Технології інформаційно-комунікаційних мереж
Спеціальність: Інформаційно-комунікаційні системи
Код дисципліни: 6.126.02.E.045
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор:
д.т.н., доцент Бешлей Микола
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
- Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в області інформаційних систем та технологій, або в процесі навчання, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, які потребують застосування теорій та методів інформаційних технологій.
фахові компетентності:
- Здатність застосовувати методи та засоби сучасних інформаційних технологій для проектування, розроблення та розгортання прикладних інформаційних систем в різних галузях
- Здатність розробляти концептуальні та математичні моделі мікро-/нано- пристроїв і компонентів смарт систем, здійснювати їх параметризацію та проводити верифікацію щодо вимог технічного завдання;
- Здатність комплексно інтегрувати, програмувати сенсорні та мікро-/нано- компоненти, використовуючи їх інтерфейси, для побудови інформаційних систем моніторингу й управління різноманітними технічними об’єктами.
Результати навчання: - Застосовувати знання і розуміння інформаційних технологій для розв’язування завдань класифікації, розроблення, розгортання та експлуатації різноманітних інформаційних систем та мереж чи їх складових
- Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами
- Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях
- Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
- Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Основи мережних технологій
Розподілені інформаційно-комунікаційні системи
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Проектування інформаційних систем
Адміністрування інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна присвячена вивченню вивчення теорії інформації, структури та етапів побудови інформаційних систем, ознайомлення з сучасними інформаційними технологіями для використання їх в побудові програмно-конфігурованих мереж, а також формування у студентів системи теоретичних і практичних знань у галузі побудови і функціонування інформаційних систем і комунікаційних технологій та можливостей їх використання.
Опис: Лекційні заняття
1. Вступне заняття
2. Загальні принципи побудови інформаційно - комунікаційних мереж
3. Мережеве обладнання інфокомунікаційних систем
4. Технології мобільного та провідного зв’язку
5. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технології Ethernet
6. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технологій мобільного зв’язку
7. Класифікація та властивості трафіку інформаційно-комунікаційних мереж
8. Загальні принципи буферизації даних та огляд основних механізмів обробки черг в інформаційно-комунікаційних технологіях
9. Транспортна технологія MPLS інформаційно-комунікаційних мереж
10. Технологія програмно-конфігурованих мереж
11. Застосування технологій SDN для майбутніх інформаційно-комунікаційних мереж
Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття
1. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці
2. Розрахунок пропускної здатності інформаційно-комунікаційні мережі призначеної для VoIP дзвінків
3. Дослідження властивостей та параметрів трафіку інформаційно-комунікаційної мережі з допомогою Wireshark
4. Моніторинг і діагностика, робота з інфокомунікаційною мережею через командний рядок Windows
5. Тестування інформаційно-комунікаційних мереж
6. Дослідження, конфігурування та моделювання інформаційно-комунікаційної мережі в середовищі Packet Tracer
7. Налаштування програмно-конфігурованої мережі в середовищі Mininet
8. Дослідження генерації VoIP трафіку у віртуальній інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою програмного забезпечення Iperf
9. Дослідження якості передавання відео потоку реального часу при інтеграції Ethernet технології із SDN з допомогою середовища Mininet та VLC плеєра
10. Дослідження якості передавання зображення при введені штучних втратах в інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою середовища Mininet та NetCat
Самостійна робота
1. Стандарти протокольних моделей та комутація даних в телекомунікаціях
2. Маршрутизація та комутація
3. Безпровідні технології інформаційно-комунікаційних мереж
Wi-Fi
4. Захист інформації в розподілених інформаційно-комунікаційних середовищах.
5. Загальні поняття сучасної теорії розподілених інформаційно-телекомунікаційних систем.
6. Розвиток послуг в мережах мобільного зв’язку.
7. Інформаційно-обчислювальні процеси в сучасних розподілених інформаційно-телекомунікаційних системах
8. Основні технології в хмарних обчисленнях
9. Білінг в сучасних інфокомунікаційних мережах
10. Класифікація потоків та характеристика його видів у інфокомунікаційних мережах
11. Підготовка до лабораторних занять та контрольних заходів
Віртуальне середовище:
https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11471
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль складається із двох компонент:
1) Проміжний контроль - проводиться у вигляді тестування за пройденими темами у віртуальному навчальному середовищі, за який кожен студент отримує відповідну кількість балів. Кожна тема включає в себе однакову кількість питань і оцінується у п’яти бальній шкалі. Сума балів множиться на поправочний коефіцієнт – 0,66
2) Захист лабораторних робіт – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 5 питань, на які студент повинен дати відповіді. Кожне питання оцінюється у один бал. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 5 балів.
Екзаменаційний контроль складається із двох компонент:
1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді
2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які три питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Застосовувати знання і розуміння інформаційних технологій для розв’язування завдань класифікації, розроблення, розгортання та експлуатації різноманітнихінформаційних систем та мереж чи їх складових;
- Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною (англійською) мовами.
- Здатність до використання різноманітних методів сучасних інформаційних технологій для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях
- Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
- Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Лекційні заняття
1. Вступне заняття
2. Загальні принципи побудови інформаційно - комунікаційних мереж
3. Мережеве обладнання інфокомунікаційних систем
4. Технології мобільного та провідного зв’язку
5. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технології Ethernet
6. Послуги інформаційно-комунікаційних мереж наданні на основі технологій мобільного зв’язку
7. Класифікація та властивості трафіку інформаційно-комунікаційних мереж
8. Загальні принципи буферизації даних та огляд основних механізмів обробки черг в інформаційно-комунікаційних технологіях
9. Транспортна технологія MPLS інформаційно-комунікаційних мереж
10. Технологія програмно-конфігурованих мереж
11. Застосування технологій SDN для майбутніх інформаційно-комунікаційних мереж
Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття
1. Вступне заняття. Інструктаж з техніки безпеки та охорони праці
2. Розрахунок пропускної здатності інформаційно-комунікаційні мережі призначеної для VoIP дзвінків
3. Дослідження властивостей та параметрів трафіку інформаційно-комунікаційної мережі з допомогою Wireshark
4. Моніторинг і діагностика, робота з інфокомунікаційною мережею через командний рядок Windows
5. Тестування інформаційно-комунікаційних мереж
6. Дослідження, конфігурування та моделювання інформаційно-комунікаційної мережі в середовищі Packet Tracer
7. Налаштування програмно-конфігурованої мережі в середовищі Mininet
8. Дослідження генерації VoIP трафіку у віртуальній інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою програмного забезпечення Iperf
9. Дослідження якості передавання відео потоку реального часу при інтеграції Ethernet технології із SDN з допомогою середовища Mininet та VLC плеєра
10. Дослідження якості передавання зображення при введені штучних втратах в інфокомунікаційні SDN мережі з допомогою середовища Mininet та NetCat
Самостійна робота
1. Стандарти протокольних моделей та комутація даних в телекомунікаціях
2. Маршрутизація та комутація
3. Безпровідні технології інформаційно-комунікаційних мереж
Wi-Fi
4. Захист інформації в розподілених інформаційно-комунікаційних середовищах.
5. Загальні поняття сучасної теорії розподілених інформаційно-телекомунікаційних систем.
6. Розвиток послуг в мережах мобільного зв’язку.
7. Інформаційно-обчислювальні процеси в сучасних розподілених інформаційно-телекомунікаційних системах
8. Основні технології в хмарних обчисленнях
9. Білінг в сучасних інфокомунікаційних мережах
10. Класифікація потоків та характеристика його видів у інфокомунікаційних мережах
11. Підготовка до лабораторних занять та контрольних заходів
Віртуальне середовище:
https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11471
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).