Організація служби пожежної безпеки на підприємстві

Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 7.261.01.E.022
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: доцент, к.т.н., доцент Білінський Богдан Омелянович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надати компетенції студентам та слухачам для забезпечення пожежної безпеки на підприємствах установах та організаціях. Підготовка фахівця, який матиме необхідні теоретичні знання та практичні навички з нормативно-технічної роботи, а саме в частині виявлення порушень нормативних вимог із забезпечення пожежної безпеки під час проектування, будівництва, технічного переоснащення і реконструкції.
Завдання: Завдання вивчення дисципліни. Даний курс це навчальна дисципліна, що вивчає конструктивні, об’ємно-планувальні та спеціальні технічні рішення, а також методи здійснення функцій нагляду, спрямованих на забезпечення протипожежного захисту будівель, споруд та об’єктів на стадії проектування, будівництва та реконструкції. При цьому вирішуються задачі: - визначення ролі та місця спеціалістів в будівництві та пожежній безпеці в забезпеченні пожежної безпеки будівельних рішень при проектуванні та будівництві об’єктів; - розкриття сутності аналізу пожежної небезпеки будівель та споруд, розробки заходів щодо їх протипожежного захисту; - формування вмінь самостійно проводити пожежно-профілактичну роботу в будівництві, в населених пунктах, на промислових та інших об’єктах застосовувати вимоги нормативних документів з питань пожежної безпеки в будівництві під час пожежно-технічних обстежень та експертизи проектів; - формування експериментальних вмінь розробляти та оформляти необхідну документацію за результатами експертизи проектів та пожежно-технічних обстежень будівель і споруд різного призначення; - формування вмінь аналізувати пожежну небезпеку будівель та споруд, розробляти заходи щодо їх протипожежного захисту
Результати навчання: РН02. Розробляти і реалізовувати проекти у сфері пожежної безпеки з урахуванням цілей, обмежень, а також технічних, соціальних, економічних, правових і етичних аспектів. РН06. Розробляти норми і правила пожежної безпеки, інструкції щодо дотримання протипожежного режиму та дій у разі виникнення пожежі. РН11. Виконувати та обґрунтовувати техніко-економічні розрахунки заходів щодо підвищення пожежної безпеки. РН17. Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах, аналізувати і оцінювати наявну інформацію. Додатково для освітньо-наукових програм: РН18. Обирати та застосовувати ефективні методи та інструментальні засоби досліджень. РН19. Планувати та виконувати наукові дослідження та інноваційні проекти, обґрунтовувати вибір методів і засобів дослідження, аналізувати результати, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Тактика пожежогасіння та рятувальних робіт
Короткий зміст навчальної програми: вивчення методологічних підходів до розробки управлінських рішень, їх прийняття та реалізації, забезпечення управління в підрозділах пожежної безпеки, наукової організації управління. , єдиної державної систему цивільного захисту України. Основні етапи розвитку та напрямки наукової організації праці, її зміст та принципи, єдину державної систему цивільного захисту України. Моніторинг надзвичайних ситуацій в Україні. кваліфіковано застосовувати отримані знання в практичній діяльності. Проводити моніторинг пожежно-профілактичну роботу в будівництві, в населених пунктах, на промислових та інших об’єктах. Аналізувати та моніторинг наслідків від надзвичайних ситуацій та розробляти заходи щодо їх недопущення; Розробляти та оформляти необхідну документацію за результатами експертизи проектів та пожежно-технічних обстежень будівель і споруд різного призначення.
Опис: Розділ 1. Організація служби пожежної безпеки на б’екті Тема 1. Вступ. Основні нормативно-правові акти з питань пожежної безпеки. Тема 1.2.Організація пожежної безпеки та встановлення протипожежного режиму на об’екті. Тема 1.3. Вимоги правил пожежної безпеки України. Тема 1.4. Порядок розробки ,затвердження ,облік та вивчення інструкцій про заходи пожежної безпеки. Розділ 2. Організація спеціального навчання, створення добровільних пожежних товариств та пожежно-технічних комісій Тема 2.5. Вимоги до Положення про службу пожежної безпеки на б’екті. Обов’язки посадових осіб служби. Тема 2.6. Спеціальне навчання та перевірка знань працівників, які зайняті на роботах з підвищеною пожежною небезпекою. Тема 2.7. Організація та зміст роботи пожежно-технічних комісій Тема.2.8.Добровільні пожежні товариства.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (100%)
Критерії оцінювання результатів навчання: кваліфіковано застосовувати отримані знання в практичній діяльності; проводити пожежно-профілактичну роботу в будівництві, в населених пунктах, на промислових та інших об’єктах; аналізувати пожежну небезпеку будівель та споруд, розробляти заходи щодо їх протипожежного захисту; розробляти та оформляти необхідну документацію за результатами експертизи проектів та пожежно-технічних обстежень будівель і споруд різного призначення.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Конституція України. Прийнята на п’ятій сесії Верховної Ради України 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України.–1996.-№ 30.- Ст.141. 2.Про аварійно-рятувальні служби. Закон України від 14 грудня 1999 р.// ВВРУ.-2000. - № 4. – Ст.25 3.Про захист населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру. Закон України від 8 червня 2000 р. // ВВРУ. – 2000. - № 40. – Ст. 337 4.Про правові засади цивільного захисту. Закон України від 29 червня 2004 р.// ВВРУ. - 5.Про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру. Постанова КМУ від 3 серпня 1998 р. №1198 6.Про затвердження складу Національної ради з питань безпеки життєдіяльності населення. Постанова КМУ від 29 жовтня 2003 року. 7. Міжнародне законодавство про охорону праці. Конвенції та рекомендації МОП. ( у трьох томах). – К., 1997. – Т. 1. – 672 с., Т. 2 – 437 с., Т. 3. – 386 с. 8. Кодекс України про адміністративні правопорушення.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).