залежностями, коли будівля і все, що має до нього відношення, розглядаються як єдиний об'єкт. Тривимірна модель будівлі, або іншого будівельного об'єкта, пов'язана з інформаційною базою даних, в якій кожному елементу моделі можна привласнити додаткові атрибути. Особливість такого підходу полягає в тому, що будівельний об'єкт проектується фактично як єдине ціле. Дисципліна передбачає перше ознайомлення студентів з даною системою та основи моделювання в ній.
Опис: Дисципліна передбачає перше ознайомлення студентів з даною системою та основи моделювання в ній.
Методи та критерії оцінювання: - захисту звіті з практичних робіт (80%), - усного опитування з лекційного матеріалу (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - термін виконання проекту, згідно практичних робіт, - обсяг виконання, - якість виконання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Insee. (2016). Nombre de Defaillances D’entreprises Par Date de Jugement - Cumul Brut Glissant Sur 12 Mois - France - Construction. Bases de donnees Insee. Retrieved Dec 2, 2015, http://www.bdm.insee.fr/ ISO. (2010). ISO 13822:2010. ISO. (2013). ISO 11297-1:2013. Keegan, C. J. (2010). Building Information Modeling in Support of Space Planning and Renovation in Colleges and Universities. Retrieved Sep 8, 2016, http://m.wpi.edu/Pubs/ETD/ Kemmer, S. & Koskela, L. (2012). Developing a Lean Model for Production Management of Refurbishment Projects, in: Proceedings of the 20th Annual Conference of the International Group for Lean Construction. Khaddaj, M. & Srour, I. (2016). Using BIM to Retrofit Existing Buildings. Procedia Engineering, 145, 1526–1533. Khodeir, L. M., Aly, D. & Tarek, S. (2016). Integrating HBIM (Heritage Building Information Modeling) Tools in the Application of Sustainable Retrofitting of Heritage Buildings in Egypt. Procedia Environmental Sciences, 34, 258–270. Khosrowshahi, F. & Alani, A. (2011). Visualisation of Impact of Time on the Internal Lighting of a Building. Autom. Constr., 20(2), 145–154. Kim, K. (2015). Conceptual Building Information Modelling Framework for Whole house Refurbishment Based on LCC and LCA. Retrieved Oct 10, 2016, from https://research.aston.ac.uk/portal/en/theses/ Kim, K. P. & Park, K. S. (2013). BIM Feasibility Study For Housing Refurbishment Projects In The UK. Organization, Technology & Management in Construction: An International Journal, 5(Special), 765–774. Lad, V. H., Patel, H. R. & Rathod, M. H. A. (2016). Application of Building Information Modeling (BIm) for Renovation Project. International Journal for Innovative Research in Science and Technology, 2(12), 282–287. Laguela, S., Diaz-Vilarino, L., Martinez, J. & Armesto, J. (2013). Automatic Thermographic and RGB Texture of asBuilt BIM for Energy Rehabilitation Purposes. Autom. Constr., 31, 230–240. Landrieu, J., Pere, C., NUGRAHA BAHAR, Y. & NICOLAS, G. (2013). Representation hybride du modele numerique pour la gestion d’un patrimoine bati dit ancien. InConfere 2013 (pp. 1-7). Larsen, K. E., Lattke, F., Ott, S. & Winter, S. (2011). Surveying and Digital Workflow in Energy Performance Retrofit Projects Using Prefabricated Elements. Autom. Constr. 20(8), 999–1011. Laufer, A., Denker, G. R. & Shenhar, A. J. (1996). Simultaneous Management: The Key to Excellence in Capital Projects. Int. j. proj. manag., 14(4), 189–199. Leglise, M. & Ferries, B. (2009). Evaluation Des Couts Des Defauts D’interoperabilite Supportes Par Entreprises, Maitres D’ouvrage et Exploitants, Dans Le Cadre de La Construction et L’exploitation de Batiments. Retrieved Dec 20, 2015, http://lra.toulouse.archi.fr/ Lin, C. (2012). BIM-SCM-RFID Oriented Study for Open Building Renovation-The Old Building Case Study. Retrieved
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

ВІМ-технології для транспортних споруд (спецкурс) (курсовий проєкт)

Спеціальність: Мости і транспортні тунелі
Код дисципліни: 7.192.06.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільні дороги та мости
Лектор: Бліхарський Ярослав Зіновійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Використання BIM технологій для конструювання будівельних конструкцій та споруд.
Завдання: - здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології, - здатність проєктувати будівельні конструкції, будівлі, споруди та інженерні мережі (відповідно до спеціалізації), з урахуванням інженерно-технічних та ресурсозберігаючих заходів, правових, соціальних, екологічних, техніко-економічних показників, наукових та етичних аспектів, і сучасних вимог нормативної документації у сфері архітектури та будівництва, охорони довкілля та безпеки праці, - здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проєктування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних задач будівництва та цивільної інженерії.
Результати навчання: - Володіти методами проведення інженерних вишукувань, технологією проектування з використанням універсальних і спеціалізованих програмно-обчислювальних комплексів і систем автоматизованого проектування та розрахунку елементів та об'єктів транспортних споруд на дорогах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп'ютерні технології у будівництві
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна передбачає початкове ознайомлення із застосуванням сучасних BIM технологій. BIM (Building Information Modeling або Building Information Model) - інформаційне моделювання будівлі або інформаційна модель будівлі. Інформаційне моделювання будівлі - це підхід до зведення, оснащенню, забезпечення експлуатації та ремонту будівлі (до управління життєвим циклом об'єкта), який передбачає збір і комплексну обробку в процесі проектування всієї архітектурно-конструкторської, технологічної, економічної та іншої інформації про будівлю з усіма її взаємозв'язками і залежностями, коли будівля і все, що має до нього відношення, розглядаються як єдиний об'єкт. Тривимірна модель будівлі, або іншого будівельного об'єкта, пов'язана з інформаційною базою даних, в якій кожному елементу моделі можна привласнити додаткові атрибути. Особливість такого підходу полягає в тому, що будівельний об'єкт проектується фактично як єдине ціле. Дисципліна передбачає перше ознайомлення студентів з даною системою та основи моделювання в ній.
Опис: Дисципліна передбачає перше ознайомлення студентів з даною системою та основи моделювання в ній.
Методи та критерії оцінювання: - захисту звіті з практичних робіт (80%), - усного опитування з лекційного матеріалу (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: - термін виконання проекту, згідно практичних робіт, - обсяг виконання, - якість виконання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Insee. (2016). Nombre de Defaillances D’entreprises Par Date de Jugement - Cumul Brut Glissant Sur 12 Mois - France - Construction. Bases de donnees Insee. Retrieved Dec 2, 2015, http://www.bdm.insee.fr/ ISO. (2010). ISO 13822:2010. ISO. (2013). ISO 11297-1:2013. Keegan, C. J. (2010). Building Information Modeling in Support of Space Planning and Renovation in Colleges and Universities. Retrieved Sep 8, 2016, http://m.wpi.edu/Pubs/ETD/ Kemmer, S. & Koskela, L. (2012). Developing a Lean Model for Production Management of Refurbishment Projects, in: Proceedings of the 20th Annual Conference of the International Group for Lean Construction. Khaddaj, M. & Srour, I. (2016). Using BIM to Retrofit Existing Buildings. Procedia Engineering, 145, 1526–1533. Khodeir, L. M., Aly, D. & Tarek, S. (2016). Integrating HBIM (Heritage Building Information Modeling) Tools in the Application of Sustainable Retrofitting of Heritage Buildings in Egypt. Procedia Environmental Sciences, 34, 258–270. Khosrowshahi, F. & Alani, A. (2011). Visualisation of Impact of Time on the Internal Lighting of a Building. Autom. Constr., 20(2), 145–154. Kim, K. (2015). Conceptual Building Information Modelling Framework for Whole house Refurbishment Based on LCC and LCA. Retrieved Oct 10, 2016, from https://research.aston.ac.uk/portal/en/theses/ Kim, K. P. & Park, K. S. (2013). BIM Feasibility Study For Housing Refurbishment Projects In The UK. Organization, Technology & Management in Construction: An International Journal, 5(Special), 765–774. Lad, V. H., Patel, H. R. & Rathod, M. H. A. (2016). Application of Building Information Modeling (BIm) for Renovation Project. International Journal for Innovative Research in Science and Technology, 2(12), 282–287. Laguela, S., Diaz-Vilarino, L., Martinez, J. & Armesto, J. (2013). Automatic Thermographic and RGB Texture of asBuilt BIM for Energy Rehabilitation Purposes. Autom. Constr., 31, 230–240. Landrieu, J., Pere, C., NUGRAHA BAHAR, Y. & NICOLAS, G. (2013). Representation hybride du modele numerique pour la gestion d’un patrimoine bati dit ancien. InConfere 2013 (pp. 1-7). Larsen, K. E., Lattke, F., Ott, S. & Winter, S. (2011). Surveying and Digital Workflow in Energy Performance Retrofit Projects Using Prefabricated Elements. Autom. Constr. 20(8), 999–1011. Laufer, A., Denker, G. R. & Shenhar, A. J. (1996). Simultaneous Management: The Key to Excellence in Capital Projects. Int. j. proj. manag., 14(4), 189–199. Leglise, M. & Ferries, B. (2009). Evaluation Des Couts Des Defauts D’interoperabilite Supportes Par Entreprises, Maitres D’ouvrage et Exploitants, Dans Le Cadre de La Construction et L’exploitation de Batiments. Retrieved Dec 20, 2015, http://lra.toulouse.archi.fr/ Lin, C. (2012). BIM-SCM-RFID Oriented Study for Open Building Renovation-The Old Building Case Study. Retrieved
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).