Основи проєктування та конструювання інженерної та аварійно-рятувальної техніки
Спеціальність: Пожежна безпека
Код дисципліни: 7.261.01.M.014
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Будівельні конструкції та мости
Лектор: к.т.н., доцент Гаврилко Олександр Андрійович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Основними завданнями вивчення дисципліни «Основи проектування інженерної та аварійно-рятувальної техніки» є навчити майбутніх фахівців основним вимогами, що висуваються до виробів, методиці рішення позиційних та метричних задач, основним стадіям конструювання та проектування інженерно-технічних виробів, основним елементам та методологією дизайну, ознайомити зі стадіями творчого процесу при проектуванні, основними елементами винахідництва та раціоналізаторства.
Результати навчання: Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні знати:
- основні елементи винахідництва та раціоналізаторства;
- можливості використання персональних комп’ютерів для одержання технічних креслень, а також з методи утворення різних типів електронних моделей, що зберігають графічну інформацію у комп‘ютерах;
- основні вимоги стандартів ЄСКД та інших документів щодо побудови та оформлення технічних креслень різного призначення;
- основні вимоги, що висуваються до виробів;
- основні стадії конструювання та проектування інженерно-технічних виробів;
- стадії творчого процесу при проектуванні.
РН17. Відшуковувати необхідну інформацію у науково-технічній літературі, базах даних та інших джерелах, аналізувати і оцінювати наявну інформацію.
РН09. Аналізувати, оцінювати протипожежну та аварійно-рятувальну техніку, пожежно-технічне оснащення та надавати рекомендації щодо їх оптимального вибору.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити:
- Автоматизоване проектування.
- Тактика пожежогасіння та рятувальних робіт.
Кореквізити:
- Пожежна та аварійно-рятувальна техніка.
- Теоретична механіка.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Основи проектування та конструювання інженерної та аварійно-рятувальної техніки» є нормативною дисципліною, що включається в навчальні плани як самостійна дисципліна обов’язкового вибору.
Обсяг навчального часу для вивчення дисципліни «Тактика пожежогасіння та рятувальних робіт» визначений державними вимогами і складає 150 академічних годин (5,0 кредитів EСTS), з яких 60 годин відведено на аудиторні заняття, 90 годин – самостійна робота студентів. У процесі опанування навчальним матеріалом студенти виконують контрольну роботу. Форма підсумкового контролю знань – залік.
Опис: Розділ 1. Основні положення про проектування і конструювання машин та механізмів
Розділ 2. Оцінка експлуатаційної ефективності інженерної, аварійно-рятувальної техніки та їх базових шасі
Розділ 3. Оцінка експлуатаційної ефективності та вимоги до конструкції інженерної та аварійно-рятувальної техніки
Методи та критерії оцінювання: Письмові звіти з практичних робіт оформлюються у вигляді звітів або рефератів, усне опитування проводиться шляхом евристичних бесід, оцінка за виконану контрольну роботу, оцінка за екзамен у письмово(тест) та усній формі.
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування – 10 балів, виконання КР – 10 балів, відповідь на питання заліку – 80 балів. Всього - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87-71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70-50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49-26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25-00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Конституція України від 28.06.96, ВВР № 30. 2. Кодекс цивільного захисту України. Постанова КМУ №5403-VI, від 02.10.2012 р. 108 с.
3. Указ Президента України від 16 січня 2013 р. N20/2013 «Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій». 19 с.
4. Інженерна техніка та спеціальні машини для ліквідації надзвичайних ситуацій: навч. посіб. / О.М. Ларін, І.М. Грицина, Н.І. Грицина, А.Я. Калиновський, Б.І. Кривошей. – Х.: НУЦЗУ, КП «Міськдрук», 2012. 380 с.
5. Ларін О.М., Чернобай Г.О., Сенчихін Ю.М., Грінченко Є.М., Каліновський А.Я. Пожежна та аварійно-рятувальна техніка. Частина 2. Основи проектування пожежно-технічних засобів: Навчальний посібник / О.М. Ларін, Г.О. Чернобай, Ю.М. Сенчихін, Є.М. Грінченко, А.Я. Каліновський / – Харків: УЦЗУ, 2008. 572 с.
6. О.М. Ларін, І.М. Грицина, С.В. Васильев, Кривошей Б.І. Пожежна та аварійно-рятувальна техніка: (Історія, сьогодення, майбутнє) / Х. : АГЗУ, 2005. 162 c.
7. Ларін О.М., Мисюра М.І, Кривошей Б.І., Воробйов О.В. Пожежна та аварійно-рятувальна техніка. Частина 1. Конструкції базових шасі та матеріали, які використовують при виготовленні пожежної та аварійно-рятувальної техніки / Х.: УЦЗУ, 2007.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).